Ostalo / Kolumne

Sedmi pečat

Pravda (ipak) pobjeđuje

Pravda (ipak) pobjeđuje

Nažalost, niti ovaj tjedan nismo imali sreće da nas mudri distributeri počaste nekom kvalitetnijom kino premijerom negoli su to Reel Steel (svojevrstan spoj Rockya i Transformersa) odnosno još jedan remake inače osrednjeg plesnog filma Footloose, kojeg je kritika odmah po premijeri očekivano pokopala. Srećom, već duže vrijeme ne ovisimo isključivo o milosti i nemilosti distributera, pa sami možemo pronaći alternativu, a da vam na neki način pomognem u izboru, ovaj tjedan ću vam skrenuti pozornost na jedan vrlo solidni britanski krimi triler.

Blitz (2011)

Režija: Elliott Lester

Uloge: Jason Statham, Paddy Considine, Aidan Gillen, David Morrissey, Zawe Ashton, Luke Evans, Mark Rylance....

Žanr: Krimi, triler, drama

Trajanje: 97 min.

Jedne večeri pri pokušaju provale u parkirani automobil trojicu razbojnika u namjeri spriječi detektiv- narednik Tom Brant (J.Statham) tako što svu trojicu premlati palicom. Zbog svog čina Brant se nađe pod opaskom nadređenih, pošto mu je to bio još jedan u nizu nasilnih ispada, kojima je sve češće sklon. Brantu se nedugo potom za pomoć pri polaganju detektivskog ispita obrati pozornica Falls (Z.Ashton), no on joj predloži da odgodi polaganje dok se u potpunosti psihički ne oporavi o ovisnosti uzrokovanoj dugogodišnjem undercover radu u odjelu narkotika. Kako je Brantov dugogodišnji šef i prijatelj Roberts (M.Rylance) nakon smrti supruge povučen s dužnosti na duže vrijeme, njegov požaj preuzme narednik Porter Nash (P.Considine).  

Na dan pogreba Robertsove suprug,e nepoznati počinitelj ustrijeli jednu policajku. Nedugo potom, ubojica nazove reportera Harolda Dunlopa (D.Morrissey,) te se pohvali ubojstvom policajke i upita Dunlopa da izabere između brojeva 7 i 8. Dunlop odabere broj 8, na što mu ubojica najavi isto toliko ubojstava policajaca koje će počiniti. Ubojica uskoro usmrti još jednog policajca nasred ulice, što izazove paniku u policijskim redovima. Brant kontaktira svojeg doušnika Radnora koji ga uputi na određenog Barrya Weissea (A.Gillen), ispričavši mu pritom da se navedeni hvalio pričom o spaljivanju policijskog psa navodeći da je to samo početak....  

Prvenstveno bih naglasio da je ovo doslovno kraći opis sadržaja filma koji je, uz glavnu priču o lovu na serijskog ubojicu, ispunjen velikim brojem slojevitih likova koji paralelno nose svoje priče. Druga stvar koja će vas dodatno privući filmu jest činjenica da je ovo jedan od onih rijetkih pokušaja u kojem se dokazana akcijska zvijezda (u ovom slučaju Jason Statham) pokušava publici prikazati i u nešto zahtjevnijim ulogama koje traže puno više od demonstracije borilačkih vještina. Iako je (ironično) Statham svoju slavu stekao upravo u krimi filmovima Guya Ritchiea (Lock, Stock and Two Smoking Barrels i Snatch), širu popularnost je stekao u akcijskim filmovima poput trilogije Transporter ili Crank.

Mada je ovo bila sasvim dobra prilika da Statham privremeno 'pobjegne' iz akcijskog žanra nije se ulogom (a ni posebno originalnim likom) uspio nametnuti na način na koji su to prvenstveno napravili briljantni Aidan Gillen kao manijakalni ubojica Blitz, odlični karakterni glumac Paddy Considine (In America, Dead Man's Shoes, The Bourne Ultimatum...) kao ozloglašeni policijski narednik, odnosno odlični David Morrissey (Basic Intinct 2, trilogija Red Riding, Is Anybody There?, Centurion...) kao nemoralni novinar Dunlop.

 

Na prvi pogled Blitz nalikuje hrpi klasičnih filmova poput Dirty Harrya ili L.A. Confidential, čiji su likovi uvelike utjecali na karakterizaciju naših protagonista. Unatoč tome, Blitz funkcionira kao svojevrsna kritika modernog društva koja popularizira senzacionalizam, neovisno jeli u pitanju neka šupljoglava starleta ili - u ovom slučaju - manijakalni serijski ubojica, željan medijske pozornosti.

S druge strane, šarolika plejada likova služi kao idealna podloga za otvaranje nekih drugih tema, poput policijske brutalnosti ili prikaza kompleksnosti policijskih životnih drama poput ovisnosti o alkoholu i drogama.

Scenarij za film adaptirao je talentirani Nathan Parker (autor priče izvrsnog sf-a Moon) po noveli također talentiranog pisca Ken Bruena (London Boulevard, The Guards...), dok je za režiju zaslužan novodolazeći redatelj Elliott Lester (Love Is The Drug) pred kojim je zasigurno svijetla karijera, uspije li umaći zamkama beskrupulozne filmske industrije. Lijepo je vidjeti da unatoč tmurnim sudbinama većine protagonista u filmu na kraju pravda (doduše ne u potpunosti moralno i legalno) ipak pobjeđuje.

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.