Kultura

"Lice i naličje"

Narodni muzej izložbom će proslaviti 184. rođendan

Narodni muzej izložbom će proslaviti 184. rođendan
eZadar

Današnji Narodni muzej Zadar nastaje spajanjem četiri samostalne ustanove: Prirodoslovni odjel, Etnološki odjel, odjel Muzej grada Zadra i Galerija umjetnina

Organizirano javno muzejsko djelovanje u Zadru slovi za jedno od najstarijih u Hrvatskoj. Za službeni početak te djelatnosti uzimamo 1832. godinu kada je na inicijativu namjesnika Vettera von Lilienberga utemeljen opći muzej austrijske pokrajine Dalmacije - Museo nazionale.

Iz okrilja tog muzeja, osnovan je 1962. današnji Narodni muzej Zadar spajanjem četiri samostalne ustanove koje su danas odjeli muzeja: Prirodoslovni odjel, Etnološki odjel, odjel Muzej grada Zadra i Galerija umjetnina.

Muzej je utemeljen kao kompleksni s ciljem istraživanja, čuvanja i komuniciranja prirodne i kulturne baštine sjeverne Dalmacije. U izložbene svrhe i ostala događanja muzej koristi izložbeni paviljon Gradsku ložu, a u skoroj budućnosti iz europskih fondova obnovljenu Kneževu palaču.

U svojem sastavu ima i područne zbirke na otoku Ižu - Etnografska zbirka Veli Iž i Kulturno-povijesna zbirka Mali Iž, te dvije stručne službe - Dokumentacijsku i Pedagošku službu. Te dvije službe u neposrednoj su i uskoj vezi s odjelima, te kvaliteta i uspješnost njihovog rada ovisi o dobroj suradnji s odjelima.

U srijedu, 30. studenog 2016. u 12 h u odjelu Muzej grada Zadra Narodnog muzeja Zadar slijedi otvorenje izložbe. 

Izložbom "LICE I NALIČJE MUZEJA - PEDAGOŠKA I DOKUMENTACIJSKA SLUŽBA" namjera je prezentirati međuodnos svih stručnih aktera u muzeju s posebnim osvrtom na muzejsku pedagogiju i dokumentaristiku unutar muzejske ustanove. Prvoj, koja stručnu muzejsku zbilju čini bliskom publici i zato personificira njezino lice, i drugoj dokumentarističkoj, na kojoj se ta muzejska zbilja temelji, a skrivena je oku javnosti te predstavlja njezino naličje. Na taj način želimo prikazati i međuodnos te dvije stručne službe, ili rječju, nema muzejske priče bez predmeta, a predmet u muzeju nema značenje ako o njemu nemamo podatke, informaciju - dokumentaciju.

Izložba prikazuje specifičnosti rada unutar Pedagoške i Dokumentacijske službe putem postera s fotografijama i popratnim tekstovima kao i videa s prikazom realiziranih pedagoških projekata. Rad pojedine službe prezentiran je po temama. Pregled započinje uvidom u edukativnu misiju muzeja u protekle 184 godine te završava s prezentiranjem projekata Pedagoške službe kojim se muzejska zbilja interpretira različitim skupinama posjetitelja kroz edukativne radionice, likovne i literarne natječaje, izložbe dječjih radova i ostale aktivnosti.

Dokumentaristički pogled također započinje pregledom povijesnog razvoja dokumentiranja muzejske građe od 1832. do današnjih dana s osvrtom na sve muzejske odjele s primjerima stručnih procesa potrebnih da bi jedan predmet dobio muzejski identitet i postao dijelom muzealne stvarnosti. Unutar ove tematske cjeline prikazani su i primjeri dokumentiranja popratnih aktivnosti muzeja koji se prate kroz sekundarne fondove Dokumentacijske službe kao što su izložbe, izdavaštvo, pedagoška djelatnost, posebna događanja, hemeroteka, fototeka, dokumenti o osnivanju i povijesti muzeja, medijateka, a ključni su za pružanje informacija o različitim aspektima stručnog djelovanja muzeja kroz povijest. Izloženi su i odabrani primjeri muzejske građe iz sva četiri muzejska odjela s prikazom primarne i sekundarne dokumentacije vezane uz predmete, te konkretni edukativno - pedagoški programi realizirani na temelju izložbi kreiranih od tih istih muzejskih predmeta.

Svrha izložbe je promicati i popularizirati pedagošku i dokumentarističku struku široj javnosti te posebno upoznati školsku populaciju sa osobitostima tih djelatnosti unutar cjelokupne muzejske prakse. U tom smislu, ova izložba je osmišljena kao dio trogodišnjeg programa i uvod u pedagoški projekt i izložbu „MUZEJČIĆ" koji nastavljaju u 2017. i 2018. godini. Programom se planira potaknuti gradske i županijske škole na formiranje školskih zbirki iz kojih će učenici kreirati vlastite izložbe, prezentacije i radionice.

Aktivnim uključivanjem učenika u program, potiče se upoznavanje s osnovama stručnog rada u muzeju te društvenom ulogom koju muzeji ostvarajuju kao čuvari i promotori baštine i identiteta zajednice u kojoj djeluju.


Reci što misliš!