"Zvižduk s Bukovca" u Žar ptici, svevremensko čitanje zagrebačkog klasika
Predstava "Zvižduk s Bukovca", čijom je premijerom u subotu zagrebačko Gradsko kazalište Žar ptica otvorilo novu sezonu, svevremensko je kazališno čitanje istoimenog klasika dječje književnosti Zvonimira Milčeca, kojim je redatelj Mario Kovač napravio dostojan 'hommage' najzagrebačkijem piscu.
To je prepoznala i premijerna publika Žar ptice, koja je glumački ansambl i autorski tim ispratila oduševljenim aplauzom i ovacijama.
Priču o nestašnom djetinjstvu skupine jedanaestogodišnjih dječaka na poznatom zagrebačkom brijegu, koju je Milčec napisao 1975. smjestivši radnju u 1950. godinu, Kovač je kazališno "ispričao" dinamično i zanimljivo, u predstavi koja dramaturškim pristupom, vizualnom estetikom i glumačkim ostvarenjima zbivanja iz vremena od prije gotovo sedam desetljeća učinkovito približava modernim gledateljima.
U dramaturškoj prilagodbi, koju potpisuje Ana Prolić, zadržane su sve ključne točke Milčecova romana, a Prolić nije upala u zamku nepotrebnog rezanja ali niti zapadanja u sentimentalnu redundantnost; priča je bešavno stopljena u cjelovit kazališni komad koji će zasigurno postati dijelom suvremene zagrebačke, i šire, urbane kulture.
Onodobni društveni odnosi suptilno su naznačeni, dok je vrijeme radnje označeno raznim nenametljivo prisutnim scenskim rekvizitima, kao što je slika Tita u razredu ili kutija bombona '505 s crtom', no njihova je prisutnost simbolična i na neki način zastrta ritmom same radnje, koja od početka do kraja gotovo uopće ne gubi na tempu.
Prisutni su i drugi elementi onodobne stvarnosti - vrijeme je poslijeratno, obilježeno siromaštvom i nestašicom, što se posebno osjeća na šumovitom brijegu, koji je danas elitna stambena lokacija ali je u ono vrijeme još slabo napučen i to mahom malim kućicama; dječaci meso jedu samo nedjeljom, a slatkiše praktički nikad; vrijeme provode vani, smucajući se po okolici gdje je čak i bicikl rijetkost.
One promjene koje će biti zamjetljive svima koji su čitali knjigu potpuno su u službi zaokružene priče: dok knjiga počinje i završava zviždukom - na početku fućka glavni lik Giza, a na kraju dobri profesor Dešćak - u predstavi je upravo Gizina frustracija što ne zna zviždati ona tanka nit koja povezuje sva događanja na sceni, da bi na koncu poslužila kao točka na 'i' dobro strukturirane cjeline.
Vezane vijesti
-
Izvršni odbor Hrvatskoga kulturnog vijeća (HKV) ocijenilo je u utorak da je znamenito Pirandellovo djelo "Šest likova traži autora" u režiji Olivera Frljića u kazalištu "Kerempuh" doživjelu preobrazbu nezabilježenu u povijesti hrvatskoga glumišta te da nije riječ o umjetničkom činu, nego o vulgarnome i neprihvatljivom obračunu sa živim suvremenicima, s porukom da neistomišljenike treba likvidirati.
-
-
-
Izdvojeno
-
Zavezanih ruku i s trakama preko usta ukazali na kršenje životinjskih prava
-
U velikom finalu projekta Najiznajmljivač 2024. izabrani su najbolji hrvatski apartmani, kuće i vile za odmor, pa je tako ove godine najbolji apartman Iris Croatica Marine Skušić iz Oroslavja, najbolja kuća za odmor Bakina divljaka Ane Crljen iz mjesta Oriovčić, a najbolja vila je Villa Panorama del Tartufo Daniele Puh iz Žugani
-
Dalmatinska pjesma i klapski zvuk dobili su posebno mjesto na ovogodišnjem Adventu u Zadru uz nastup Matea Grgata, tenora iz malog mjesta Otok u Dalmatinskoj zagori.
-
Meterolog N1 Bojan Lipovšćak gostovao je u Novom danu gdje je s Mašenkom Vukadinović razgovaro o tome kakvo nas vrijeme očekuje u nadolazećem razdoblju.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.