Ostalo / Kolumne

Sedmi pečat

Na kraju balade

Na kraju balade

Nakon punih mjesec dana u kojima sam pisao (predstavljao) o manje-više najznačajnijim filmovima nadolazećih Oscara za kraj ćemo podvući crtu i malo žešće proanalizirati potencijalne pobjednike te pritom i spomenuti kategorije dokumentarnog i animiranog filma gdje se pobjednici praktički već odavno znaju. 

Kao ovotjedni film, spomenut ću vam posljednji uradak svima znane braće Cohen koji su unatoč respektu kritike, publike i same 'akademije' uspjeli skupiti 'samo' dvije nominacije i to tzv. tehničkim kategorijama. Zasluženo ili ne? Odgovori se kriju u slijedećim rečenicama.

Inside Llewyn Davis (2013)

Režija: Ethan i Joel Cohen

Uloge: Oscar Isaac, Carey Mulligan, Justin Timberlake, Ethan Phillips, Max Casella, John Goodman, F.Murray Abraham, Garrett Hedlund...

Žanr: Drama, komedija, glazbeni

Trajanje: 104 min.Priča prati tjedan dana u životu gotovo neznanog pjevača novonastale folk scene Llewyna Davisa (O. Isaac). Ne napuštajući njujorški Greenwich Willage, Isaac provodi vrijeme svirajući gotovo za sitniš u boemskom 'Gaslight Cafeu,' nadajući se bilo kakvoj zaradi od prodaje prve solo ploče. Mjenjavši boravišta, spavajući po kaučima i podovima prijatelja i poznanika, Llewyn započne sve više propitkivati svoj životni put...  

Kad bi na prvi upit radio komparaciju ovog filma s nečim sličnim, opisao bi to kao 'mlitavu' igru nekog velikog kluba koji je na kraju ipak stigao do pobjede i to ponajprije zahvaljujući iskustvu i sreći. Da li je ovaj film dobar? Da. Jako dobar? Ne, nikako.

Braća Cohen imaju sklonost eksperimentiranja sa žanrovima i uz svoj prepoznatljiv stil uglavnom izvlače maksimum iz tih uvjetno rečeno avantura. Ovaj put na svojem najjačem polju (scenarij) nisu dali niti pola svog kapaciteta i da imaju problema sa idejom, priznali su i sami kad su nakon prvog čitanja odlučili ubaciti neke sporedne likove i situacije (npr. s mačkom) kako bi isplivali iz evidentne melankolije.

Baš ti spomenuti sporedni likovi i situacije drže vašu pozornost i lagani priziv na neke slične, već viđene scene (prvo mi na pamet pada izvrstan film Paula Mazurskyog "Harry & Tonto") no takvih je premalo, premalo za braću Cohen. Premda je lik Llewyna Davisa fiktivan, uvelike je inspiriran jednom od najznačajnijih figura njujorške folk scene Davea Van Ronka koji ipak po izjavama mnogih nije bio toliko mizantropan i bezosjećajan.

Najveća dobit samog filma izuzev fantastične kamere Bruna Delbonnela zasigurno je glazba koju je uz braću Cohen producirao njihov stari suradnik T-Bone Burnett i koja pokriva neke od najznačajnijih tradicionalnih i autorskih pjesama folk žanra. Glumački trio Isaac, Timberlake i Mulligan su na impresivan način odradili svoje glazbene dionice u filmu, no to je to.

Izuzev toga nema se štošta toga za reći, nego eventualno spomenuti urnebesne cameo nastupe Johna Goodmana i Garretta Hedlunda i žal za tim što nema više takvih karakterističnih cohenovskih likova. Zvuči pa gotovo nevjerovatno da su za ovaj film dobili nagradu žirija prošlogodišnjeg Cannesa, no to je vjerovatno naplata nekih starih dugova. Za ubiti kišno, sivo  popodne, sasvim dovoljno.

Vratit ću se sad na početak odnosno kraj ove oscarovke balade i pokušati prognozirati pobjednike (nemojte na osnovu mojih riječi odmah potrčati u kladionice) koji će biti gotovo nepredvidljivi. Konkurencija je ove godine strašna i većina filmova je zaslužila svoje nominacije premda bi mi bilo drago i sasvim pravedno da su Joaquin Phoenix i Robert Redford također dobili priznanja za svoje izvanredne glumačke role.

Po nekim pokazateljima (bilo da pričamo o Zlatnim Globusima ili nekim drugim priznanjima poput minule BAFTE) najizglednijim dobitnicima se čine "La Grande Bellezza" (opširnije o filmu ste mogli čitati prije nekih dva i pol mjeseca) kao najbolji film izvan engleskog govornog područja (u konkurenciji je i izvanredni danski "Jagten"), simpatični "Frozen" u kategoriji najboljeg animiranog filma, brilijantni "The Act Of Killing" u kategoriji najboljeg dokumentarnog filma i neponovljiva Cate Blanchett u kategoriji najbolje ženske uloge.

Ostali? Sve je moguće. Za najbolji film bitku će ponajprije voditi "Gravity", "12 Years A Slave" "American Hustle,"dok je u ostalim kategorijama pobjednike gotovo nemoguće predvidjeti. Kako god bilo, Oscari su opet 'in' i bit će zadovoljstvo prespavati one zatupljujuće red carpete i ostala s....a kako bi kasnije u miru i s nestrpljenjem mogli navijati za svoje favorite.

 

Dodavanje novih komentara je onemogućeno.