Ostalo / Kolumne

sedmi pečat

Locked: Moralizam provučen kroz psiho-fizičku torturu, ali i brzopoteznu zabavu

Locked: Moralizam provučen kroz psiho-fizičku torturu, ali i brzopoteznu zabavu

U momentu ''Minecraft'' manije, malo koji film u aktualnoj kino ponudi povlači sa sobom nepregledne redove ispred blagajni, a među 'prstohvatom zaboravljenih' ili bolje rečeno, ignoriranih svakako spada i psihološki triler ''Locked''.

Je li spomenuti uopće vrijedan vaše pažnje, odnosno, odlaska u kina, procijenite sami nakon čitanja osvrta.  

Anthony-Hopkins-super-bowl-wrexham-lockeNakon što se po tko zna koji put u životu našao u besparici zbog koje ovaj put ne može platiti račun mehaničaru za svoj pokvaren kombi, sitni lopov i propalica Eddie (B. Skarsgård) pokuša do lake love doći klasičnom metodom – krađom.

 

Kad na jednom parkingu ugleda neobično, ali evidentno skupocjeno SUV vozilo, Eddie kao i uvijek iskuša staru taktiku spontanog otvaranja vrata i ispostavi se kako je vozilo ostalo otključano. Tek što se uvukao u automobil, brzo ustanovi kako u njemu nema nikakvih vrijednosti koje bi brzo mogao preprodati, no dočim pokuša izaći van shvaća kako je ostao zaključan.

Kroz naredne sate on bezuspješno nastoji otvoriti vrata i prozore, u više navrata ih i razbiti, ali to rezultira isključivo njegovim samoozljeđivanjem.

Ubrzo mu se putem putnog računala javi vlasnik vozila, imućni doktor William (A. Hopkins) koji mu da do znanja kako ga očekuje jedna prava lekcija iz ponašanja… Bill Skarsgård is Trapped in Anthony Hopkins' Car in Locked TrailerOvo bi u kratkim crticama bio neki uvod u film. Što slijedi kasnije? Paaa…, svašta i ništa. Filmove čija je radnja koncentrirana uglavnom u jednom prostoru kojeg pak kontrolira kakav manijak već smo više puta imali prilike gledati. Sjetite se samo prvog (i najboljeg) nastavka hororca ''Saw'' ili primjerice jako dobrog, sad već kultnog psihološkog trilera Joela Schumachera ''Phone Booth''.

Umjesto telefonske govornice ili trošnog WC-a napuštenog kompleksa, naš protagonist se ovdje našao u modificiranom vozilu ispunjenog zamkama, kamerama, bez hrane i vode. Zašto? Zato što je stao na 'žulj' nad*kanom bogatašu kojem su već više puta ukrali automobil (a i nešto mnogo gore) dok policija nije poduzela apsolutno ništa. Imućni, ali očigledno psihički rastrojen doktor je odlučio svoje novo vozilo pretvoriti u pravu zamku za lopove sve kako bi im očitao bukvicu, i to na krajnje okrutne načine, a usput se i sadistički dobro zabavio.   

Ideja je, onako, prolazna, a s druge pak strane i prilično tupasta. Štoviše, ni redatelj David Yarovesky (autor solidnog superherojskog horor ''Brightburn''), a bogme niti scenarist Michael Arlen Ross nisu bili čak ni ovoliko kreativni jer je u konačnici ipak riječ o rimejku argentinskog krimi trilera ''4X4'' (2019.) koji je pak među ostalima konceptualno upao u oko i slavnom redatelju i producentu Samu Raimiju koji je pomislio kako bi ga bilo dobro 'amerikanizirati'.

Naravno, ovakav tip filmova se uz interesantnu premisu, stručnog redatelja i dobru tehničku izvedbu uvelike oslanja i na kvalitetnu glumačku postavu, a ona je u ovom slučaju ispala i najbolji faktor filma. Siroti Bill Skarsgård u posljednje vrijeme i nema neke pretjerane sreće s projektima uz koje se vezao (op.a. odmah mi dođe mučnina kad se sjetim travestije ili bolje rečeno, uvrede zvane ''The Crow''), no ovdje je pružio sasvim pristojnu izvedbu. Još bolji dojam je dakako ostavio legendarni Anthony Hopkins uz dojmljiv glasovni, a na samom kraju i kompletni glumački doprinos i koji je još jednom dokazao kako s lakoćom može tumačiti kojekakve psihopate premda bi se dalo raspraviti jesu li njegovi osvetnički motivi barem donekle opravdani. 

Locked Movie Review: Bill Skarsgård and Anthony Hopkins shine, but this psychological thriller fails to break free from predictabilityKroz čitav film, koji usput rečeno ne traje suviše, proteže se moralistička ideja o odlukama koje donosimo i njihovim posljedicama, koliko se one mogu odraziti na bliske nam osobe i trebamo li prije njihovih donošenja bolje promisliti? Postoji ovdje i blago 'zašećerena' kritika klasne pripadnosti, socijalne politike i generacijske netrpeljivosti, ali ona nije snažna koliko bi trebala biti već je fokus posvećen samoj napetosti, sadizmu i zabavi (naravno, za one koji vole ovakve oblike). Sve u svemu, riječ je o gledljivom filmu uz kojeg ćete s lakoćom 'ubiti' sat i pol vremena svojih života, a ponekad je i to dovoljno. 

 

OCJENA: 3/5

 

Reci što misliš!