Događaji

od 6. do 8. studenoga

Virani će se predstaviti na londonskom World Travel Market, najvećem svjetskom eventu posvećenom globalnoj industriji turizma i putovanja

Virani će se predstaviti na londonskom World Travel Market, najvećem svjetskom eventu posvećenom globalnoj industriji turizma i putovanja
Kažimir Škrbić

Na londonski WTM Virani idu s rekordnim turističkim brojkama. Ukupno 2.625.643 noćenja domaćih i stranih gostiju na otoku Viru ostvarenih u 2019. godini dugo je bio nedostižan rezultat, no ove su godine te rekordne brojke nadmašene već polovicom rujna

Tada je sa zabilježenih 2.631.787 noćenja tri i pol mjeseca do kraja turističke i kalendarske godine premašen učinak iz cijele 2019., a do kraja listopada dodatno je ušminkana ovogodišnja virska turistička statistika. U ovom trenutku Vir ima 2.725.293 noćenja i također rekordnih 163.773 dolazaka domaćih i stranih gostiju, što je za 7,27 posto bolji rezultat od lanjskog u slučaju noćenja te za 7,69 posto bolji u slučaju dolazaka. 

Dva milijuna noćenja premašili smo još 16. kolovoza, odnosno četiri dana ranije nego ikad prije. Već tada smo znali da ćemo imati novu rekordnu sezonu. No nije riječ samo o brojkama i statistici turističkog prometa – kaže direktor Turističke zajednice Općine Vir Srđan Liverić.

Tako virska Turistička zajednica i destinacijska kompanija Vir turizam, uz Općinu Vir nositelji virskog turizma i generatori sveukupnog gospodarskog razvoja naslonjenog na globalnu industriju putovanja, do kraja godine planiraju nove aktivnosti. Već u nedjelju predstavnici virskog turizma idu u Londonu na World Travel Market (WTM) (6. – 8. studenoga). Riječ je o najvećem međunarodnom turističkom sajmu i epicentru turističkog biznisa koji okuplja vodeće stručnjake i najeminentnija imena te najinovativnije tvrtke u industriji turizma. Približno 40.000 sudionika, oko 3.500 izlagača iz 184 svjetske zemlje i 72 međunarodne konferencije, čine londonski WTM pričom za sebe. Biti prisutan u Londonu znači biti dio globalne turističke zajednice.  

U Londonu ćemo nastupiti s Turističkom zajednicom Zadarske županije i Turističkom zajednicom Grada Nina. Bit će to prilika da predstavimo virski turizam i projekte koje ćemo raditi s kolegama iz Nina i Županije – dodaje direktor Liverić najavljujući turističke aktivnosti do kraja ove godine i one u sljedećoj godini.

Pored tradicionalnih i nagrađivanih manifestacija u posezonskom i ranom predsezonskom periodu – Advent na Viru i Maškare na Viru – koje zaokružuju i otvaraju cjelogodišnju turističku i destinacijsku priču, Vir će se posvetiti razvoju gastro turizma i naglašavanju činjenice da je otok u predsezoni živa izletnička destinacija. Deset ili petnaest godina unazad kada je na otoku godišnje ukupno noćilo oko 700.000 domaćih i stranih gostiju u komercijalnom i nekomercijalnom smještaju, i to uglavnom u periodu srpnja i kolovoza, sada su manje brojke od godišnje statistike isključivo komercijalnog smještaja.

Od početka godine do 1. studenoga ove godine na otoku je zabilježeno čak 840.000 noćenja i 105.000 dolazaka u komercijalnom smještaju, što je uvjerljiva potvrda kako se prije desetak godina relativno ili slabo poznati vikendaški otok transformirao u svima poznatu turističku destinaciju.

Evo još jedne ilustracije: u prvih deset turističkih mjeseci više od 2.600 komercijalnih noćenja (približno 3 posto od turističkog prometa izraženog u komercijalnom smještaju) ostvarilo je 18 turističkih nacija, među kojima i Francuzi, Šveđani, Nizozemci, Belgijanci, Talijani i Ukrajinci, a tim su brojkama sve bliži Britanci, Amerikanci, Danci i Australci. Deset godina ranije takva turistička tržišta bila su za otok Vir potpuna nepoznanica. 

Sve je više onih koji prvi put dolaze na naš otok, a potom se vraćaju kao vlasnici apartmana i obiteljskih kuća. Stranci čine oko 40 posto vlasnika objekata na otoku, što znači kako je Vir diljem Europe prepoznat kao obiteljsko i turističko odredište – napominje direktor Liverić čiji je Ured TZ-a, uz Vir turizam, odradio najveći dio operativnog posla na predstavljanjima otoka, strateškom pozicioniranju Vira kao turističke destinacije, suradnji s turoperatorima, turističkim agentima i agencijama te dinamičnoj promidžbi otoka.

Prepoznali su to u prvom redu gosti s emitivnih virskih turističkih tržišta, odnosno posljednjih deset godina tradicionalni gosti iz istočne i srednje Europe: Slovenci, Nijemci, Mađari, Slovaci, Česi, Poljaci, Austrijanci, Bosanci i Hercegovci, Švicarci i Šveđani te, naravno, Hrvati i Bošnjaci iz cijele Europe. Uz druga rastuća tržišta zapadne Europe i svijeta, posebno Australije i Amerike, praktički je više od 70 nacija uključeno u turistički promet na otoku. I ova je činjenica prije desetak godina u Viru bila u domeni egzotike. 

– Ništa nije bilo slučajno, jer smo u proteklom desetljeću odradili golem posao. Smjernice su prije više od deset godina odredili bivši virski načelnik Kristijan Kapović i nekadašnji državni tajnik Zdenko Mičić, tada direktor Vir turizma.

Plodove te ideje i rada ubiremo sada u rekordnim brojkama i sve zahtjevnijim gostima koji traže vrhunske objekte s četiri i pet zvjezdica, bolje restorane s vrhunskom gastronomskom ponudom i kvalitetan turistički proizvod. Izravno i neizravno, putem turističkih prezentacija u vremenu kada smo gotovo jedini u Hrvatskoj radili na europskom tržištu, to je i naša zasluga – poručuje direktor Liverić.

   

 


Reci što misliš!