"Izvlačenje" javnog novca
GONG: HDZ je potrošio 50, a prijavio samo 19,5 milijuna kuna
Vladajuća je stranka svoje kampanje službeno prikazivala znatno jeftinijima nego što su stvarno bile
HDZ-ovi službeni izvještaji o financiranju izbornih kampanja upućivani Državnom izbornom povjerenstvu godinama nisu sadržavali realne podatke, tvrde u udruzi GONG. Prema njihovim analizama, vladajuća je stranka svoje kampanje službeno prikazivala znatno jeftinijima nego što su stvarno bile, a odakle je namican višak novca, pitanje je na koje bi morale odgovoriti aktualne istrage o crnim fondovima, piše slobodnadalmacija.hr
GONG godinama upozorava na sumnjivu praksu financiranja vladajuće stranke. Podaci koje smo iznosili bili su poznati i predstavnicima vlasti i institucijama, ali nitko od njih dosad nije reagirao − ističe Dragan Zelić, izvršni direktor GONG-a. HDZ je na predsjedničkim izborima 2005. godine, te na parlamentarnim 2007. godine prijavljivao znatno manje iznose nego što su stvarno potrošili. Ostale stranke bile su u granicama normale − ističe Zelić.
Među primjerima odskače i aktualna premijerka Jadranka Kosor. Ona, naime, nikada nije predala detaljno izvješće o financiranju kampanje 2005. godine, u kojoj je bila predsjednička kandidatkinja. U službenim je podacima navela tek da je potrošila stranačkih šest milijuna i 400 tisuća kuna, premda se procjenjuje da je stvarni iznos znatno viši, ističu u GONG-u. Odakle stranci novac, kandidatkinja Kosor nije specificirala.
S druge strane, u financiranju kampanje Andrije Hebranga, HDZ-ova kandidata na predsjedničkim izborima 2009. godine, nismo uočili veće nepravilnosti. Očito je da se dotad već iscrpio stari način prikupljanja novca. Tada je veći problem bio neovisni kandidat Milan Bandić, koji nikada nije objavio tko mu je financirao kampanju. Rekao je samo da ima dug od oko 10 milijuna kuna, ali ne zna se prema komu − podsjeća Zelić.
GONG i Transparency International usporedili su službene stranačke podatke o troškovima kampanje za parlamentarne izbore 2007. godine s procjenom iznosa utrošenih samo na oglašavanje u medijima.
Stranke otprilike pola sredstva troše na oglase u medijima, a pola na sve ostale aktivnosti u kampanji. Kod HDZ-a se, međutim, vidio nerazmjer, tvrdili su da su im ukupni troškovi 19,5 milijuna kuna, a procijenili smo da su samo na reklame u medijima potrošili više od 25 milijuna kuna. Čak i ako su negdje dobili popust, sigurno je da su potrošili znatno više novca nego što su prijavili − kaže Zelić, uz napomenu da su ostale stranke uglavnom bile u okvirima objavljenih iznosa.
Tako su ukupni troškovi SDP-ovaca bili 15,8 milijuna kuna, a na medije su utrošili oko osam milijuna kuna, proračun HSS-a, HSLS-a i PGS-a iznosio je 8 milijuna kuna, na medijsko oglašavanje otišlo je nešto manje od pet milijuna kuna, HNS je, od ukupno devet milijuna kuna, za pojavljivanje u tisku, na televizijama i radiju utrošio oko četiri milijuna kuna, a HSP je, od otprilike osam milijuna kuna osiguranih za kampanju, prisutnost u medijima platio s oko tri milijuna kuna.
Ovdje nije riječ samo o nepravilnostima u financiranju kampanja, nego o sustavnom izvlačenju javnog novca u HDZ-ove crne fondove i netko svakako mora za to odgovarati. Ponavljam, na to godinama upozoravamo, no još nitko nije reagirao − zaključuje Dragan Zelić.
SD/eZd
Vezane vijesti
-
-
-
HDZ je od vladajućih zatražio spašavanje Imunološkog zavoda kao strateški važnog za Hrvatsku, za što je kažu potrebno 15-ak milijuna kuna
-
Ne dogovaram ja gaže, to je radio moj tadašnji menadžer. Sve je išlo preko njega i, koliko znam, sve je bilo regularno – zaključila je Lana Jurčević
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.