Drama "Lulu" o prostorima slobode u apsolutu ljubavi
Drama "Lulu" Franka Wedekinda, premijerno izvedena u subotu navečer u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) u Zagrebu u režiji Jerneja Lorenzija, stilizirana je studija priče o snažnoj i bestidnoj ženi i silama koje su je uništile.
Lulu je prototip 'femme fatale', fatalne žene koju muškarci obožavaju i žele posjedovati, u kojoj se žele "izgubiti". O njoj su po Wedekindovu predlošku od kad je prije stotinu godina drama napisana snimljeni brojni filmovi i postavljene mnoge kazališne inscenacije.
Lorenzi ju je oblikovao kao kazališnu igru na granici cabareta u kojoj se glumci obraćaju publici kao dobrodošlim gostima na upravo započetoj zabavi.
Zabava se fabularno odigrava oko seksualno privlačne mlade plesačice koja se uspinje unutar društvene ljestvice zahvaljujući svojim odnosima s bogatim muškarcima.
Ona je izravna, intenzivna, besramna i promiskuitetna bludnica i nimfomanka. Istodobno, ona je ranjeno biće i, kako sama na kraju kaže, osoba koja je "samo željela voljeti".
Njezina ju potraga za slobodom u vječno isklizavajućem apsolutu ljubavi vodi od muškarca do muškarca u erotski nabijenim odnosima s fatalnim ishodima - jedan joj muž umre od šoka, drugi se ubije, trećeg ubije ona, a četvrti je izda.
Provokativnu i slobodoumnu Wedekindovu heroinu utjelovila je Daria Lorenzi Flatz. Njezinu četvoricu muževa igraju Franjo Kuhar, Bojan Navojec, Dragan Despot i Luka Dragić. Goran Grgić je njezin otac, a Vlasta Ramljak grofica Geschwitz, koja utjelovljuje aluziju na Luluinu biseksualnost.
Plejadu muškaraca koji ju na ovaj ili onaj način svojataju zaokružuju Dušan Bućan, Siniša Popović i Nikša Kušelj, dok Mirta Zečević, Dora Lipovčan, Lana Barić i Barbara Vicković utjelovljuju različite prototipove žena.
Uz njih, na sceni su i Nina Cossetto na klaviru, te sopranistica Ivana Lazar.
Iako naizgled vrlo plošan karakter, Lulu se postupno otkriva kao slojevit lik, čija je povijest puna mračnih rupa. U toj prošlosti koja ostaje nepoznanica leži njezino poimanje ljubavi kao neodvojivog dijela ljudske tjelesnosti - za nju, da bi ljubav bila istinska i stvarna, ona mora biti i tjelesno strastvena.
Taj apsolut ljubavi je ono što traži kroz konzumaciju životnih, pa tako i erotskih krajnosti, a kroz taj transfer ljubav-erotika-seksualnost-konzumacija dolazi do apsolutne i radikalne dehumanizacije i ljubavi i seksa, dok sama Lulu postaje najobičniji objekt konzumacije.
Ona je amoralna, ali istodobno i posve nesebična; sazdana od krajnosti, ona je fatalna žena ali i posve nemoćna žrtva, istodobno i vršitelj radnje i objekt.
Prije stotinu godina, kada je napisana, "Lulu" je bila revolucionarna drama čija heroina propituje moć ženske seksualnosti nad muškarcima. Danas je to relativno - što želi poručiti i sam redatelj, koji Wedekindov predložak koristi kao okosnicu oko koje je sagradio kazališnu igru čiji finale nema zaključka: kraj je nedovršen, jer život je zapravo samo igra bez zajamčenih ishoda, poručuje Lorenzi.
Vezane vijesti
-
-
-
-
Centar za socijalnu skrb iz Splita kontaktirat će Socijalnu službu u Moncalieriju u Italiji gdje je nova adresa Cesarea Avenatija (8), u obiteljskoj kući njegova oca Alessandra, kako bi nadzirali uključenje dječaka u novu sredinu.
Izdvojeno
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
-
"Babygirl" je na rasporedu u petak 17. siječnja s početkom od 20h, a ulaznice po cijeni od 5 eura mogu se kupiti na samoj lokaciji prikazivanja (Polivalentna dvorana Providurove palače) od 19.00 h.
-
Jučerašnjim aktualnim prijepodnevom dominiriala je tema inflacije, koju na svojoj koži najviše osjećaju građani. Trgovci najavljuju nova poskupljenja, dok Vlada planira proširiti popis proizvoda s ograničenim cijenama
-
U četvrtak opet sunčanije i većinom manje hladno, premda u unutrašnjosti uz mraz, mjestimičnu maglu, na Jadranu lokalno jaku buru s olujnim udarima
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.