Najpopularnija vrsta je sprej, najomiljeniji miris je lavanda
Većina građana koristi osvježivače prostora
Najpopularnija vrsta je sprej, najomiljeniji miris je lavanda, a glavni prodajni kanal za ovu vrstu proizvoda su supermarketi
Zanimljivo je da tri od pet hrvatskih potrošača, njih 60,4%, koristi osvježivače prostora, što je više nego značajna razina korištenja.
Manjina od 39,6% potrošača pak ističe da ne koristi ove proizvode u svojim stanovima, kućama ili automobilima. Kako se zimi prostorije rijetko provjetravaju, upravo to daje snažan poticaj prodaji osvježivača prostora.
Osvježivači u spreju uvjerljivo su najpopularnija vrsta osvježivača prostora jer ih koristi natpolovična većina od 52,5% sudionika istraživanja. Vrijedne ali ipak daleko manje udjele od vodeće vrste imaju i mirisne svijeće s 18,9% te mirisi za automobile s 11,1%.
Na začelju su automatski osvježivači (6%), tekući osvježivači (3,8%), električni osvježivači (3,6%), osvježivači u gelu (2,7%) te mirisne vrećice (0,3%), dok na ostale vrste osvježivača prostora otpada 1,1% udjela.
Da vole kada miriše u prostoru kao svoj razlog za korištenje osvježivača prostora navodi 56,7% ispitanika. Zbog prikrivanja mirisa cigarete ili kuhanja koristi ih 24,5% ispitanih, a zbog stvaranja ambijenta njih 17,9%.
Lavanda je na vrhu preferiranih mirisa koju koristi trećina potrošača (32,4%). Nisu daleko ni vanilija s 23% i miris cvijeća s 22,4% udjela, dok su nešto manje popularni aromatični mirisi (sandalovina, cimet i dr.) s 13,6% te miris voća sa 7,3% udjela.
Najveći broj potrošača osvježivače prostora kupuje u supermarketu, njih 60,5%, a jedini takmac su im drogerije s 37,3% udjela. Zanemarivi udio od 0,3% kupnje odnosi se na kanal benzinskih crpki, dok u ostalim prodajnim formatima osvježivače prostora kupuje 2% sudionika ankete.
Istraživanje je provedeno tijekom prosinca 2015. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Vezane vijesti
-
Hrvatski građani za stanovanje i hranu troše 34 posto svojih prihoda, a u Europskoj uniji na hranu više troše jedino Rumunji, piše u utorak Večernji list.
-
Limun je odlično prirodno sredstvo koje uspješno zamjenjuje razne kemikalije u kućanstvu, pomaže kod čišćenja, ali je i odličan saveznik u službi njege i tretmana ljepote
-
Imate hrpu ''nepotrebnih'' stvari, ormari vam pucaju po šavovima, a dnevni boravak je postao odlagalište? Morate nešto promijeniti.
-
Došlo je vrijeme za generalno čišćenje vašeg doma. Vjerojatno ne znate odakle početi, pa donosimo nekoliko savjeta pomoću kojih ćete moći generalno očistiti stan za sedam dana. Ako ste zaposleni sve ovo radite nakon posla.
Izdvojeno
-
Podsječamo vas na raspisane natječaje za potpore koje je raspisao UO za gospodarstvo, poduzetništvo i razvitak otoka, a kojim uskoro ističe rok za prijavu:
-
Istraživači su došli do teorije koja objašnjava zašto se smijemo nakon što se toliko uplašimo da poskočimo.
-
Dugoočekivani film Dražen, koji donosi intimnu priču o životu legendarnog hrvatskog košarkaša Dražena Petrovića, već je u prvom vikendu pogledalo 23.071 gledatelja diljem Hrvatske. Ujedno, prema utršku (box office) objavljenom na stranici boxoffice.hr, Dražen je ostvario najuspješnije kino otvaranje za hrvatski film u posljednjih 10 godina.
-
U Ustanovi za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija, u razdoblju od 13. studenog do 28. studenog 2024. godine, provodit će se tečaj studijske fotografije. Mjesto održavanja tečaja bit će Centar za kreativne industrije u Zadru (na adresi Put Murvice 3a, 23 000 Zadar).
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.