Kultura

Superbrand

Exit, HNK i Lisinski najprepoznatljiviji hrvatski kulturni brandovi

Exit, HNK i Lisinski najprepoznatljiviji hrvatski kulturni brandovi

Zanimljivo je da je KD Vatroslava Lisinskog i lani bila proglašena Superbrandom, no ove je godine prvi put ustanovljena posebna kategorija za brandove iz područja kulture

Zagrebački Teatar Exit među publikom je prepoznatljiv od svojih početaka i predstave 'Izbacivači', a odnedavno se mogu pohvaliti i statusom Superbrands Croatia 2009, koji je od kulturnih institucija dobio još zagrebački HNK i KD Vatroslava Lisinskog.

Organizacija Superbrands, koja promovira i imenuje najjače tržišne marke u 82 zemlje svijeta, zaključila je ovogodišnje glasanje u Hrvatskoj, a među više od tisuću nominiranih, visokopozicionirane po broju dobivenih glasova stručnog vijeća i potrošača su i kulturne institucije među kojima vodeće mjesto imaju dva kazališta i KD Vatroslava Lisinskog.

Zanimljivo je da je KD Vatroslava Lisinskog i lani bila proglašena Superbrandom, no ove je godine prvi put ustanovljena posebna kategorija za brandove iz područja kulture. U toj kategoriji bili su brojni muzeji, kazališta i ostale institucije kulture koje su uvrštene na listu na temelju podataka koje je Superbrands dobio od agencije za istraživanje GfK. Potom je o onima koje ljudi prepoznaju i o kojima je veća svijest potrošača glasovalo 20 tisuća potrošača te stručno vijeće koje čini 65 članova.

Prema riječima Lee Brezar iz Superbrandsa, iznenadilo ih je kako su kulturne institucije dobro kotirale u glasovanju, u odnosu na neke tržišne brandove koji mnogo više novca ulažu u promidžbu i češće su prisutni u medijima pa su samim time i prepoznatljiviji.

'Cijela kategorija kulture dobro je plasirana, a što samo za sebe govori da su glasači - potrošači i članovi vijeća - zadovoljni kulturnim zbivanjima koja priređuju institucije manjih budžeta', kaže Brezar.

Etiketa Superbranda domaćim kulturnjacima donosi dodatnu promidžbu, no ista i dodatno košta. Odluče li uplatiti jedan od tri paketa, od 45 do 66 tisuća kuna, imaju pravo korištenja znaka Superbrand te mogu svoju tržišnu marku predstaviti u publikaciji Superbrands Croatia 2009.

'Nitko ne plaća da bi postao Superbrand. Plaćanjem se podržava projekt i dobiva mogućnost korištenja pogodnosti članstva', kaže Brezar.

Brandirani kulturnjaci nisu još odlučili što će dalje, no svakako im godi što su uvršteni kao prepoznatljive marke na tržištu kulture.

'Vrlo ohrabrujuće je što smo uvršteni jer su mnogi kritičari 'našpičeni' na HNK, a imamo najveću publiku u državi. Čak 140 tisuća posjetitelja godišnje', rekla je poslovna ravnateljica HNK Stela Stazić i dodala da uskoro idu na sastanak sa Superbrandom da bi vidjeli kako dalje mogu surađivati. 'Biti u društvu s Matkom (voditelj Teatra Exit) i Lisinskim je super', zaključila je.

'Nismo ni znali da smo u konkurenciji i naravno da godi što smo prepoznati i uvršteni kao brand. Hoćemo li se uključiti dalje u projekt, još ovisi, a potrudit ćemo se naći sponzora koji bi to financirao. Sjajno je jer smo krenuli od nule od ideje, a rezultat je prepoznatljivost među publikom i marketinškim stručnjacima', rekao je Matko Raguž, voditelj Exita.


Reci što misliš!