#aktualno
Amerikanci troše najviše, a u Zadru su u lipnju ostvarili 15% više noćenja nego lani
Tradicionalno vjerovanje kako su najbolji potrošači Nijemci, Skandinavci, gosti s Bliskog Istoka, već godinama ne drži vodu – prema istraživanjima Instituta za turizam TOMAS, ali i brojnih europskih agencija, najveću potrošnju pri dolasku u Europu i Hrvatsku imaju američki turisti.
U usporedbi s prosječnom potrošnjom od oko 80 eura po osobi, Amerikanci troše dvostruko više u destinaciji, čak do 160 eura dnevno.
Slični podaci vrijede i za goste iz Kanade, što ne treba čuditi jer su gosti koji plate avionsku kartu preko Atlantika spremni ostati duže i više platiti za kvalitetne sadržaje u destinaciji nego oni iz Europe koji će nas dogodine možda opet posjetiti. Manje od polovice prosječnog iznosa kojeg potroše pritom je za sam smještaj, dok ostatak troše za prehranu u autohtonim ugostiteljskim objektima, zanimljive izlete, suvenire i manje odjevne predmete poput kravata koje će lako spakirati u avion, a ostat će im trajna uspomena na putovanje.
S obzirom na to veseli činjenica da je u Zadru primjetan trend
povećanja dolazaka i noćenja u odnosu na prošlu godinu, koji u
samom gradu iznosi više od 15%. Zadar je tako zasad u posjetima
Amerikanaca šesti u Hrvatskoj s tendencijom rasta, iza standardno
najposjećenijeg Dubrovnika, potom Splita, Zagreba, Hvara i
Plitvičkih jezera, što je značajan rezultat s obzirom kako naša
Zračna luka nema direktnu avio poveznicu s Amerikom poput Zagreba
ili Dubrovnika.
- Rezultat je to ponovnog otvaranja Amarikanaca prema
prekooceanskim putovanjima nakon završetka pandemije, ali i većih
ulaganja u promociju na ta dva najbogatija svjetska tržišta na
sjevernoameričkom kontinentu u zadnjih nekoliko godina. Netom
pred izbijanje pandemije covida-19 u siječnju 2020. godine TZ
grada Zadra je u New Yorku organizirala prezentaciju destinacije
za medijske kuće i partnere, na kojoj je među ostalima
prisustvovao i David Farley, stalni suradnik za putovanja i
eno-gastro teme u uglednom The New York Timesu. Gradska i
županijska turistička zajednica sudjeluju zajedno s
predstavništvom HTZ-a u New Yorku na turističkim sajmovima,
pogotovo na onom najvažnijem u New Yorku krajem siječnja, a
prisutni su i na promotivnim roadshowovima širom SAD-a. Ulaže se
u online kampanje, a surađuje se i s novinarima, influencerima i
medijskim kućama iz SAD-a i Kanade koji posjećuju Zadar i
županiju, ističu iz TZ grada Zadra. Sve je to stvorilo
osnovu za planiranje budućih promotivnih nastupa u Americi s
ciljem uzimanja većeg udjela na ovom iznimno lukrativnom
emitivnom turističkom tržištu.
U tijeku je i promotivna kampanja na važnoj online platformi za
putovanja Expedia u SAD-u, kojoj je u ljetnom dijelu upravo Zadar
u fokusu, a izvodi se u suradnji s Glavnim uredom HTZ-a.
U svjetlu svih ovih aktivnosti treba gledati i zadnju veliku promociju koju je Zadar ovih dana dobio u New York Timesu, koji ga je proglasio jednim od sedam najljepših svjetskih gradova za šetnju, uz bok Parizu i Rio de Janeiru.
Vezane vijesti
-
2. listopada Udruga Volim Vlašići organizirala je posljednju radionicu filcanja u OŠ A.G. Matoša – područnoj školi u Kolanu u sklopu projekta Vratimo vuni sjaj. Učiteljice i učenici od 1-4 razreda savladali su dvije različite tehnike filcanja.
-
U petak 4. listopada u sklopu Dana obrane grada Zadra u dvorani Matice hrvatske dokumentarni film „Zadar nije za dar – istinom protiv laži“, a potom rasprava
-
Svečano misno slavlje u 11 sati predvodi zadarski nadbiskup Milan Zgrablić.
Izdvojeno
-
Velika količina oborina uzrokovala je plavljenje objekata na području Gračaca, a vatrogasci su zaprimili 19 dojava o potrebi ispumpavanja.
-
Unatoč kišnom vremenu, velik broj mještana Dračevca Ninskog i njihovih gostiju formirao je red na otvorenju izložbe "Svitlo hrvatskog križa" autora Zlatka Franića koja se održala 28. rujna.
-
Dalmacija poput Pariza! Pogledajte kako je Bure centar „eksplodirao“ od genijalnih modnih ideja
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
Reci što misliš!