Kultura

Opera

Praizvedba Verdijevog "Macbetha" privukla i Josipovića

Praizvedba Verdijevog

Od kada postoji splitsko kazalište, „Macbeth“ u njemu nikada nije izveden, a ova lijepa belkantistička opera i inače se u Hrvatskoj nije često postavljala.Verdi ju je skladao 1847.godine i naknadno prepravljao kako bi bila što dostojnija svoga dramskoga uzora, Shakespeareovog djela. Jedino se Petar Selem dvaput prihvatio režije „Macbetha“, prije četvrt stoljeća u Zagrebu i sada u Splitu

Splitska praizvedba Verdijeve opere „Macbeth" privukla je u ponedjeljak navečer u HNK Split mnoštvo gledatelja - već nekoliko dana ranije sve ulaznice bile su rasprodane s tako je i s izvedbama u idućim danima, piše 'Slobodna Dalmacija' .

Premijeri, u režiji Petra Selema i pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića prisustvovao je i hrvatski predsjednik Ivo Josipović, zaljubljenik u kasičnu glazbu, te njegov makedonski kolega Đorge Ivanov što je svakako kurizitet za splitsko kazalište. Uz njih,"Macbetha" su došli poslušati i predsjednica splitskog gradskog Nevenka Bečić, dogranačelnica Anđelka Visković, Miomir Žužul...

Slijepa djevojčica i ljubiteljica opere Ela Barišić također je prisustvovala premijeri, na koju je došla na poziv ‘Slobodne'. Osim što je već u pauzama oduševljeno pričala o izvrsnim solistima i zboru, upoznala je i predsjednika Josipovića, s kojim je porazgovarala o operi. U foajeu susrela se i sa svojom omiljenom sopranisticom Valentinom Fijačko za koju kaže da je obožava od trenutka kada ju je prvi put čula da pjeva. Inače, 13-godišnja Ela ima istančani smisao za glazbu i strane jezike te je velik dio opere Magbet, s obzirom da je na talijanskom, i razumjela. Kaže da joj je sama izvedba nadmašila sva očekivanja te da bi voljela poslušati još koju operu...

Od kada postoji splitsko kazalište, „Macbeth" u njemu nikada nije izveden, a ova lijepa belkantistička opera i inače se u Hrvatskoj nije često postavljala.Verdi ju je skladao 1847.godine i naknadno prepravljao kako bi bila što dostojnija svoga dramskoga uzora, Shakespeareovog djela. Jedino se Petar Selem dvaput prihvatio režije „Macbetha", prije četvrt stoljeća u Zagrebu i sada u Splitu.

Posredovanjem maestra Ive Lipanovića u Split su stigli i nositelji glavnih uloga, ruski bariton Jurij Nečajev iz Boljšoj teatra te grčka sopranistica Sofia Mitropolus. Oni su po prvi put u svojim uspješnim karijerama tumačili uloge Macbetha i Lady Macbeth.Uz njih su nastupili Ivica Čikeš, Domagoj Dorotić, Špiro Boban, Antonija Teskera , Mate Akrap, Tonči Banov, Jadran Barišković, Zlatko Auelio Kokeza i Stipe Bakić uz zbor i orkestar HNK Split.
Scenu i kostime osmislili su stalni Selemovi suradnici, Ivo Knezović i Dora Argento.

Likovni sloj predstave bio je u njihovom je prepoznatljivom stilu; scena minimalistička i gotovo hladna,"oklopljena"metalnim pločama.Kostimografkinja nije pak izrađivala povijesne kostime iz srednjovjekovne Škotske nego je samo dala naznake kiltova odnosno vladarskih obilježja.

Svakako je jedna od najefektinijih scena zbor vještica koje u kotlovima kuhaju svoje čarobne napitke i izriču Macbethu dvosmislena proročanstva.Osim ‘suludih', pravih vještičjih frizura i šminke kostimografkinja im je dodala i velike umjetne grudi i trbuhe kako bi izgledale raskalašeno.Za zbor izbjeglica, Selema su pak inspirirale slike iz razrušenog Vukovara.

Mračnu i krvavu priču o vlastohleplju nosili su moćni bariton i sopranistica koji su imali i najteže uloge jer su gotovo cijelo vrijeme na sceni - u ovoj operi sam Macbeth pjeva punih sat i petnaest minuta.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.