Ostalo / Kolumne

Sedmi pečat

Klupko tajni polako se odmotava

Klupko tajni polako se odmotava

Kompleksan, dirljiv, težak i brutalno osjećajan, 'Le Passé' (Prošlost) će vas dobro protresti, rasplakati, oduševiti

Proletjela su duga dva mjeseca otkako sam pisao o nekom neameričkom, odnosno filmu izvan engleskog govornog područja no, razlozi za to ne leže u pomanjkanju kvalitete istih, već čista lijenost autora ovog teksta.

Godina se bliži kraju i polako se otkrivaju najveći 'igrači' za predstojeće Oscare.

Smiješi li se iranskom redatelju Asgharu Farhadiu novi zlatni kipić nakon 2011-e kad je izazvao obostrano oduševljenje publike i kritike sa svojim filmom 'A Separation', saznat ćemo iduće godine u ožujku, no i ako ne uspije u tome, ne propustite njegov najnoviji uradak koji će vas bez ikakve sumnje okupirati kako pričom tako i fantastičnim glumačkim izvedbama.

Ahmad (A. Mosaffa) se nakon četiri godine izbivanja na zahtjev supruge Marie (B. Bejo) vrati u Pariz kako bi potvrdili razvod. Po dolasku, Ahmad sazna da Marie ima vezu sa oženjenim muškarcem Samirom (T. Rahim) koji se sa svojim sinom Fouadom (E. Aguis) doselio kod Marie i njezinim dvjema kćerkama. Otkako se Samir doselio u njihovu kuću, narušen je odnos između Marie i njezine starije kćerke Lucie (P. Burlet). Marie zamoli Ahmada da pokuša saznati razlog Lucieinog revolta.... 

Da li je smjelo i drsko nakon samo 6 filmova u redateljsko-scenarističkom opusu Farhadia proglasiti modernom verzijom velikog Ingmara Bergmana?

Le Passé (2013)

Režija: Asghar Farhadi

Uloge: Bérénice Bejo, Tahar Rahim, Ali Mosaffa, Pauline Burlet, Elyes Aguis...

Žanr: drama

Trajanje: 130 min.Možda i jest smjelo i prerano okititi ga takvim priznanjem no definitivno možemo izbaciti ono 'drsko'. 

Čovjek koji za sobom ima već 57 (!) međunarodnih priznanja za svoje filmove od kojih ćemo ovom prilikom samo izdvojiti nagrade na festivalima u Berlinu, Cannesu, Tribecci, Chicagu pa čak i našoj Puli odnosno Splitu, slobodno može hodati uzdignuta čela i s ponosom se hvaliti da je jedan od ponajboljih redatelja današnjice.

Farhadi se niti sa svojim najnovijim filmom nije daleko udaljio od tema koje se protežu njegovim dosadašnjim opusom: kompleksni obiteljski odnosi, razvod, depresija, nevjera, tajne, no, unatoč ponavljanju tih složenih segmenata snaga između likova ostaje intezivna, realna i prije svega iskrena.

 Radnja se ovaj put ne odvija u Iranu već Francuskoj no s tom činjenicom Farhadi želi dodatno naglasiti kako su njegove priče univerzalne.

Premda su glavni protagonisti kako Arapi tako i Francuzi, Farhadi ovaj put ne inzistira na prikazu kulturoloških razlika već se prije svega dotiče samih odnosa između obitelji. Tajne i depresija čine spoj destrukcije koji čini razdor među likovima, a s druge strane i na jednak način ih zbližava.

Tako teške teme idealan su 'poligon' za vrsne glumce i ovom prilikom je najviše zasjala (već se okitila nagradom za najbolju glumicu na minulom festivalu u Cannesu) neodoljiva Bérénice Bejo koju zasigurno pamtite iz brilijantnog homagea nijemom filmu 'The Artist' (2011). 

Ostatak razorenog ljubavnog trokuta čine istaknuti iranski glumac i redatelj Ali Mosaffa koji savršeno parira Bejo kao njezin odmetnuti suprug koji pokušava pokrpati suprugin sadašnji život, odnosno talentirani Tahar Rahim (Un Prophète, Les Hommes Libres, Love And Bruises...) kao muškarac rastrgan osjećajima naspram sadašnjoj i bivšoj ljubavi.

Kompleksan, dirljiv, težak i brutalno osjećajan, 'Le Passé' (Prošlost) će vas dobro protresti, rasplakati, oduševiti a na kraju svega i natjerati da potražite prijašnje Farhadieve filmove, koji će vas poput mene samog uvjeriti da bi dotični vrlo lako mogao s razlogom nositi spomenuti epitet Bergmana modernog filma.

 

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.