Kultura

marulićevi dani

Eter nad Berlinom i Pad na programu 27. Marulićevih dana

Eter nad Berlinom i Pad na programu 27. Marulićevih dana

U srijedu 26. travnja na programu Festivala hrvatske drame 27. Marulićevi dani dvije su predstave.

U 19h u Foyeru i na Sceni 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split Multimedijalna koliba i berlinsko kazalište Ballhaus Ost izvest će autorski projekt Pavlice Bajsić Brazzoduro Eter nad Berlinom. U 21h Zagrebačko kazalište mladih će na pozornici HNK Split izvesti autorski projekt Mirana Kurspahića Pad.

Eter nad Berlinom naziv je novog kazališnog projekta o radiju Pavlice Bajsić Brazzoduro koji je premijerno izveden u veljači 2016-e u produkciji Multimedijalne kolibe iz Zagreba u suradnji s berlinskim kazalištem Ballhaus Ost. Nastao je nakon uspjeha popularne predstave Hoerspiel- mala igra za slušanje (i gledanje) koja zbog neprekinutog interesapublike igra već četvrtu godinu na zagrebačkoj nezavisnoj sceni.

Projekti kao što su Hoerspiel i Eter nad Berlinom dio su autoričine šire ideje odnosno njenog hommagea stoljeću radija ukojem „male ljude iz radijske kutije” ona izvodi pred svjetla reflektora gdje publici otkrivaju skrivene radijske mehanizme, lokalne radijske povijesti, kao i autentičnu, zaboravljenu, umjetničku snagu ovog medija.  Za Eter nad Berlinom autorica je inspiraciju tražila prije svega u djelima svojeg pokojnog oca Zvonimira Bajsića, ali i Heinricha Bölla, Bertolta Brechta, Alfreda Brauna, te u radijskim snimkama koje se čuvaju već skoro cijelo stoljeće u berlinskom Rundfunk Archivu.  U predstavi igraju: Artemis Chalkidou, Andreas Nickl , Michael Ihnow, Ivana Rushaidat, Dino Brazzoduro, Ljubica Letinić, Matija Antolić, Ivor Plužarić i Pavlica Bajsić Brazzoduro.

Autorski projekt Pad Mirana Kurspahića dolazi nam u produkciji i izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih. Intrigantni i nagrađivani redatelj Kurspahić četvrt stoljeća nakon pada Vukovara, najveće tragedije hrvatskog domovinskog rata pita se, na osnovu činjenica i maštom obogaćene persiflaže, što nam ona danas znači i jesmo li u to značenje sigurni. Koliko god to pitanje bilo bolno, predstava nudi i zabavnu mogućnost izbora pogleda na povijest, dakle i pogleda na sadašnjost. Predstava se paralelno odvija na dvije odvojene scene s odijeljenim publikama. Jedan dio prati događaje iz vinkovačkog stožera,  a druga iz Zagreba, Ureda predsjednika. U Konačnome padu sva publika prelazi u novi prostor, u kojem se i zbiva čitav drugi dio predstave.

Pad Vukovara svojevrsna je tabu tema koji su se rijetki umjetnici prihvatili. Glumci u predstavi tumače uloge stvarnih povijesnih osoba, primjerice: Dr. Franje Tuđmana, Ankice Tuđman, Mile Dedakovića Jastreba, Gojka Šuška, Hrvoja Šarinića, generala Tusa, Josipa Manolića, Antuna Vrdoljaka... izgovarajući uglavnom replike dokumentirane u javnim zabilješkama i transkriptima iz tog vremena.

Uloge tumače: Milivoj Beader, Danijel Ljuboja, Zoran Čubrilo, Barbara Prpić, Pjer Meničanin, Sreten Mokrović, Suzana Nikolić, Nadežda Perišić Radović, Adrian Pezdirc, Filip Nola, Damir Šaban, Jasmin Telalović, Dajana Čuljak i Karlo Mlinar.


Reci što misliš!