Kultura

Rekordni katalog

U Ninu predstavljen najveći svjetski katalog ''Neodoljiva Hrvatska''

U Ninu predstavljen najveći svjetski katalog ''Neodoljiva Hrvatska''

Rekordni katalog za ulazak Hrvatske u Europsku uniju: u Ninu predstavljena naslovnica, kreativni tim i tiskara kataloga Neodoljiva Hrvatska, kandidiranog za novi Guinness rekord

Danas su pored krunidbene crkve svetog Nikole, najprepoznatljivijeg simbola grada Nina, predstavljeni naslovnica, kreativni tim i tiskara kataloga Neodoljiva Hrvatska, koji će se na jesen kandidirati za titulu najvećeg svjetskog kataloga u Guinnessovoj knjizi rekorda.

Iza impresivnih brojki kataloga - dimenzija 170 x 130 centimetara, teškog preko 110 kilograma, sa preko 350 stranica i 800 četvornih metara papira - stoji tim priznatih stručnjaka, o čemu je na predstavljanju govorila idejna začetnica, autorica i voditeljica projekta Sunčana Matić.

„Neodoljiva Hrvatska rezultat je dvogodišnjeg rada te objedinjuje tridesetak stručnih autora i udruga. Među autorima tekstova su Roman Ozimec, Goranka Horjan, Ljiljana Ivetac i Davor Perović, Robert Baćac, Božo Skoko i Nives Rittig Beljak. Katalog sadržajno uključuje i pet udruga osoba s invaliditetom, Hrvatski olimpijski odbor, Paraolimpijski odbor, Hrvatski nogometni savez, Matica hrvatskih iseljenika, UHPA i mnoge druge", rekla je Sunčana Matić. „Kroz poman istraživački rad, katalog je razvijan kao kvalitetna imidž brošura, tekstovi su opsežni, puni kvalitetnih podataka i služe, među ostalim, kao edukativno štivo. Fotografije su vrhunske kvalitete i privući će i najzahtjevnije posjetitelje koji vrednuju vizualno. Ciljana publika je svih dobnih skupina - od poslovnih ljudi, umirovljenika, turista, preko turističkih djelatnika koji unutar sadržaja mogu otkriti smjernice za osmišljavanje svoje turističke ponude, sve do diplomacije i investitora, a cilj je prodor i na nova, daleka tržišta. Očekujemo da će katalog Neodoljiva Hrvatska učiniti konkretan pomak u promociji Hrvatske i predstaviti nas svijetu dostojno, kako i zaslužujemo: inteligencijom, kreativnošću i tehnologijom", istaknula je Sunčana Matić.

Riječ je o tehnički i logistički iznimno zahtjevnom promotivno-izdavačkom projektu kojim će se dostići već desetak godina star svjetski rekord Savezne Republike Njemačke. Katalogom se ciljano uz jedan od najpoznatijih svjetskih brendova predstavljaju sve hrvatske vrijednosti - identitet, kultura, gospodarstvo, priroda, turizam, pojedinci, nacionalne manjine, sportski uspjesi i još mnogo toga.

„Predstavljanje kataloga Neodoljiva Hrvatska je još samo jedan od dragulja na kruni grada Nina, u kojemu su stolovali hrvatski kraljevi", izjavila je direktorica Turističke zajednice Grada Nina Marija Dejanović. „Nin je veličinom mali, ali povijesno veliki grad koji jeprepoznat i kao destinacija idealna za predstavljanje značajnih znanstvenih i kulturnih projekata u autentičnom okruženju. Odabirom Nina kao lokacije predstavljanja kataloga Neodoljiva Hrvatska sustavno gradimo poziciju održivog turizma pod prizmom prepoznatljivog brenda EDEN. Time Nin, kao pravi turistički biser predstavljen i u katalogu Neodoljiva Hrvatska, između ostalog potiče razvoj specifične niše poslovnog turizma", naglasila je Marija Dejanović.

Za kreativno rješenje omota kataloga zaslužan je tim mladih kreativaca izSondeiz istarske Vižinade pod vodstvom Jelene Šimunović, Seana Poropata iAnselma Tumpića. Omot kataloga odskače od uobičajenih koncepata turističkih kataloga: umjesto klasičnih prizora prirodnih i povijesnih ljepota Hrvatske, na njoj se nalazi stilizirana šahovnica u čijim su poljima ispisana imena svih hrvatskih gradova i mjesta - njih preko sedam tisuća. „Rješenje je minimalističko, ne odvlači pažnju od šarolikosti sadržaja unutar izdanja te posve ciljano ne potencira niti jedan sadržaj ili lokaciju nauštrb drugog", rekli su dizajneri iz Sonde. TimSonde, ovjenčan brojnim stručnim nagradama, prisutan je i na međunarodnom tržištu.

Dizajn unutarnjih stranica kataloga potpisuje Alen Stojanac, mladi dizajner iz Zagreba koji je pročišćenim dizajnom spojio moderno i tradicionalno te se, zahvaljujući suradnji sa Staroslavenskim institutom, u prijelomu našla i glagoljica. Ravnateljica Instituta, dr. sc. Marica Čunčić, ustupila je za potrebe projekta tablicu glagoljice i vrijedne materijale poput inicijala Hrvojevog misala ili Prvog vrbničkog misala iz 1456. godine.

O produkciji kataloga Neodoljiva Hrvatska govorio je Tomislav Grčić, vlasnik tiskare Offset GTO d.o.o. koja je realizirala naslovnicu, a uskoro i cjelokupan katalog. Tiskara Offset GTO jedina je tiskara u ovom dijelu regije koja može proizvesti i logistički podržati izdanje ovog formata, o čemu Tomislav Grčić kaže: „Prepoznali smo vrijednosti projektaNeodoljiva Hrvatska kao izazov struke i poželjeli smo dokazati da i hrvatski tiskarimogu svojim grafičkim proizvodima i radnom snagomkvalitetno konkurirati na međunarodnoj sceni. Pomnim odabirom i u suradnji s drugim tvrtkama okupili smo cijeli tim grafičkih profesionalaca koji su bili u mogućnosti realizirati ovaj tehnološki iznimno zahtjevan pothvat."

Autorica kataloga Sunčana Matić na kraju predstavljanja naglasila je kako se nada da će katalog građanima Europske unije, u koju Republika Hrvatska ulazi za nekoliko dana, jasno poručiti kako naša zemlja ima mnogo posebnosti koje stanu samo u najveći svjetski katalog, a promociju cjelokupnog kataloga najavila je za jesen.

 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.