#pročitajte
Većina nagradnih igara u Hrvatskoj je namještena?
I vi ste jedan od onih koji na postavljeno pitanje „Želite li sudjelovati u nagradnoj igri?“ uvijek odgovara da ili zašto ne. Možda će te nakon što pročitate ovaj članak ipak promijeniti mišljenje.
Fenomen nagradnih igara
Svi mi volimo nešto dobiti, neovisno koliko vrijedan poklon bio. Sama mogućnost dobitak nečeg vrijednog besplatno u većini nas probudi nadu kako ćemo nešto osvojiti. Svi oni koji su nekada nešto osvojili znaju koji ih je osjećaj i užitak u tom trenu obuzeo i mnogi od nas se tog trenutka sjećaju cijeli život.
Upravo je taj osjećaj glavni pokretač da pozitivno odgovorimo na
ono već
spomenutu pitanje „Želite li sudjelovati u nagradnoj igri?“.
Danas su nagradne igre svima poznate, a njihove početke na našim prostorima vežemo uz 1960-te godine kada su velike kompanije shvatile koliku moć nagradne igre imaju nad kupcima. U početku nagrade su bile malene vrijednosti, a danas se na nagradama igrama mogu osvojiti jako vrijedne nagrade, poput automobila, mobitela ili televizora. U početku dobitnici nagradnih igara su se izvlačili iz velikog „bubnja“ u kojem su se nalazila pisma svih prijavljenih, a cijeli je događaj bio održan uživo te su prijavljeni mogli pratiti izvlačenje. Kompanija koja je organizirala nagradnu igru dobila je veliku medijsku pažnju i interes javnosti što joj je bio i cilj.
Jesu li nagradne igre u Hrvatskoj namještene?
U zadnje vrijeme sve su glasnija nagađanja kako su nagradne igre
u Hrvatskoj namještene. Ta informacija se opravdava činjenicama
da se na listi osvajača raznih nagradnih igara često nalaze iste
osobe, odnosno osobe iz istih obitelji.
I sami smo odlučili provjeriti da li je tome tako pa smo
detaljnije istražili liste osvajača većih nagradnih igara u
Hrvatskoj u periodu od zadnjih pet godina.
Ostali smo zatečeni zato što tvrdnje da se određene osobe pojavljuju na raznim listama osvajača što bogatih što manje bogatih nagrada nisu dezinformacija. Nismo trebali ići daleko u povijest te smo već i u ovoj godini našli na par nagradnih igara o kojima se špekuliralo o namještanju, a koje na listama osvajača imaju neka imena koja se ponavljaju.
Dali se iz toga može zaključiti kako je sve namješteno ne ali da
je nešto čudno
svakako da. Ono što je generalni problem je upravo nedostatak
onog starinskog „bubnja“ u kojem su se prije nalazile sve prijave
za nagradnu igru u koje je uskočila zgodna manekenka i
vlastoručno izvukla jednu ili više kuverta. Danas uglavnom
nagradne igre završavaju samo objavom dobitnika koji su navodno
odabrani nasumično, a cijeli proces određivanja u većini
slučajeva nije događaj koji se može pratiti uživo što otvara
prostor za manipulacijama.
Transparentnost nagradnih igara
Jasno je kako loš publicitet kompanije koja organizira nagradnu igru nije ničiji cilj ali priče o namještanjima sve su glasnije pa se moramo zapitati da li velike kompanije stvarno na kocku stavljaju svoj ugled, a od svojih kupaca prave magarce.
Iako je ovo pitanje mnogima nebitno moramo razjasniti kako je za sudjelovanje u nagradnoj igri ipak potrebno nešto i napraviti. Nekada je potrebno poslati SMS poruku s brojem računa koja dokazuje kupnju proizvoda kompanije koja organizira nagradnu igru, a nekada ispunit letak s određenim osobnim informacijama.
U svakom slučaju kompanija koja organizira nagradnu igru na taj
način dolazi
do podataka o svima onima koji u nagradnoj igri sudjeluju, o
njihovom imenu, prezimenu, broju telefona, mjestu stanovanja,
navikama potrošnje i mnogim ostalim informacijama.
U konačnici bi to značilo da kompanije putem nagradnih igara
prikupljaju informacije o svojim kupcima, što je ujedno i razlog
zašto se nagradne igre organiziraju, a zauzvrat ne daju ništa ako
su nagradne igre namještene.
Potpuno je nepotrebno i neopravdano osuđivati bez pravih dokaza ali bitno je pričati o stvarima koje u našem društvu na oko ne izgledaju regularno, a nagradne igre su tema mnogima upadaju u oko.
Na vama je donesete odluku i stvorite svoje mišljenje, a u konačnici vi sami za sebe odlučujete kako će te odgovoriti na pitanje s početka ovoga „Želite li sudjelovati u nagradnoj igri?“ Na vama je odluka hoćete li sami odabrati i kupite stvari koji želite na nekom webshopu ili ćete čekati rezultate nagradne igre.
Izdvojeno
-
Raštika biblijskih dimenzija narasla je u vrtu virskog domaćina Nevenka Kapovića kojeg na otoku Viru svi zovu Veno.
-
U derbiju 17. kola SuperSport HNL-a Hajduk i Rijeka su pred 29.489 gledatelja na Poljudu odigrali 2-2. Hajduk je dva puta vodio, ali se Rijeka oba puta vratila i sačuvala remi ostavši tako i nakon 17 kola bez poraza.
-
U 12. kolu FavBet Premijer lige košarkaši Zadra gostovali su na vrućem terenu u Sinju kod Alkara gdje su odličnom obranom u posljednjoj dionici slavili rezutatom 61-71 (18-13-24, 26-15, 5-14).
-
Posljednja ovogodišnja akcija darivanja krvi održana u petak, 13. prosinca 2024. bila je više nego uspješna, navode iz udruge DDK Kali.
Reci što misliš!