Ostalo / Kolumne

SEDMI PEČAT

The End We Start From: Na kraju bijaše nada

The End We Start From: Na kraju bijaše nada

Gotovo svakodnevno smo postali izloženi kojekakvim prijetnjama, prirodnim katastrofama i kataklizmama i negdje na tom strmovitom putu ka neminovnoj apokalipsi, čovječanstvo je pomalo, ali sigurno počelo gubiti empatiju, toleranciju i nadu.

Filmski autori su se i ranije nerijetko znali dotaći te bolne teme, a novi pogled na njih nam donosi i britanska redateljica Mahalia Belo kroz svoj sporogoreći debitantski indie film ispunjenim nekim uistinu svježim idejama i zvjezdanim imenima.

Uslijed dugotrajnih oluja i kiša koje su polako počele preplavljivati Britaniju i prijetiti pravom prirodnom katastrofom, Žena (J. Comer) je u poodmakloj fazi trudnoće prisiljena na odlazak u bolnicu kako bi porodila sina Zeba. Kako su beskrajne poplave uništile i njihov dom, Žena je sa suprugom R-om (J. Fry) i novorođenčetom prisiljena napustiti London i uputiti se kod njegovih roditelja (tumače ih M. Strong i N. Sosanya) u periferiju gdje su razmjeri oluja ipak podosta blaži.

Isprva je sve u redu, dijete se polako razvija, suživot je skladan, ali zalihe hrane pomalo nestaju. Kako je u zemlji već došlo do prave ekološke katastrofe, namirnice i adekvatan siguran smještaj su postali pravi luksuz.

The End We Start From (2023)

Režija: Mahalia Belo

Uloge: Jodie Comer, Joel Fry, Katherine Waterston, Mark Strong, Benedict Cumberbatch, Nina Sosanya, Yves Rassou, Phillipa Peak, Gina McKee, Ramanique Ahluwalia…

Žanr: Drama, triler

Trajanje: 101 min.

Vojska je na određenim lokacijama počela dijeliti humanitarnu pomoć po koju su bili prisiljeni otići R i njegovi roditelji. Umjesto humane geste, na punktu ih je dočekalo čisto divljaštvo i ludilo. Poslije tog nemilog događaja, za Ženu, malenog Zeba i R-a nastaje pravi pakao na Zemlji …

Mnogi su možda i svjesni kako je čovječanstvo svojim nemarom, pohlepom ili čistom zlobom već debelo na pragu izumiranja, ali postoji još i više onih koji smatraju kako su takve teze preuveličane i kako je situacija pod kontrolom. Eh, blago takvim budalama. Najveća noćna mora u ovakvim suludim i opasnim vremenima je bez imao sumnje – roditeljstvo. Gledajući sebe samog, ne prođe gotovo ni dan da ne pogledam svoju malecku dok s TV-a trešte novosti o razaranjima, tragedijama i prirodnim katastrofama. Protutnji mi tad mozgom onaj racionalni strah, briga. Što li te samo čeka, milo moje dijete?

Sa strahom od majčinstva i razdvajanja obitelji u kataklizmičkim vremenima pozabavila se Megan Hunter u svojem romanu prvijencu 'The End We Start From' iz 2017. koji je među ostalima upao u oko i slavnom engleskom glumcu Benedictu Cumberbatchu koji je brže-bolje otkupio prava na njegovu ekranizaciju.

Naši dragi 'Sherlock' srećom nije jedan od onih koji olako shvaćaju moment u kojem živimo i želja mu je bila da s ovakvim uprizorenjem vrlo izglednog životnog scenarija neki počnu malo aktivnije razmišljati o svojim postupcima. Znam, zvuči poput pišanja u vjetar, no moram mu spustiti šešir makar zbog dobre namjere. Cumberbatch se naravno nije usudio primiti režije (barem još ne) već ju je povjerio talentiranoj Mahaliji Belo koja za sobom ima nekoliko zapaženih kratkih i TV filmova, odnosno, serija.

Ona je prišla materijalu na pravi artistički način, uz mnoštvo simbolike (voda je ključni element), sporog ritma i dubokog psihološkog profiliranja glavne junakinje i moram priznati da je u konačnici napravila i više negoli solidan posao. Teško je naime ostaviti značajniji autorski trag na polju kojim su posljednjih par desetljeća suvereno koračali istaknuti redatelji poput Alfonsa Cuaróna (''Children of Men'') ili Johna Hillcoata (''The Road''), ali Belo uspijeva.  

I dok su njezine spomenute kolege u fokusu svojih filmova imali očinske figure u borbi s nemilosrdnom okolinom, ovdje je to žena čiji lik, eto, adekvatno nosi upravo to ime. Nju je pak na fantastičan način utjelovila sve bolja i sve priznatija (opravdano) Jodie Comer. Priča je svakako intrigantna, upozoravajuća, a ujedno i zastrašujuća, no bez ovako snažne glume dojam bi bio zasigurno slabiji.

Comer je ovdje doista nevjerojatna, slojevita, kompleksna i iskrena. Svaku njezinu odglumljenu emociju kao gledatelj doživljavate krajnje empatično. Bol, anksioznost, briga… nije ovo lagan film za gledanje niti smije biti. Stvari su ozbiljne, a to i jest intencija ovakve priče. Svi trebamo početi razmišljati i djelovati, čim prije. Što se tiče ostalih aktera u filmu, Joel Fry je solidan kao emocionalno shrvani suprug, no prave divote uz Comer u efektnim epizodama prije svega pokazuju Katherine Waterston i sam Cumberbatch.   

''The End We Start From'' možda i nije film kojeg će većina promptno uvrstiti na ljestvice najboljih ostvarenja godine, ali isto tako nije ni za zaborav. Ima tu mnogo snažnih poruka i kinematografski moćnih trenutaka da bi bila šteta propustiti ga.

OCJENA: 4/5


Reci što misliš!