Lifestyle

Moda

IT torbice OUT, IT cipele IN

IT torbice OUT, IT cipele IN

No, danas sve trendsetterice bruje o smrti IT torbe! Može li im se vjerovati?

Posljednjih nekoliko sezona fenomen IT torbe prisiljavao nas je da trčimo za određenim modelom, uvjeravajući nas kako se ne smijemo pojaviti na špici bez baš te skupe torbice.

Ukoliko ne poštujemo sugerirani nam trend, snaći će nas teška kazna - isključenje iz kruga trendy djevojaka koje znaju sve o "must have" komadima.

No, danas sve trendsetterice bruje o smrti IT torbe! Može li im se vjerovati?

Ako je tako, iz pepela IT torbe stvorile su se IT cipele, s čime se čak slaže i Miuccia Prada, kojoj se treba vjerovati. "Gotova je opsesija torbicama. Došlo je vrijeme cipela", kaže Prada. To će reći kako torbe odlaze na tek drugo mjesto, a zamjenjuju ih IT cipele.

Prave fashionistice su upućene u materiju do savršenstva i bez greške prepoznaju model i dizajnera tih famoznih cipelica! Za žene, cipele su i dalje dio mašte. Mogu pomoći da se osjećate zaista posebno dok torba to ne može. Cipele vam mogu podariti neku drugu osobnost.

No, cipele također daruju krvave pete, natiske i kvrge - zbog čega se moramo zapitati ima li svrhe patiti zbog običnog para cipela. Dizajnerica torbi Orla Keily kaže kako misli da je upitna cijela ideja IT nečega.

"Zar ih stvarno moramo imati IT torbu ili IT cipele? A što je s osobnim izborom? Zašto bi morali pristati na onog kojeg nam drugi diktiraju?", pita se dizajnerica.

A dizajneri odgovaraju dajući svojim kreacijama imena bogatih i slavnih kako bi utjecali na rastuću potražnju chic obuće. Talijanski modni dizajner Giambattista Valli kreirao je cipele Victoria u čast gospođi Beckham, Calvin Klein je svojima dao ime Suri po kćerkici Toma Cruisa, a Amy cipele (naravno, riječ je o Miss Winehouse) su pomogle brandu Jonathana Kelseya.

"Htio sam dati imena svojim cipelama, a kako je to moja prva kolekcija, imena svih modela počinju slovom A. Odabrao sam imena onih djevojaka za koje bih želio da nose moje cipele", izjavio je Kelsey.

I to zapamtite. Kad je riječ o modi, radi se o želji, a ne o potrebi. Uvijek će postojati novi objekt kojem ćemo se diviti samo zato što nam to diktira modna industrija. Dizajnirano samo kako bi privuklo pažnju potrošaća i prisililo ih da jednostavno kupe neku skupu bezvezariju.

Skupu bezvezariju koju svi drugi već imaju! Naime, određene IT cipele, kao što su "Tribute stiletto by Yves Saint Laurent", se prodaju brzinom svjetlosti, ali tek nakon što su ih nosile Gwen Stefani i Jennifer Lopez.

Robna kuća Harvey Nichols izvještava o 15% porasta prodaje cipela ove sezone i o sve većoj potražnji za cipelama s pista - modelima s veoma visokim petama koje su nosile manekenke na modnim revijama.

"Većina obuće koju mi prodajemo su cipele s petom od 14 cm. Prije samo dvije sezone peta od 10 cm bila je izrazito visoka. Danas više nije", kaže Joanna Jeffreys iz Harvey Nicholsa.

Mintelovo istraživanje prognozira pad prodaje ženskih torbica od 18%. Također, predviđa da će žene smanjiti kupnju cipela za 7% godišnje u narednih 5 godina, ali će više investirati u skuplju obuću. Pitanje za sve modne entuzijaste, hoće li IT cipele dominirati kao IT torbice?

Vjerojatno, ali ne mogu baš svi nositi cipele od 12 cm. Dizajneri moraju ponuditi cipele u različitim visinama i oblicima. Ako su IT cipele nove IT torbe, mi ćemo ih svakako pratiti i komentirati. Baš nas zanima volite li ili mrzite Pradice za proljeće-ljeto 2009?

Uostalom, znate kako se kaže: ako ih ne možete pobjediti, pridružite im se...

Više na Moda.hr


Reci što misliš!