U Matici hrvatskoj prikaz knjige Josipa Laće: "Suputnici i usputnici"

U Matici hrvatskoj prikaz knjige Josipa Laće:
Sime Zelic/PIXSELL

Ogranak Matice hrvatske u Zadru, u suradnji s Ogrankom Matice hrvatske u Skradinu, prikazuje knjigu Josipa Laće: “Suputnici i usputnici”.

O knjizi će govoriti: dr. sc. Radomir Jurić, dr. sc. Marinko Šišak i Josip Laća, autor knjige.

Predstavljanje će se održati u četvrtak, 18. svibnja, u dvorani Ogranka Matice hrvatske u Zadru, na adresi Don Ive Prodana 1, s početkom u 18:30.

Knjigu Suputnici i usputnici s podnaslovom Putovanja i druženja s hrvatskim književnicima za djecu i odrasle najbolje objašnjava upravo ovaj podnaslov. Autor je kao službenik nekadašnje velike nakladničke kuće Mladost i njezina Kluba prijatelja knjige od 1975. do 1985. organizirao po južnoj Hrvatskoj na stotine književnih susreta s hrvatskim piscima, ponajprije u osnovnim školama. Nije o tome vodio nikakve zabilješke niti dnevnik, ali je dobro pamtio ono što bi moglo zanimati čitatelje djelâ njegovih suputnika. Za misao je bila Anđelke Martić koja mu je to davno bila predložila, a izravan poticaj pokretanje ča sopisa Književnost i dijete u kojem je od prvoga do zadnjega broja objavljivao svoja prisjećanja na putovanja ili samo druženja sa S. Škrinjarić, G. Krklecom, V. Stahuljak, R. Zvrkom, B. Pavlovićem, N. Pulićem, S. Jakševcem, S. Femenićem, N. Iveljić, I. Ivancem, D. Tadijanovićem, D. Cesarićem, urednicom Anom Kulušić, D. Oblakom, D. Horvatićem, J. Horvatom, I. Kušanom, Z. Milčecom, Z. Balogom i P. Kanižajem. Prilozi o D. Horkiću, A. Gardašu, M. Bjažiću, V. Parun, P. Zlataru, M. Kušecu i A. Martić napisani su nakon gašenja spomenutoga časopi sa i u knjizi su objavljeni prvi put. Ovo su vrlo lijepo i tečno napisana prisjećanja na naše književnike koje smo čitali i koje čitaju novi naraštaji. Za razliku od kadikad suhoparnih natuknica u enciklopedijama i leksikonima, ovo su živa svjedočenja o tome kakvi su naši pisci doista bili u svakodnevnom životu. Pišući o drugima, autor je usputno ponešto napisao i o sebi iz vremena kad još nije počeo pisati te o svojim Dubravicama, roditeljima, znancima i poznanicima iz naših krajeva.

Reci što misliš!