#sovjak
Počelo vađenje glomaznog otpada iz crne jame Sovjak
Vađenje otpada iz "crne jame" Sovjak, u koju je godinama odlagan opasni, uglavnom tekući otpad, počelo je ovoga tjedna vađenjem i zbrinjavanjem glomaznog otpada, bijele tehnike i bačava s površine jame, doznaje se iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Nakon vađenja glomaznog otpada uslijedit će vađenje tekućeg sadržaja jame.
Prethodno je završena izgradnja platoa za smještaj opreme za vađenje otpada iz jame i ispitivanje rada opreme i uređaja te je obavljen tehnički pregled i ishodovana je uporabna dozvola.
Predviđeno je da se sadržaj iz jame vadi kranovima, tj. dizalicama i uporabom vijčanih pumpi. Kao stalna mjera zaštite određen je obavezni sloj vode na površini, kao prirodna barijera, kako bi se tijekom radova osigurala zaštita od oslobađanja plinova.
Prema planu sanacije, stalno će se pratiti vrijednosti koncentracija plinova, a predviđene su razne mjere zaštite, ovisno o stanju na terenu i visini koncentracije štetnih plinova i neugodnih mirisa nakon početka vađenja otpada.
Planirano je uklanjanje gornjih slojeva opasnog otpada iz jame do tvrdog katrana, koji će i dalje biti nepropusna barijera u donjem sloju jame. Izvađeni otpad će se trajno zbrinuti i odvoziti u postrojenja u Austriji, Njemačkoj i Mađarskoj.
Jama Sovjak je prirodna krška vrtača u blizini obiteljskih kuća u Viškovu kraj Rijeke, koja je od 1956. do 1990. godine korištena za odlaganje opasnog otpada iz industrije – kiselog mulja iz proizvodnje maziva, motornih ulja i asfalta, otpadnog katrana iz koksare, otpadnih ulja iz brodogradilišta, ostataka iz spremnika nafte i naftnih prerađevina.
Procjenjuje se da se u jami, u koju se otpad odlagao bez mjera zaštite okoliša i komunalne infrastrukture, nalazi više od 150.000 prostornih metara otpada.
Za sanaciju vrijednu oko 50 milijuna eura, 85 posto novca je osigurano iz EU fondova, a provodi je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koji osigurava ostatak novca.
Izdvojeno
-
Deseti put da utrka kreće iz starog zadarskog grada, a 12. ukupno, uz rekordnih 10 tisuća sudionika
-
Brojne su prednosti kretanja gradskim ulicama električnim biciklima i romobilima, no zbog incidenata, svjedočimo također nekim ograničenjima.
-
Proizvođači guma pod pritiskom su da gotovo doslovno ponovno izmisle kotač jer regulatori usmjeravaju svoje ispitivanje na onečišćenje gumama kojeg će biti i više s rastom broja električnih vozila, što prijeti da će potkopati ekološku prihvatljivost tih automobila.
-
Arheološki muzej Zadar bit će domaćin predavanju prof. dr. sc. Anamarije Kurilić s Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru
Reci što misliš!