Kultura

Majstori monodrame od 17. do 24. srpnja na Sceni Amadeo

Majstori monodrame od 17. do 24. srpnja na Sceni Amadeo

Program glazbeno-scenskih događanja zagrebačke klupske Scene Amadeo od 17. do 24. srpnja pod vedrim nebom atrija Hrvatskog prirodoslovnog muzeja na Gornjem gradu donosi ciklus "Majstori monodrame", u kojem istaknuti dramski umjetnici predstavljaju "stare i nove" monodrame od kojih su neke odigrane i više tisuća puta, kao što su "Oj živote" Mladena Pejakovića i "Povijest moje gluposti" Željka Vukmirice.

 

Ciklus započinje u petak 17. srpnja monodramom "Marlene Dietrich" u kojoj glumica Ksenija Prohaska interpretira život slavne njemačke glumice i pjevačice. Kako se ističe u najavi, predstava vodi kroz glumičin umjetnički i privatni život, od berlinskih početaka, kao kabaretska pjevačica Lola Lola iz filma "Plavi anđeo" koji je režirao Von Stemberg, do njezina velikog uspjeha u Hollywoodu ali i njezine ratne priče kada kada ustaje protiv Hitlera i nacizma.

"Ova predstava govori o svemu onome što nam Marlene Dietrich nije željela reći, a kojima je tako lijepo protkana njezina biografija, koju je sama napisala", stoji u najavi.

Slijedi praizvedba monodrame Filipa Šovagovića "Stanje nacije 2" u subotu 18. srpnja koju čini "par nepovezanih, neprentecioznih, optimističnih i nezavisnih tekstova bez urednika i izdavača unutar posljednje tri godine s naglaskom na facebook pod šifrom strogoneuštimaneharmonije".

Glumica Vesna Tominac Matačić izvest će u nedjelju 19. srpnja predstavu "Ja koja imam nevinije ruke", rađenu po poznatoj pjesmi Vesne Parun. Predstava je najavljena kao "tekstualni 'patchwork' jednog osebujnog života" koji se odmata na sceni poput "emocijama nabijene, jednosatne, psihoanalitičke seanse".

"Okrećući 'strelicu vremena u natrag', u dnevničkoj formi, riječima same pjesnikinje, u prvome licu, kroz najintimnije traume otkrivamo izvor i nadahnuće nekih od remek djela književnosti koja su obilježila 20. stoljeće na ovim prostorima", stoji u najavi.

Monodrama "Veliki odlazak" Tomasa Bernharda u adaptaciji i izvedbi Zdenka Jelčića na programu je u ponedjeljak 20. srpnja. U njoj se Jelčić (koji je preveo, adaptirao i režirao Bernhardov komad) poigrava i s publikom i sa sobom, "potpuno demistificirajući vlastitu glumačku važnost".

U originalu, Bernhardova je drama priča o glumcu koji na Silvestrovo u luksuznom hotelskom foajeu čeka direktora kazališta koji mu je ponovno, nakon 30 godina, obećao ulogu kralja Leara; direktor se, naravno, ne pojavljuje, a glumac - izgovorivši tugaljiv Learov monolog - odlazi u vječnost, praćen krupnim pahuljama snijega...

Jelčić je od nje odlučio napraviti svoju priču, uvrstivši u nju detalje iz privatnog i profesionalnog života koji su mu osobno važni.

Posljednje četiri programske večeri posvećene su glumcima čije monodrame već godinama ne silaze s pozornica. Željko Vukmirica nastupit će s "Povješću moje gluposti", "iskrenom i duhovitom pričom o glumčevu odrastanju i školovanju, odnosno osobnom doživljaju sebe i svijeta u kojem odrasta".

Dragan Despot u programu je s predstavom "Na rubu pameti" Miroslava Krleže, u kojoj se glumac "promišljeno i precizno usredotočuje na životnu ispovijed intelektualca koji se usudio otvoreno suprotstaviti moralnoj hipokriziji malograđanskog društva i zbog toga podnosi nemilosrdnu osudu".

Josip Pejaković nastupit će s monodramom "Oj živote", koju je prvi put izveo prije 40 godina te je postala najizvođenija i najpopularnija monodrama na Balkanu, odigrana čak tri tisuće puta.

Posljednji je u programu u petak 24. srpnja Zijah A. Sokolović, čija je kultna monodrama "Glumac je glumac..." premijerno odigrana 1978. i u međuvremenu prevedena na niz jezika te postavljana u Beču, Parizu, Varšavi, Londonu, Berlinu, New Yorku, Rimu, te Sydneyu.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.