Ostalo / Kolumne

Mislim, valjda jesam

Petoljetka

Petoljetka

Ne bi čovjek vjerovao kako vrijeme leti, dragi moji. Evo prošlo je već pet godina našeg zajedničkog online druženja.

Kao i danas bio je ponedjeljak, tog 21. svibnja 2007. godine kad se mala  ekipa entuzijasta upustila u avanturu nazvanu eZadar. Sve ostalo danas je već pomalo dio zadarske medijske povijesti. 

Bilo je to pionirsko vrijeme kad nije bilo puno sličnih projekata u bližem a bome niti daljem okruženju. Imali smo ideju što želimo i na koji način to ostvariti. Za one koji koji nas ne poznaju od samih početaka više o našim tadašnjim motivima i očekivanjima možete pročitati u mojoj prvoj, uvodnoj kolumni.

Danas, 1.825 dana ili 5 godina kasnije, grije nas činjenica da smo ostvarili gotovo sve što smo tada zamislili. Pravu sliku Zadra poslali smo daleko u svijet, ljepotu našeg Zadra i Županije doveli smo i u najskrivenije kutke zemaljske kugle. Mnogi se danas slažu s činjenicom da je eZadar rijetki hrvatski medij u kojem prioritet imaju afirmativne teme, ponajviše kultura i sport na uštrb žutila i crnila. Ne zovu nas uzalud najkulturnijim hrvatskim portalom.

U proteklih 60 mjeseci imali smo posjete iz 212 zemalja svijeta, samo u posljednje dvije godine pročitalo nas je 5 milijuna čitatelja, ukupno smo u Zadar barem virtulano doveli 9 milijuna ljudi. O takvim brojkama ostali mediji ali i Turističke zajednice mogu samo sanjati.

Danas je eZadar sinonim za Zadar na internetu, na društvenim mrežama, nezaobilazni zadarski brand, prepoznatljiv u Hrvatskoj, regiji ali i mnogo šire. 

Kad već spominjem društvene mreže, eZadar je opet među prvima prepoznao njihov potencijal i na pravi ih način koristi u komunikaciji sa svojim korisnicima. Danas u vrijeme Facebooka, Twittera, Google Plusa, Pinteresta, Instagrama... eZadar je uvjerljivo najutjecajniji hrvatski medij na društvenim mrežama o čemu svjedoči najveći Klout score u konkurenciji svih hrvatskih medija na društvenim mrežama. Danas portal eZadar broji prosječno oko 280 tisuća jedinstvenih korisnika mjesečno, dok recimo Facebook stranica ima reach od pola milijuna korisnika mjesečno.

Prema istraživanju Socialsense.me koji dnevno provodi agencija Drap, Facebook stranica eZadar je redovito među TOP 10 dnevnih i tjednih stranica po broju i kvaliteti interakcija sa svojim korisnicima. Prema drugom istraživanju Socialnumbers.com agencije iStudio Facebook stranica eZadar je redovito među 20 onih o kojima se najviše priča (Talking about) u Hrvatskoj.

eZadar Facebook danas zajednica broji preko 22 tisuće vrlo aktivnih fanova, a Twitter zajednica preko 3.200 sljedbenika. Vrlo smo aktivni i prepoznatljivi na ostalim ranije nabrojanim društvenim mrežama

Među prvima smo izradili mobilne aplikacije kako bi nas se moglo pratiti i u "hodu" pa tako aplikaciju za Nokia mobilne uređaje imamo gotovo već dvije godine, više od godine i pol imamo aplikacije za Android i iOS (iPhone i iPad) operativne sustave, a od prošlog ljeta imamo i potpuno funkcionalan mobilni portal koji danas posjeti preko 40 tisuća korisnika mjesečno.

Koristim ovu prigodu još jednom  od srca zahvaliti svim mojim dragim suradnicima, prijateljima, kolegama novinarima koji su od samog početka do danas dali svoj doprinos u razvoju i profiliranju projekta eZadar, koje nas sve zajedno doveo do toga da smo već pune četiri i pol godine najčitaniji gradski i regionalni news portal u Hrvatskoj, četvrti uopće najčitaniji hrvatski portal kojemu je sjedište van Zagreba, te da postane i ostane pouzdani medij kojem se vjeruje!

Kako ne bi sve ostalo samo u idiličnom i svečarskom raspoloženuju, važno je spomenuti i težak trenutak u kojem danas djeluju svi medijski djelatnici u Zadru i Hrvatskoj. Kriza je donijela veliki rez marketinških budžeta od kojih isključivo živimo a koji je pogodio cijelu medijsku industriju, stravična nelikvidnost je dodala svoj touch nelojalna konkurencija i kvazimediji kojima je cijela bit postojanja - medijsko reketarenje, čini ostatak slagalice koja život svakog medija čini svakim danom sve težim, gotovo neizdrživim. Za razliku od prijašnjih godina više ne ulažemo puno u planove razvoja, jedini istinski bitan plan koji imamo ispred sebe je preživjeti ova teška vremena i dočekati neka bolja u kojima će se utjecaj i kvaliteta medija znati realno vrednovati, na dobrobit naših čitatelja.

Postoji čak vrlo realna mogućnost da sljedeći rođendan eZadar dočeka s novom vlasničkom strukturom, možda čak i u nekom drugom drugom gradu, budući da Grad Zadar, Zadarska županija, Turističke zajednice grada Zadra i Zadarske županije očito ne trebaju medije ugleda, kvalitete, vjerodostojnosti i čitanosti eZadra. Ali o tom, potom...

A sad nas skužajte, idemo feštati!

Zdravi i veseli bili.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.