istraživanje hgk
Hrvati za blagdane potrošili 13,5 milijardi kuna
Prvi rezultati potrošnje u prosincu pokazuju da je, prema fiskaliziranim računima, blagdanska potrošnja iznosila oko 13,5 milijardi kuna, a što se sve našlo ispod bora pokazuje istraživanje HGK.
Najveći broj ispitanika na blagdanske je darove potrošio između 100 i 500 kuna (39%), a slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31%). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9%, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21% ispitanika. Bez obzira na raspoloživi budžet, 86% ispitanika dar je najčešće namijenilo članu obitelji i voljenoj osobi (54%).
Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%). Preko 16% ispitanika odabralo je neki ukrasni predmet, dok je elektroniku i uređaje poklonilo 13% ispitanika.
Najveći broj ispitanika koji je odabrao elektroniku blagdanski budžet potrošio je na mobitele i popratnu opremu, gotovo 40%. U kategoriji igračaka prednjače društvene igre, puzzle i slagalice s 30%, dok je u slučaju kozmetičkih proizvoda najčešći odabir bio proizvod za njegu tijela i lica (41%) ili parfem (30%).
Istraživanje je provedeno na 1300 ispitanika u razdoblju od 22. do 29. prosinca ove godine online putem, navodi se u priopćenju HGK. Cilj istraživanja bio je steći uvid u sadržaj ovogodišnje blagdanske košarice s obzirom na iznose i kategorije proizvoda kupljenih kao blagdanski dar.
"Povećana blagdanska potrošnja posljedica je porasta životnog standarda, što je vidljivo i po porastu plaća od 4% do 5%, porastu zaposlenosti od otprilike 2%, porastu prometa u trgovini na malo od otprilike 4% do 5% i u konačnici po rastu BDP-a,“ rekao je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić, komentirajući istraživanje Hrvatske gospodarske komore o sadržaju ovogodišnje povećane blagdanske košarice, piše Narodni list.
Vezane vijesti
-
Mastercard® Love Index objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 teritorija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku
-
Prvi produženi vikend stiže već u siječnju jer Sveta tri kralja padaju u petak. Veljaču i ožujak ćete morati preživjeti bez dužih odmora, a onda vas čeka Uskrsni ponedjeljak koji je ove godine 17. travnja
-
-
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Reci što misliš!