sedmi pečat
Bring Them Down: Osveta i jad idu pod istu ruku
Nekadašnji asistent kamere, tehničar, a na kraju i sam kamerman na brojnim britanskim TV serijama i filmovima, Christopher Andrews, prije nekoliko godina se i sam okušao u vodama režije kroz niz solidnih kratkometražnih filmova i sad smo konačno dočekali i njegov dugometražni prvijenac.
Hollywood, a s njima i naši multipleksi, počeli su u posljednje vrijeme sami sebe zakopavati suhoparnim filmskim puluproizvodima koje s poraznim rezultatima na kino blagajnama štancaju kao na traci.
Umjesto odlaska u kino po novu porciju budalaština u vidu poprilično skupog i podjednako glupog ''Minecraft'' (!) filma ili gledanja novog pokušaja oživljavanja karijere Josha Harnetta kroz ''Fight or Flight'' ('avionska kopija' akcijom nabrijanog ''Bullet Traina''), moj je odabir ovaj put ipak pao na platformu MUBI na kojoj se među ostalima vrti i jedna nimalo razvikana, ali svakako hvale vrijedna triler drama imena - ''Bring Them Down''. Igrom slučaja ili ne, biti će ovo već drugi tjedan za redom u kojem vam predstavljam neki film sveprisutnog Barryja Keoghana, no što reći na to doli - čovjek mudro bira svoje glumačke angažmane!
Za irskog pastira Michaela (C. Abbott) život postaje još i težim kad ga uz brigu o bolesnom ocu (C. Meaney) i stadu ovaca zatekne vijest kako je bolest 'pokosila' njegova dva rasplodna ovna.
Tu crnu vijest im je javio njihov susjed, Gary (P. Ready), također stočar i suprug Michaelove nekadašnje djevojke Carolin (Nora-Jane Noone). Unatoč teškoj situaciji, Michael je prisiljen kupiti nove ovnove koji će nastaviti rasplođivati ovce inače će im obiteljski posao potpuno propasti.
Na obližnjem stočnom sajmu Michael među stokom pronađe i ona svoja, tobože bolesna i usmrćena dva ovna koje je u prodaju stavio nitko drugi doli Garyjev sin Jack (B. Keoghan). Nakon naguravanja i koškanja s Jackom i Garyjem, Michael se uputi kući, no na cesti ga vozilom počnu natjerivati i izguravati upravo Jack i Gary. Dođe do nesreće u kojoj deblji kraj izvuku nepromišljeni otac i sin. Michael im pomogne, ali policiji ne prijavi nemili događaj jer mu je Gary zaprijetio kako će suprotno otkriti tajnu koju Michael vuče još iz prošlosti…
Nekadašnji
asistent kamere, tehničar, a na kraju i sam kamerman na brojnim
britanskim TV serijama i filmovima, Christopher Andrews, prije
nekoliko godina se i sam okušao u vodama režije kroz niz solidnih
kratkometražnih filmova i sad smo konačno dočekali i njegov
dugometražni prvijenac.
Pomoć u realizaciji projekta mu je pružila za art-house, indie i world cinema filmove sve značajnija streaming i produkcijska platforma MUBI koja je prepoznala snagu scenarija kojeg je Andrews uz pomoć Jonathana Hourigana tako vješto složio. Naizgled jednostavna priča o rivalstvu, osveti i obiteljskim tajnama u konačnici je daleko kompleksnija negoli što to isprva mislimo. Uzevši u obzir i činjenicu kako se radnja odvija na nelinearan način, gledateljeva pažnja je neprestano nužna i apsolutna. Taman kad razvijete empatiju za lik Michaela, Andrews nas vraća na 'početne postavke' i radnju izlaže iz Jackove perspektive.
Na površinu tada izbijaju neki posve neočekivani faktori, ali i banalni razlozi zbog kojih je do okršaja uopće i došlo. Kroz prizmu ruralne Irske, paternalizma i ciklusa generacijske traume, Andrews je kreirao jednu snažnu psihološku dramu koja pršti akumuliranim bijesom, frustracijama, a na kraju i brutalnim nasiljem. Često kroz medije nažalost imamo prilike čitati, čuti ili vidjeti o sukobima među prisnim susjedima. Naslovi poput: -Do jučer zajedno pili, a danas se pobili!- nisu više nikakva rijetkost i koliko god mislili da neke, pa čak i bliske ljude, dobro poznajemo, tajne i grijesi njihove prošlosti znaju biti dobro skriveni sve dok ih netko ne pronađe i pokuša plasirati sebi u korist.
Takav slučaj imamo i s Michaelom, naizgled poniznim, vrijednim pastirom i poslušnim sinom. Andrews nam već u samom uvodu filma natukne njegovu krivnju, no koliko duboko ona seže, čuva se za sam kraj. Jack je s druge pak strane mladić koji veću sigurnost pronalazi pod skutama odlučne majke negoli u emocionalno nestabilnom ocu, a kad u očaju odluči sam preuzeti odgovornost i poduzeti neke stvari na korist cijele obitelji i situacije u kojoj se nalaze, stvari kulminiraju.
Pametno napisana i prilično dobro režirana, ova nesvakidašnja priča o osveti, rivalstvu i obiteljskim traumama fino je zaokružena idejom o cikličkim posljedicama.
Keoghan i Abbott si izvanredni, posebice drugo spomenuti jer je kao Amerikanac imao prilično zahtjevan posao uvjerljivog svladavanja gaelskog jezika kojeg njegov lik u filmu nerijetko koristi, posebno u komunikaciji s čvrstim ocem. Svakako pogledati!
OCJENA: 4.5/5
Vezane vijesti
-
Festival je od svoje premijere 2015. godine bio jedinstven i atraktivan događaj, osmišljen kao spoj japanske i hrvatske gastronomije i kulture te uzgajivača tune i bijele ribe i ugostitelja sa zadarskog područja.
-
Objavljeno je suizdanje Sveučilišta u Zadru, Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti i Javne ustanove Nacionalni park Kornati pod naslovom Turizam i zaštićena područja urednika Nikole Bašića i Josipa Faričića.
-
Policijski službenici Policijske postaje Pag proveli su kriminalističko istraživanje nad 35-godišnjakom zbog sumnje u počinjenje kaznenog djela Teška tjelesna ozljeda
-
U 26. kolu AdmiralBet ABA liga vodi Zadar na gostovanje udaljeno preko četiri tisuće kilometara, u glavni grad istoimenog emirata – Dubai
Izdvojeno
-
Šibenik je u 28. kolu HNL-a na Šubićevcu porazio Osijek rezultatom 4:1, a dvostruki strijelci za "Narančaste" bili su Zadrani Ivan Santini i Šime Gržan
-
U skopu Ciklusa filmova Pedra Almodóvara, od 9. do 14. travnja niz žanrovski raznolikih filmova.
-
Festival je od svoje premijere 2015. godine bio jedinstven i atraktivan događaj, osmišljen kao spoj japanske i hrvatske gastronomije i kulture te uzgajivača tune i bijele ribe i ugostitelja sa zadarskog područja.
-
Zadar je u 26. kolu AdmiralBet ABA lige u gostima kod Dubaija poražen rezultatom 92:68 (24:15, 22:14, 24:26, 22:13)
Reci što misliš!