Kultura

Dolazak u baštinu

"Gozba" Ljiljane Mihaljević i u Zadru: Kako ćete doći do hrane?

Najavljujemo samostalnu izložbu Ljiljane Mihaljević″Gozba″ koja će se održati u petak, 25. svibnja u 19 sati u crkvi Sv. Donata u sklopu projekta Dolazak u baštinu ( 20.-28.05.2012.) u organizaciji Sveučilišta u Zadru, Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja.  

Cilj je animirati što više ljudi da dođu na izložbu s obzirom na količinu hrane koju treba na kraju pojesti, a vjerujemo da će biti vrlo zanimljivo na koje će se sve načine posjetitelji snalaziti da dođu do hrane s obzirom da je stol visok 185 centimetara! 

Evo kako je bilo na izložbi u Zagrebu: http://www.hdlu.hr/2010/04/15/ljiljana-mihaljevic-gozba-galerija-bacva/

Ljiljana Mihaljević hrvatska je konceptualna i multidisciplinarna umjetnica koja je Akademiju likovnih umjetnosti završila u Firenci, a djeluje na relaciji New-York - Zagreb - Firenca.

U Zadru se predstavlja sa svojom umjetničkom instalacijom ''Gozba'', kojom ne samo da istražuje povijesni mit hrane u umjetnosti, već bogato postavljenim švedskim stolom, mnogo višim od promatrača, stvara mrtvu prirodu u formi instalacije koji zahtijeva interakciju posjetitelja, stvarajući veliki happening.

 

Hrana u umjetnosti nije neuobičajen fenomen. Eat works predstavlja umjetnost hrane, umjetničke radove koji se temelje na prikazivanju uzimanja hrane ili pak prikazivanju i izlaganju hrane kao umjetničkog objekta, a hrana je korištena u funkciji stimulacije oralnog erotizma i kanibalizma (nadrealizam) ili kao simbol potrošačkog društva (pop art). Gozba Ljiljane Mihaljević predstavlja nešto od svega toga.

Bogato postavljen «švedski» stol, puno je viši od svoje uobičajene visine. Ta mrtva priroda u formi instalacije kao da predstavlja uobičajeni domjenak na otvorenju izložbe, koji, međutim nije posve dostupan, a traži interakciju posjetitelja, stvarajući happening - prostorno vremenski događaj, u kojem sudjeluje publika, djelomično provodeći zamišljeni scenarij, te istovremeno ostvarujući slučajne, nerežirane i spontane situacije. Osim toga autorica se ovdje ironijski odnosi prema umjetničkim institucijama, uvriježenom načinu ophođenja i ponašanja, sustavu umjetnosti kao i mreži odnosa na umjetničkoj sceni. Gozba predstavlja pokušaj da ukaže na simptom koji provocira sudionike, kao i na specifične, neočekivane i nekontrolirane životne situacije i oblike ponašanja. Gozba kao happening proširuje zamisli ready madea i instalacije na cjelokupnost ponašanja umjetnika i publike, odnosno proširenjem i prenošenjem zamisli kolaža i asemblaža s razine slike i objekta na razinu prostorno vremenskog događaja. Ovdje se kolažira životna aktivnost umjetnika i publike. A istovremeno se njihovo svakodnevno ponašanje, svjetonazor i vrijednosti unose u umjetnički događaj kao ready made.

Ljiljana svoj, kako ga naziva "duhovito - ironični rebus" u vidu švedskog stola tretira kao mali psihosocijalni eksperiment koji testira snalaženje pojedinca (posjetitelja izložbe) u svladavanju prepreka (visina stola) da bi došao do cilja (hrana i piće), predstavlja otvoren prostor transfiguracije, igre i razmjene značenja između djela, sudionika i gledatelja.

Branka Benčić

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.