Lifestyle

kreću uskoro

Znate li uopće razliku između rasprodaje, akcije i sezonskog sniženja?

Znate li uopće razliku između rasprodaje, akcije i sezonskog sniženja?
Miranda Cikotic/PIXSELL

Izloge trgovina uskoro će preplaviti šarenilo brojeva s predznakom minusa i znakom postotka, a sve pod velikim natpisom sezonskog sniženja. Znadete li po čemu se ono razlikuje od akcije ili rasprodaje, te koja su vaša prava i obaveze prodavača?

Akcijske prodaje, rasprodaje i sezonska sniženja smatraju se posebnim oblicima prodaje u kojima se proizvodi i usluge nude po cijenama nižim od onih u redovnoj prodaji, ali kupac pritom zadržava ista prava kao u redovitoj prodaji.

Uključuje to i zamjenu kupljenih proizvoda, ali valja imati na umu da je na sniženjima slabija ponuda nego u redovnoj prodaji.

Akcijska prodaja

Svaka prodaja određenih proizvoda po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovnoj prodaji je u osnovi akcijska prodaja, a ukoliko su ispunjeni još neki uvjeti trgovac je može oglasiti kao rasprodaju ili sezonsko sniženje.

Sezonsko sniženje

Sezonskim sniženjem smatra se prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone. Na ovaj oblik posebne prodaje trgovac ima pravo najviše dva puta godišnje, za zimsko sniženje od 27. prosinca, a za ljetno od 1. srpnja. Sezonsko sniženje može trajati najdulje 60 dana, a ukoliko u tom razdoblju ne uspije prodati sve proizvode, trgovac ih može nastaviti prodavati po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, samo što u tom slučaju ne smije oglašavati sezonsko sniženje.

Rasprodaja

Prodavati proizvode po nižoj cijeni na rasprodaji trgovac ima pravo u slučaju prestanka poslovanja, ukoliko mu je poslovanje ozbiljno ugroženo ili ako prestaje s poslovanjem u dosadašnjim poslovnim prostorijama. Isto tako, rasprodaju može proglasiti zbog obavljanja složenijih građevinskih radova unutar ili na poslovnim prostorijama, ali rasprodavati može samo određeni proizvod kojega prestaje prodavati.

Prava kupca, savjeti i prijave

Prava koja kupac ima u redovitoj prodaji vrijede i za kupnju na sniženju, a kada možete reklamirati proizvode i usluge s nedostatkom, možete provjeriti ovdje.

Savjet možete dobiti preko jedinstvenog pristupnog broja 072/414-414. Vaši upiti se zaprimaju svakog radnog dana od 10 do 14 sati.

Pitanja u vezi svojih prava ili zahtjev za inspekcijski nadzor možete uputiti i putem aplikacije Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača.


Reci što misliš!