Mjesec kreativnih i kulturnih industrija
Zagreb kao centar kulture i kreativnosti!
Mjesec kreativnih i kulturnih industrija projekt je koji će u razdoblju od 16. svibnja do 21. lipnja 2016. pod jednim identitetom objediniti mnogobrojna kulturna događanja u Zagrebu - izložbe, predstave, koncerte, ples, projekcije. Osnovni je cilj ovog projekta osigurati veću vidljivost i razumijevanje važnosti sektora kreativnih i kulturnih industrija za razvoj gospodarstva i društva u cjelini, ali isto tako da postane tradicionalno događanje koje će pozicionirati Hrvatsku i grad Zagreb na karti Europe u segmentu kreativnog i kulturnog proizvoda.
Glavni su pokretači manifestacije Hrvatski klaster konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija, Hrvatska udruga poslodavaca, Turistička zajednica Grada Zagreba, Adria media Zagreb i Creative industries Styria, uz glavne partnere Predstavništvo Europske komisije u RH i Grad Zagreb.
Uz osvrt na važnost sektora za hrvatsko gospodarstvo i društvo, program i ciljeve Mjeseca kreativnih i kulturnih industrija na današnjoj konferenciji za medije predstavili su:
⦁ Ivana Nikolić Popović, predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija,
⦁ Daniela Angelina Jelinčić, znanstvena savjetnica, Odjel za kulturu i komunikacije Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO),
⦁ Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca,
⦁ Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba,
⦁ Branko Baričević, voditelj predstavništva Europske komisije u RH.
Kulturne i kreativne industrije ključne su za hrvatsko gospodarstvo jer doprinose stvaranju novih i dodanih vrijednosti te jačanju konkurentnosti hrvatskog društva, kulture i gospodarstva, no govornici su naglasili kako važnost tog sektora još uvijek nije u dovoljnoj mjeri prepoznata.
Mjesec kreativnih i kulturnih industrija upravo će zato u sklopu 25 renomiranih događanja na 30 lokacija u Zagrebu javnosti predstaviti 12 sektora kulturnih i kreativnih industrija - od arhitekture, vizualnih i audio-vizualnih umjetnosti, baštine, dizajna, glazbe, primijenjenih i izvedbenih umjetnosti (kazalište, balet i ples), pa sve do medija, oglašavanja i tržišnog komuniciranja, knjiga i nakladništva te računalnih igara i novih medija.
Osim događanja na otvorenom, program će uključivati i oko 40 radionica i predavanja s ciljem poticanja kreativnosti u poduzetništvu i inovacijama, educiranja o autorskim pravima i jedinstvenom digitalnom tržištu, shvaćanja kulture kao turističkog proizvoda i sl. Neki su od projekata manifestacije 2. hrvatski summit kulturnih i kreativnih industrija, Komunikacijski foto punktovi, Dani novih ideja, projekti povezivanja kulturnih i kreativnih industrija i gospodarstva, godišnji sastanak EEN mreže sektorskog vijeća kreativnih i kulturnih industrija - Enterprise Europe Network kao i mnoga glazbena događanja na Europskom trgu.
Ovom događanju aktivno su se pridružile ključne kulturne i kreativne institucije poput Hrvatskog narodnog kazališta, Muzeja za umjetnost i obrt, Muzeja suvremene umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramskih umjetnosti, ali i najpoznatiji festivali i događanja kao što su Animafest, Tjedan suvremenog plesa, Svjetski dan glazbe, Zagreb book festival, Cest is'd Best i mnogi drugi.
Cijelo događanje ima za cilj prepoznavanje, vrednovanje i poticanje izvrsnosti kako kreativnih i kulturnih industrija tako i gospodarstva i društva u cjelini, ali i razvoj turističkog potencijala grada Zagreba temeljenog na kulturi.
Mjesec dana Zagreb će živjeti kreativnim i kulturnim duhom, što može utjecati na dugoročan razvoj kulturnog identiteta grada nalik najposjećenijim gradovima svijeta s jakim kulturnim i kreativnim identitetom koji su turistički atraktori i multiplikatori interesa.
Vezane vijesti
-
Na prvu godišnjicu zagrebačkog potresa, u ponedjeljak 22. ožujka, iz Hrvatskog glazbenog zavoda (HGZ) točno u 6,24 sati ujutro, koncertom pod naslovom "Glazba glasnija od potresa" brojni glazbeni umjetnici poslat će poruku nade i optimizma.
-
Ususret Olimpijskim igrama u Tokiju, Društvo hrvatskih književnika, Hrvatski olimpijski odbor i Veleposlanstvo Japana u Republici Hrvatskoj raspisali su natječaj za najbolju haiku pjesmu.
-
Najava važnijih događaja u kulturi za tjedan od subote, 29. travnja do petka, 5. svibnja:
-
Izdvojeno
-
17.siječnja u 10:00 sati u HNK Zadar još jedna Kava s glumcima - imate priliku upoznati Alena Liverića!
-
Kako kukci znaju kada trebaju ići u hibernaciju, gdje i kako provode hladne periode – priču za The Conversation donosi doktorandica zoologije sa Sveučilišta u Stockholmu Anna Brødsgaard Shoshan.
-
Poziv za prijavu aktivnosti/projekata koji se odnose na kulturne, sportske, znanstvene i edukacijske aktivnosti te su isključivo namijenjene studentima vrijedi do kraja siječnja.
-
Svi koji imaju slab sluh, ali ne nose slušni aparat, trebali bi razmisliti još jednom jer je utvrđeno da pomaže ljudima da žive dulje, prema Sveučilištu Južne Kalifornije (USC).
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.