Politika

Novi investicijski adut

Tko su Kinezi koje prima Milanović?

Tko su Kinezi koje prima Milanović?

Predmet interesa kineskog Cosca, kako je novinarima nakon sastanka kazao ministar Hajdaš, jest i širi; zanimaju ih i investicije u željezničku infrastrukturu

Novi adut Banskih dvora su kineski investitori. Jutros su s predstavnicima brodarske kompanije Cosco o izgradnji nizinske pruge i proširenju Luke Rijeka, projektima čija se vrijednost izražava u milijardama eura, razgovarali premijer Zoran Milanović i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. No željene milijarde neće doći tako brzo; najmanje dvije godine potrebno je samo za pripremu projektne dokumentacije za ovakve investicije, a o brodogradilištima, zanimljivo, nije bilo riječi.

Kineska tvrtka China Ocean Shipping Company - Cosco jedna je od najvećih svjetskih brodarskih kompanija koja razvija i logističke usluge, a u Hrvatskoj se spominjala prije dvije godine kao potencijalni koncesionar riječke luke, s obzirom na to da sličan aranžman ima u grčkoj luci Pirej.

No predmet interesa kineskog Cosca, kako je novinarima nakon sastanka kazao ministar Hajdaš, jest i širi; zanimaju ih i investicije u željezničku infrastrukturu.

'Velik je potencijal Luke Rijeke, a svi znamo što je Hrvatskoj slaba točka - nerazvijena željeznička mreža. Vrijeme je da se prestane pričati i da se konkretiziraju neki infrastrukturni projekti; prije svega mislim na rekonstrukciju postojeće željezničke pruge, ali i gradnju kroz koncesijski model nizinske pruge Rijeka - Zagreb - Koprivnica - Botovo. Time bismo riješili i problem kineskih kompanija koje ovaj prostor gledaju kroz mogućnost skraćivanja plovidbe od Sueza do Srednje Europe za 10 do 14 dana', rekao je novinarima nakon sastanka Siniša Hajdaš Dončić.

Upitan da konkretno kaže o kolikim se investicijama radi, Hajdaš je rekao da gruba procjena nizinske pruge iznosi oko tri milijarde eura, a daljnji razvoj Luke Rijeke - projekt u kojem bi Rijeka ostala 'majka luka', a feeder terminal bi se gradio na Krku, procijenjena je između pola i jedne milijarde eura.

'Važno je da se krene i počne raditi; za takve infrastrukturne projekte treba nam dvije godine samo pripreme za projektnu dokumentaciju. Konačno je vrijeme da Hrvatska krene u neke od modela javno-privatnog partnerstva, a taj je model i koncesija', kazao je Hajdaš Dončić napominjući da o prodaji brodogradilišta nije bilo riječi, iako Cosco grupa ima i tu djelatnost.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.