Ostalo / Intervjui

razgovor s vrhunskim pr stručnjakom

Jerko Trogrlić: Svaka kampanja je mali rat, trebate napraviti iskorak i birači će ga prepoznati!

Jerko Trogrlić: Svaka kampanja je mali rat, trebate napraviti iskorak i birači će ga prepoznati!
HRT

Jerko Trogrlić i njegova agencija Vajt osvojili su prestižnu nominaciju za nagradu Grand PRix i to za kampanju koja je Branku Dukiću donijela pobjedu. Riječ je o kampanji "Za Zadar svaki dan". Zanimalo nas je s kojim se izazovima Trogrlić susreće, kako je surađivati sa zadarskim gradonačelnikom, kakva je percepcija "PR"-a u Dalmaciji i što u toj domeni čeka mlade!

Stacionirani ste u Dalmaciji, ali poslujete i šire. Po vašem mišljenju, koliko je ova djelatnost kojom se bavite centralizirana i čini li vam se da u Dalmaciji još postoji mišljenje da se u odnosima s javnošću može proći po ''uradi sam'' principu?

Sama činjenica da je preko 90 posto tvrtki iz ove industrije smješteno u Zagrebu dovoljno govori samo za sebe. Ipak, postoje agencije koje rade jako dobro, razvijaju se i rastu izvan glavnog grada, što je dokaz da se može.

U četvrtak, 8. ožujka, s početkom u 10 sati u dvorani Matis u Zagrebu održat će se Smotra finalista za nagrade Grand PRix Hrvatske udruge za odnose s javnošću. Tko su pobjednici, bit će obznanjeno na svečanosti Grand PRixa HUOJ-a koja će se održati u hotelu Westin u Zagrebu u petak, 16. ožujka.

Lokalna konkurencija bi nam svakako dobro došla, kao i to da sveučilišta u Dalmaciji prepoznaju tržišnu potrebu za određenim brojem stručnjaka iz domene komunikacija. 

Najviše radimo za strane tvrtke, ali kad govorimo o domaćim klijentima, privatnom sektoru više nije potrebno crtati zašto nas i koliko trebaju, dok u javnom sektoru još uvijek ima upitnika, straha i nepoznavanja. 

Možete li nam otkriti neke detalje/alate koji su specifični za jednu političku kampanju, a koje smatrate bitnim baš u ovoj kampanji koja je - rezultirala pobjedom klijenta?

Svaka kampanja je mali rat i nije čudno da se koristi vojna terminologija kao što su stožer, mobilizacija, itd. - u tom dijelu se stranke koje imaju iskustva s kampanjama dobro snalaze.

Ništa ne može zamijeniti kvalitetnog kandidata i dobro organizirane i motivirane ljude.

Nerijetko vidim dobro ustrojene kampanje čak i na lokalnoj razini. Ono što im često nedostaje je hrabrost za iskorak iz sigurne zone i komunikacija prema onima koji do sad nisu bili “vaši”.

U Zadru je čitav proces - od izbora kandidata, korištenja kreativnih rješenja, individualnog pristupa građanima koji nude društvene mreže, pozitivne ali razlikovne kampanje, donijela iskorak, koji su birači prepoznali i honorirali tolikom podrškom. 

Nastavili ste suradnju s gradonačelnikom Dukićem i nakon njegove pobjede? Nedavno je na sjednici gradskog vijeća izjavio da je za njega bolje ''malo više platiti pa ne pogriješiti jer se greške skupo plaćaju''.

Svi političari koje građani ocjenjuju uspješnima u zemlji i svijetu koriste usluge PR stručnjaka. Kod nas je još uvijek struka najvećim dijelom koncentrirana u agencijama, ali postoje vrijedni i kvalitetni ljudi u jedinicama lokalne samouprave s kojima je zadovoljstvo surađivati.

Veselim se danu kada će se na gradskom vijeću napadati gradonačelnike jer NE koriste usluge PR stručnjaka.

Moram priznati da zavidim odvjetnicima jer više nitko ne pita zašto gradovi koriste odvjetničke urede iako svaki grad ima svoju pravnu službu. Moguće da su u postolara najgore cipele, tako se i PR struka mora početi kvalitetnije baviti svojim ugledom.

Istina, gradonačelnik koristi usluge tvrtke u kojoj sam direktor, jer prepoznaje važnost komunikacije u javnom djelovanju. Kroz zajednički rad stvorilo se povjerenje s djelatnicama tvrtke i uočili potencijali.

Ono što gradonačelnika zanima je povećati transparentnost rada gradske uprave, omogućiti građanima jednostavniju komunikaciju, spremnost grada da se nosi s kriznim trenutcima, poput poplave koju ste preživjeli prije par mjeseci, i strateško komuniciranje velikih projekata prema svim javnostima koje utječu na njihovu realizaciju.

Puno kvalitetnih projekata u Hrvatskoj je propalo zbog nestručne komunikacije i to gradonačelnik želi izbjeći. Skromnost i otvorenost prema struci i drugačijem mišljenju su njegove vrline.

Agencija nikako ne može zamijeniti ljude unutar sustava, ali sa specifičnim znanjima, iskustvom i pogledom izvana može ubrzati procese i dati dodanu vrijednost. Kažem, managerima u Coca-coli, Heinekenu ili Valamaru je to odavno jasno, uskoro će postati i političarima.

Ovo nije prvi put da vas je struka prepoznala; dugo ste u ovom poslu pa evo, vaša poruka za mlade koje ova djelatnost privlači, isplati li se slijediti svoje želje?

A tek ćemo vidjeti koliko je ovaj put prepoznala, ovo je tek finale (smijeh). Iskreno, jako mi je stalo do priznanja struke, jer je to uz tržišnu utakmicu ono što nas tjera da budemo bolji.

Živim u gradu koji volim, radim posao koji volim i surađujem s genijalnim ljudima od kojih mogu puno naučiti.

Uz sve ono što opterećuje ovo društvo, vjerujem kako se ovdje može uspjeti ako ste se spremni posvetiti, dati do kraja i raditi više nego drugi. Ako imamo vrhunskih inženjera, arhitekata, sportaša, nema razloga da nemamo PR-ovaca.

Uskoro će i moja tvrtka raspisati natječaj i veselim se i nadam kvalitetnim kandidatima!
 


Reci što misliš!