Kultura

GKZD

GKZD: Edukacija maturanata o bolonjskom procesu

GKZD: Edukacija maturanata o bolonjskom procesu

Sudeći prema punoj Multimedijalnoj dvorani GKZD, interes maturanata je bio velik

Jučer je u MMD GKZD održana edukacija maturanata o bolonjskom procesu. FM SDP-a u suradnji sa Socijaldemokratskom Studentskom Unijom već tri godine provodi edukaciju o bolonjskom procesu za maturante. Edukacija se provodi po cijeloj Hrvatskoj, a jučer je organizirana u Zadru i u Pagu.

Predavanje je u ime domaćina otvorila Sandra Žganec, predsjednica GO FM SDP-a Zadar koja se ispričala nazočnima radi izostanka prof.dr. Gvozdena Flege. Naime, Flego je bio najavljen kao predavač, no zbog bolesti nije mogao doći. Umjesto njega, predavanje su održali Davor Bernardić, najmlađi saborski zastupnik i predsjednik FM SDPH te Marko Krička, predsjednik SSU-a Zagreb.

Sudeći prema punoj Multimedijalnoj dvorani GKZD, interes maturanata je bio velik. Predavanje je započeo Bernardić sa općim informacijama o upisnoj proceduri, potrebnoj dokumentaciji i tehničkim pojedinostima vezanim za upis na fakultete. Nakon toga, upoznao je prisutne sa nekim praktičnim stranama studiranja, npr. kako dobiti smještaj u studentskom domu ili stipendiju.

U drugom dijelu predavanja Marko Krička je govorio o samom bolonjskom procesu. Zašto je počela implementacija, kada je uveden, koji su problemi itd. Krička je rekao kako je temeljni cilj bolonjske reforme učiniti strane obrazovne ustanove i tržište rada dostupnim hrvatskim studentima.

Prisutne je upoznao sa razlikama između starog i novog sustava visokog obrazovanja te sa novim sistemom diploma. Prema starom sistemu student npr. hrvatskog bi nakon 4 godine studija i obrane diplomskog rada dobio titulu profesora, a studij se dijelio na diplomski i poslijediplomski.

Prema novom, ako student studira na sveučilištu koje je preuzelo sistem 3 + 2 godine, nakon tri godine preddiplomskog dobije diplomu prvostupnika, a nakon još dvije diplomskog studija diplomu magistra struke.

Predavači su kritizirali propuste koji su učinjeni prilikom implementacije bolonje u Hrvatskoj. Tako su neki od glavnih problema loša koordinacija između visokoškolskih ustanova, neadekvatna kadrovska i tehnička opremljenost te nepostojanje konkretne evaluacije rada profesora od strane studenata i vanjskih evaluatora.

Predavanje je završilo pitanjima od strane publike i raspravom, a organizatori su izrazili svoje zadovoljstvo velikim interesom publike te njihovim sudjelovanjem u raspravi.


Reci što misliš!