Bajka
Pomaknuta Crvenkapica i vuk na ludim gljivama
Nakon što je u Kazalištu Trešnja nedavno premijerno izvedena sasvim drukčija 'Crvenkapica' mlade redateljice i dramaturginje Ivane Čoh Šverko, primjerice, Vuk jede gljive i na kraju dobiva stalno zaposlenje, a Bakica ide na fitnes i u odličnoj je tjelesnoj kondiciji, u zagrebačkim kazališnim krugovima pronio se glas o pomaknutom, nesvakidašnjem projektu
Naime, klasik braće Grimm uveliko je ironiziran, a likovi su postavljeni naglavačke tako da predstavu mogu sa zanimanjem gledati čak i odrasli, možda čak i s većim razumijevanjem od djece, jer se zbog dekonstrukcije priče traži solidno poznavanje originala. Stoga smo upitali autoricu predstave što ju je motiviralo, odnosno inspiriralo, da dekonstruira tu popularnu klasičnu bajku braće Grimm i uprizori priču koja i za Vuka (Damir Klemenić) i Crvenkapicu (Ana Vilenica) ima sretan završetak.
'Saša Anočić, ravnatelj Trešnje, ponudio mi je da napravim prvenstveno 'klasičnu' predstavu Crvenkapice u trajanju od sat vremena za uzrast od četiri plus', kaže Ivana Čoh Šverko, koja je do sada u Kazalištu Trešnja realizirala vrlo mračnu 'Snjeguljicu' zbog čega su je mnogi kritizirali, a prethodno je ostvarila autorske predstave 'Grešnici' u koprodukciji KUFER-a i @td-a te Krležin komad 'Adam i Eva'.
'Razmišljajući o predstavi unutar tih okvira, shvatila sam da je
originalna priča prekratka i da ću morati razviti sadržaj, odnosno,
ublažiti ga, jer smatram da je previše agresivan i ponekad traumatičan
za malu djecu. S te dvije stvari na umu, krenula sam osmišljavati
biografije tih dobro poznatih likova i nalaziti načine kako da ih učinim
višedimenzionalnim. Postavljala sam si pitanja za koja sam smatrala da
djeca postavljaju roditeljima dok im čitaju bajku i pokušala na njih
dati neuobičajene odgovore. Na primjer, zašto bi vuk pojeo baku? Zato
što je gladan. A zašto je gladan? Je li mu lako bilo pojesti baku?
Zapravo, tražeći odgovore ne pitanja zašto je vuk zao i zašto pojede
baku, pokušala sam ga opravdati, a zatim sam cijelu priču okrenula u tom
pravcu.'
Međutim, bez obzira na pomaknute likove, osobito vuka, i ironiziranje
junaka, Ivana Čoh Šverko smatra da je njezina 'Crvenkapica' klasična
bajka s velikim odmakom proizašlim u proširivanju samog sadržaja i dobro
nam poznatih likova. Po njezinu mišljenju, ovakva 'Crvenkapica' potiče
gledatelje 'da i sami dok čitaju bajke uzmu slobodu izgrađivanja tog
svijeta koji ne mora biti stereotipan i prvoloptaški'.
Na pitanje ima li smisla danas postavljati na scenu klasične bajke na
doslovan način, autorica je odgovorila da ne smijemo zaboraviti da je
većina bajki namijenjena maloj djeci koja nemaju još razvijenu
percepciju kazališta i konceptualnih pomaka unutar predstava.
'Za primjenu nekog drastičnijeg koncepta idealne su jedino izrazito
poznate bajke, jer tako predstava nudi neko novo čitanje', drži autorica
dodajući da treba omogućiti djeci i da vizualno dožive ono što su
zamišljali. 'Svaka predstava koja uspije komunicirati s publikom bilo
koje dobi - djecom, ali i odraslima, koji dovode djecu u kazalište, ma
kakvim pristupom rađena, jest dobrodošla', ispričala je Ivana Čoh
Šverko.
'Mislim da je nemoguće napisati predložak ili režirati, a da se ne unosi
slika svijeta koju nosimo kao autori', izjavila je odgovarajući na
pitanje je li i ranijim kazališnim projektima uspijevala progurati svoj
osobni
ton i ideju.
'Naravno, negdje imamo više prostora za to, a negdje manje. Do sada sam
imala sreću većinom pisati tekstove za svoje predstave. Lakše je ako si
autor teksta infiltrirati ideju ili emociju koju želiš, ali i rad na
gotovoj drami u režijskom smislu dozvoljava to isto prvenstveno kroz
koncept, rad s glumcima i oživljavanju likova. Najviše sebe, odnosno,
svojih razmišljanja o ljudima i svijetu unijela sam u stvaranje autorske
predstave 'Grešnici' u koprodukciji KUFER-a i @td-a
kao primjer stvaranja od nule te u režiju Krležine drame 'Adam i Eva'
još na akademiji', zaključila je redateljica Ivana Čoh Šverko.
Vezane vijesti
-
Predstava 'Zora riđokosa', po romanu Kurta Helda, koju je postavio redatelj Rene Medvešek, prvi je put pred domaću publiku izvela klasične junake njemačke dječje književnosti, u priči čija je radnja smještena u Senj tridesetih godina prošloga stoljeća.
-
-
-
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.