Politika

Bliže se izbori!

Hoće li stranke uspjeti privući neodlučne birače?

 Hoće li stranke uspjeti privući neodlučne birače?
Marijan Susenj/PIXSELL

"Satrati", "razmontirati", "pogaziti" - tako je otprilike HDZ krenuo u službenu kampanju. Ni SDP nije ostao dužan

Prošloga tjedna počela je kampanja za izbore. I to prilično oštro. Nijedna stranka nije se libila oplesti po onoj drugoj, a čini se da se u iduća dva tjedna retorika može samo pojačati.

Hoće li stranački čelnici i članovi biti dovoljno glasni i doprijeti i do onih neodlučnih birača ili će ih svojim porukama definitivno u nedjelju za 14 dana ostaviti kod kuće?

"Satrati", "razmontirati", "pogaziti" - tako je otprilike HDZ krenuo u službenu kampanju. Ni SDP nije ostao dužan. "Tko su miševi koji nas žele pogaziti", zagrmio je šef stranke odmah poslije te kampanju preselio i na plakate uz poruku Karamarku: zašto se skrivaš.

Dva tjedna do parlamentarnih izbora u fokusu su upravo ove dvije strankeod kojih će jedna, zajedno sa svojim koalicijskim partnerima, izvjesno je oformiti novu Vladu. Sva istraživanja pokazuju kako je utrka prilično tijesna pa će se stranke morati boriti za svaki glas. Pa i onaj neodlučni. Direktorica HDZ-ove kampanje Josipa Rimac kaže kako u iduća dva tjedna planiraju posjetiti svaki kutak zemlje.

"Sigurno da u ovom obilasku i našim obraćanjem ne samo na skupovima već i kroz priopćenja i istupe naših kandidata, ali i predsjednika Karamarka i predsjednika Domoljubne koalicije, moram reći da sam sigurna da će neodlučni birači prepoznati tko želi bolju Hrvatsku, tko zagovara i vjeruje u zajedništvo, a tko je onaj koji u Hrvatskoj radi podjele i tko nas dijeli na mi ili oni", ističe direktorica HDZ-ove kampanje.

Rimac vjeruje da će neodlučne birače uvjeriti da su oni bolji izbor koji će Hrvatskoj donijeti prosperitet. Isto, ali za koaliciju Hrvatska raste vjeruje i direktor SDP-ove kampanje Igor Dragovan.

"Mislim prije svega da su hrvatski građani prije svega odgovorni i da će ovim parlamentarnim izborima apsolutno odgovorno pristupiti jer se na njima bira hoćemo li ići naprijed ili ćemo se vratiti na staro. Mislim da ljudi pomno prate tko što govoti, tko je što radio i što je do sada postigao", smatra Dragovan. Hoće li neodlučni birači prevagnuti jednima ili drugima ili će se pak odlučiti za treću opciju ostaje vidjeti. PR stručnjak Krešimir Macan podsjeća kako prema zadnjem istraživanju RTL-a po izbornoj jedinici ima 10 do 15 posto neodučnih birača. 14 mandata je graničnih i mogli bi prijeći bilo kome. Macan kaže da se velike stranke sada na početku ne obraćaju neodlučnima već prije svega svom biračkom tijelu. Prvenstveno se to odnosi na HDZ.

"Morao bi ići s porukama koje su šire i nisu samo za njihove birače. Tražimo više od poziva na patriotizam, domoljublje, jake Hrvatske - svi birači traže više od toga. SDP tu ima nešto jednostavnije poruke i on se obraća: napravili smo nešto, Hrvatska raste i daju argumente za to i onda još pozivaju na sučeljavanje s Karamarkom želeći reći da je njihov premijer bolji za budućnost Hrvatske", kaže ovaj PR stručnjak. Macan se osvrće i na male stranke i poručuje da se trebaju probuditi.

"Moraju se prvo aktivno angažirati jer bi ih velike stranke mogle spustiti ispod praga govoreći da će im glas propasti i neće vrijediti i gurnuti ih ili prema Mostu, čiji su mandati izgledni, ili ih jednostavno preuzeti sebi".

Macan smatra kako bi male stranke trebale prvenstveno predstaviti svoje ljude na listama jer osim istaknutih imena koja su stranačka zaštitna lica građani zapravo ni ne znaju tko su drugi ljudi u pojedinim strankama. Iako je strategija trebala biti napravljena prije službene kampanje možemo ipak ponoviti onu staru kako je u iduća dva tjedna "sve moguće".


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.