Lifestyle

Moda

Od čega žive modne kuće

Od čega žive modne kuće

Primjer modne kuće Calvin Klein vrlo dobro prikazuje kako se praktički opstaje od sekundarne, u ovom slučaju CK linije

Haute couture ili visoka moda zapravo je bijeg u svijet mašte, daleko od realnosti, financija, prevrtljivosti kupaca. U tom svijetu dizajneri najviše uživaju jer im dopušta da budu maksimalno kreativni. No, dobro je poznato kako haute couture linije ima još samo mali broj dizajnera, uglavnom onih čija modna kuća može živjeti samo od prodaje torbica ili parfema, od čega velike modne kuće i imaju najveću dobit.

Make-up, mirisi i modni dodatci su najprofitabilniji predmeti na tržištu od kojih modne kuće 'žive', a kad govorimo o odjeći tada su sekundarne linije određenog modnog imena najisplativije i danas su rijetka dizajnerska imena koja takvu liniju nemaju.

Sekundarne linije su namijenjene, kako se to voli reći, mlađim potrošačima koji žele nositi dizajnersku odjeću, ali njihova primanja još nisu tolika da bi mogli kupovati odjeću iz prve linije. Oni spas pronalaze u D&G i Polo Ralph Laurenu ili biraju Emporio Armani, Just Cavalli i Versus. Čak i velika modna kuća poput YSL pušta u prodaju novu mladenačku liniju koja je cijenom, naravno, mnogo prihvatljivija.

Uglavnom je odjeća iz sekundarnih linija jednostavnija, no i u takvim kolekcijama se nađe predmeta koji izgledaju vrhunski i koji bez problema mogu ići među uzdanice iz prve linije, ako ne i na pistu haute couturea. Samo kao primjer navodimo i žensku jaknicu Emporio Armani iz kolekcije za ovu zimu koja je cijela optočena srebrnim ukrasima. Prilično je teška za nositi, ali i za novčanik, jer ćete za ovaj komad iz sekundarne linije morati izdvojiti gotovo 14.000 kn.

Iako nisu svi komadi unutar sekundarne linije toliko skupi, činjenica je kako i odjeća iz sekundarne linije ne mora biti nužno jeftina. Bar ne onoliko koliko bi netko možda očekivao.

Primjer modne kuće Calvin Klein vrlo dobro prikazuje kako se praktički opstaje od sekundarne, u ovom slučaju CK linije. Sveprisutne CK parfeme, te donje rublje u ovom slučaju ne treba ni spominjati, za njih svi znaju i vjerojatno nema osobe koja u jednom periodu svog života nije kupila CK parfem.

Na takvim linijama uglavnom radi cijeli tim pomoćnih dizajnera, no nikako ne treba misliti kako su to samo obične pamučne majice i traperice, jer svi oni koji su radili na njima znaju da baš od tih "običnih“ predmeta žive. Ono što je nekome sekundarno, nekom drugom je često primarno.

Još kad bi Chanel i Dior izbacili svoje jeftinije uratke, bila bi to konačna potvrda prevlasti sekundarnog.No, Chanel i Dior još uvijek dobro 'žive' zahvaljujući kozmetičkoj grani i asesoaru.

Međutim, ako se kriza i recesija nastave, zasigurno nećemo morati dugo čekati da i ova dva imena doskoče problemu smanjene potrošnje svojih vjernih kupaca.

Više na Moda.hr


Reci što misliš!