Drama "Lulu" o prostorima slobode u apsolutu ljubavi
Drama "Lulu" Franka Wedekinda, premijerno izvedena u subotu navečer u Hrvatskom narodnom kazalištu (HNK) u Zagrebu u režiji Jerneja Lorenzija, stilizirana je studija priče o snažnoj i bestidnoj ženi i silama koje su je uništile.
Lulu je prototip 'femme fatale', fatalne žene koju muškarci obožavaju i žele posjedovati, u kojoj se žele "izgubiti". O njoj su po Wedekindovu predlošku od kad je prije stotinu godina drama napisana snimljeni brojni filmovi i postavljene mnoge kazališne inscenacije.
Lorenzi ju je oblikovao kao kazališnu igru na granici cabareta u kojoj se glumci obraćaju publici kao dobrodošlim gostima na upravo započetoj zabavi.
Zabava se fabularno odigrava oko seksualno privlačne mlade plesačice koja se uspinje unutar društvene ljestvice zahvaljujući svojim odnosima s bogatim muškarcima.
Ona je izravna, intenzivna, besramna i promiskuitetna bludnica i nimfomanka. Istodobno, ona je ranjeno biće i, kako sama na kraju kaže, osoba koja je "samo željela voljeti".
Njezina ju potraga za slobodom u vječno isklizavajućem apsolutu ljubavi vodi od muškarca do muškarca u erotski nabijenim odnosima s fatalnim ishodima - jedan joj muž umre od šoka, drugi se ubije, trećeg ubije ona, a četvrti je izda.
Provokativnu i slobodoumnu Wedekindovu heroinu utjelovila je Daria Lorenzi Flatz. Njezinu četvoricu muževa igraju Franjo Kuhar, Bojan Navojec, Dragan Despot i Luka Dragić. Goran Grgić je njezin otac, a Vlasta Ramljak grofica Geschwitz, koja utjelovljuje aluziju na Luluinu biseksualnost.
Plejadu muškaraca koji ju na ovaj ili onaj način svojataju zaokružuju Dušan Bućan, Siniša Popović i Nikša Kušelj, dok Mirta Zečević, Dora Lipovčan, Lana Barić i Barbara Vicković utjelovljuju različite prototipove žena.
Uz njih, na sceni su i Nina Cossetto na klaviru, te sopranistica Ivana Lazar.
Iako naizgled vrlo plošan karakter, Lulu se postupno otkriva kao slojevit lik, čija je povijest puna mračnih rupa. U toj prošlosti koja ostaje nepoznanica leži njezino poimanje ljubavi kao neodvojivog dijela ljudske tjelesnosti - za nju, da bi ljubav bila istinska i stvarna, ona mora biti i tjelesno strastvena.
Taj apsolut ljubavi je ono što traži kroz konzumaciju životnih, pa tako i erotskih krajnosti, a kroz taj transfer ljubav-erotika-seksualnost-konzumacija dolazi do apsolutne i radikalne dehumanizacije i ljubavi i seksa, dok sama Lulu postaje najobičniji objekt konzumacije.
Ona je amoralna, ali istodobno i posve nesebična; sazdana od krajnosti, ona je fatalna žena ali i posve nemoćna žrtva, istodobno i vršitelj radnje i objekt.
Prije stotinu godina, kada je napisana, "Lulu" je bila revolucionarna drama čija heroina propituje moć ženske seksualnosti nad muškarcima. Danas je to relativno - što želi poručiti i sam redatelj, koji Wedekindov predložak koristi kao okosnicu oko koje je sagradio kazališnu igru čiji finale nema zaključka: kraj je nedovršen, jer život je zapravo samo igra bez zajamčenih ishoda, poručuje Lorenzi.
Vezane vijesti
-
-
-
-
Centar za socijalnu skrb iz Splita kontaktirat će Socijalnu službu u Moncalieriju u Italiji gdje je nova adresa Cesarea Avenatija (8), u obiteljskoj kući njegova oca Alessandra, kako bi nadzirali uključenje dječaka u novu sredinu.
Izdvojeno
-
Istinska diva glazbe u Hrvatskoj, Doris Dragović, održala je spektakularni koncert u subotu u dvorani Krešimira Ćosića u Zadru
-
Kako klimatske promjene uzimaju maha, uzgoj osnovnih namirnica suočava se sa sve većim izazovima. Vrućine, suše i poplave sve su češće i intenzivnije, što ozbiljno ugrožava stabilnost prinosa krumpira.
-
Plesna udruga Gesta i ove je godine prošla selekciju stručnog povjerenstva Hrvatskog sabora kulture na 35. Susretima hrvatskih plesnih ansambala koji će se održati sutra u nedjelju u Dvorani Pučkog otvorenog učilišta Sveti Ivan Zelina s početkom u 17:30.
-
Novi Snapdragonov čipset je značajno energetski učinkovitiji, što znači da će baterije u telefonima s tim hardverom duže trajati.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.