10 savjeta za prijateljstvo na poslu
1. Prilikom određivanja stupnja bliskosti s kolegama vodite računa o činjenici da ste u poduzeću prije svega radi posla i s njim povezane plaće. Dobro obavljanje zadataka trebalo bi imati prioritet pred međuljudskim odnosima.
2. Pažljivo birajte prijatelje na poslu.
Svaki prijatelj mora biti osoba od povjerenja, a prijatelj s posla mora
biti još povjerljiviji. Poslovni je kontekst posebno osjetljiv i stoga
se ništa ne smije prepustiti slučaju.
3. Prijatelji na poslu mogu nehotice i nesvjesno utjecati na vaš status
kod nadređenih. Ako vaš prijatelj ima sniženu produktivnost ili
disciplinske probleme, dio krivnje mogao bi pasti na vas, makar to bilo
neopravdano.
4. S ljudima koji vas okružuju na poslu ne biste trebali biti jednako otvoreni
kao s prijateljima iz privatnog okruženja. Logično je da ćete
prijatelju povjeriti pojedinosti iz intimne sfere, ali je to riskantno
ako druga strana te podatke može zloupotrijebiti.
5. Izbjegavajte otkrivati drugima tko vam se od kolega ili šefova jako sviđa te koga ne podnosite. Zamislite da se vi i prijatelj posvađate i da on otkrije svoju manje dobroćudnu stranu. U tom bi slučaju sve tajne koje ste s njime podijelili mogle postati javne. Stoga pazite koliko ćete otkriti o svom obiteljskom životu te zdravstvenom i financijskom stanju.
6. Nije dobro ni da se nehotice izlanete o stvarima koje je vama netko povjerio u dobroj vjeri. Pokaže li se da širite glasine u uredu, doći ćete u nemilost suradnika, a možda i nadređenih.
7. Oprez je potreban i na tehnološkom polju. Sve što vrijedi za kontakte uživo odnosi se i na društvene mreže. Pazite s kime se sprijateljujete na Facebooku i drugim mrežama te, još bolje, suzdržite se od postavljanja sadržaja koji nisu za svačije oči.
8. Facebook dopušta personalizirane postavke sigurnosti, pa neke podatke možete sakriti od pojedinih „prijatelja" (recimo, poslovnih), a dijeliti ih s ostalima. Druga je mogućnost imati dva profila, jedan malo razigraniji za bliske osobe iz privatnog života i drugi, umjereniji, za kolege i nadređene. Što se šefova tiče, prihvatite ih kao „frendove" ako vam pošalju zahtjev, ali nemojte im se nametati da ne pomisle da im se dodvoravate.
9. Prijateljski odnosi prolaze uspone i padove.
Ako je vaše poslovno prijateljstvo u lošijoj fazi, ali ga ni vi ni
druga strana ne želite prekinuti, usmjeravajte razgovor prema poslovnim
temama. Tako ćete održati kontakt i privid prisnosti, sprečavajući bolan
i potencijalno riskantan prekid prijateljstva. A ako je odnos dubok i
zasnovan na čvrstim temeljima, preživjet će krize i opstati neovisno o
mjestu na kojemu se vi i druga strana nalazite.
10. Kako uravnotežiti posao i međuljudske odnose
ako je radna sredina natjecateljski obojena? U većini slučajeva vrijedi
savjet: nemojte podizati zid prema ostalima, ali se držite na razumnoj
udaljenosti.
Sensa.hr
Vezane vijesti
-
15 posto muškaraca i 10 žena priznalo je da su spremni sabotirati kolegu na poslu
-
-
-
Izdvojeno
-
Američka platforma za najam smještaja Airbnb ponudit će besplatno gladijatorsko iskustvo svima koji žele slijediti stope Russella Crowea i njegovih drevnih modela od utrobe Koloseja do podija za ubijanje velike rimske arene, izvijestila je talijanska novinska agencija Ansa.
-
Na predstavljanju knjige sudjelovala je i prof. dr. sc. Zrinka Stričević-Kovačević, ugledna hrvatska slovakistica s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
-
Film Dražen, koji donosi intimnu priču o životu legendarnog hrvatskog košarkaša Dražena Petrovića, u prva dva tjedna u kinima pogledalo 50.149 gledatelja diljem Hrvatske.
-
Neurokirurg Vili Beroš dugogodišnji je član HDZ-a, dva puta je imenovan za ministra zdravstva, na početku pandemije koronavirusa bio je vrlo popularan, proglašen je superjunakom, no poslije se našao na meti otpora epidemiološkim mjerama da bi danas bio uhićen zbog korupcije.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.