Bijelo ili crno?
Istraživanje pokazalo da 85 posto Hrvata pije vino, preferiraju se domaća
POVREMENO ili učestalo, vino pije 85 posto hrvatskih građana, najradije biraju vina domaćih proizvođača, dok gotovo podjednak broj konzumenata preferira crno ili bijelo vino, pokazalo je istraživanje magazina Ja Trgovac i agencije Hendal.
Prema istraživanju provedenom tijekom rujna na nacionalnom reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 16 godina, vino pije 85 posto građana.
Zanimljivi su stavovi hrvatskih građana kada je riječ o porijeklu vina. Naime, upitani vole li više strana ili hrvatska vina sudionici ankete nedvojbeno su stali na stranu domaćih vina. Tako njih 78 posto ističe kako više voli hrvatska vina, a svega je 7,6 posto glas dalo stranim etiketama. Da ne znaju odgovor na to pitanje navelo je 14,5 posto anketiranih.
Vino je dio hrvatske tradicije i povijesne baštine koje svjedoči o bogatstvu naših regija i njihovih podneblja. Svako podneblje i klimatski uvjeti pogoduju pojedinim vrstama vina pa su anketari željeli doznati kako tu raznolikost doživljavaju hrvatski potrošači.
Istraživanje je tako pokazalo da vino svakodnevno pije ukupno osam posto Hrvata, a jednom tjedno 21 posto. Onih koji vino piju barem jednom mjesečno ima 20,4 posto, a gotovo isti postotak ispitanika, njih 20,7 posto, ističe kako vino pije samo u posebnim prilikama. Da vino piju rijetko navelo je 14,8 posto sudionika ankete, a da ga ne pije 15,2 posto.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kada je riječ o preferencijama vrsta vina (podjela prema boji) rezultati su pokazali da gotovo podjednak broj konzumenata vina preferira crno (48,4 posto) te bijelo (44,3 posto) vino, dok ih samo 7,3 posto više voli ružičasto (rose) vino.
Dalmacija je najpopularnija vinska regija među hrvatskim konzumentima, koju preferira trećina ispitanih (32,7 posto), a na čvrstom drugom mjestu je Slavonija kao regija iz koje 20,8 posto građana najviše vole piti vina. Jednako tako čvrsto treće mjesto drži Istra s 13,9 posto, Hrvatsko zagorje je četvrto sa 6,4 posto, a potom slijede vinske regije Baranja s četiri posto, Moslavina s 2,4 posto i Međimurje s 1,8 posto. Za 10,8 posto ispitanika nije važna regija porijekla.
Glavno mjesto kupovine vina su trgovine mješovitom robom (male, srednje i velike trgovine te supermarketi i hipermarketi) u kojima vino kupuje 62,1 posto anketiranih građana. Od prijatelja ili poznanika domaće vino kupuje 19,8 posto građana, devet posto kupuje izravno kod vinara, a 5,4 posto u vinotekama.
Vezane vijesti
-
Osim jogurta i orašastih plodova, stres će ublažiti i cjelovite žitarice, mahunarke te voće i povrće
-
U povodu obilježavanja Dana donošenja Odluke o sjedinjenju Istre, Rijeke, Zadra i otoka matici zemlji Hrvatskoj - državnog spomendana, danas u 8 i 30 sati gradonačelnik Zadra Branko Dukić na čelu s članovima izaslanstva Grada položit će lovorov vijenac na spomen obilježje na Narodnom trgu.
-
Skoro 70 posto odraslih pije alkoholna pića. Iako alkohol ima negativne zdravstvene učinke, postoje i prednosti kad se konzumira u umjerenim količinama.
-
Obavještavaju se svi zainteresirani da će Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objaviti Javni natječaj za podnošenje prijava za dodjelu sredstava iz Nacionalnog programa pomoći sektoru vina 2019.-2023. za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina (u daljnjem tekstu: Ulaganja) u veljači 2021. godine.
Izdvojeno
-
U Kazalištu lutaka Zadar održat će se svečana akademija povodom proslave 220. godina od osnutka Gimnazije Vladimira Nazora
-
Tjedni horoskop: od 25.11. do 1.12. – Najsretniji znakovi će biti Ovan, Strijelac, Vaga!
-
Cijela Hrvatska digla se na noge nakon priče o Meliti, samohranoj majci četvero djece, koja se treći put bori s karcinomom. Cijela Hrvatska udružila se u pomoć Meliti i njezinoj djeci – kuhalo se i vježbalo.
-
Bilo koja aktivnost, čak i spavanje ili stajanje, zapravo gotovo svaka fizička aktivnost u danu pokazala se boljom i korisnijom za zdravlje srca i krvožilnog sustava od dugog sjedenja, pokazalo je novo istraživanje međunarodnog tima znanstvenika.
Reci što misliš!