Događaji

učenici zadarske obrtničke škole

Budući frizeri, kozmetičari, pedikeri u Irskoj upoznali tehnike i trendove

Budući frizeri, kozmetičari, pedikeri u Irskoj upoznali tehnike i trendove

Škola je ovim projektom unaprijedila svoju europsku dimenziju i razvila dodatne kapacitete za buduće međunarodne suradnje i tako osigurala visoku kvalitetu obrazovanja svojim učenicima.

Ove godine učenici zadarske obrtničke škole sudjelovali su u Erasmus+ projektu “Rad i usavršavanje u Irskoj”. Projekt je proveden u suradnji s edukacijskim centrom Martello Training Ltd. koji je sudionicima organizirao smještaj kod irskih obitelji i iskustveni rad u frizerskim, kozmetičkim i pedikerskim salonima.

Obrtnička škola Gojka Matuline Zadar-Erasmus+ projekt "Rad i usavršavanje u Irskoj" Obrtnička škola Gojka Matuline Zadar-Erasmus+ projekt "Rad i usavršavanje u Irskoj"

Stručna praksa izuzetno je važan aspekt obrazovanja za kozmetičare, frizere i pedikere pa je bilo potrebno uložiti dodatne napore u jačanje strukovnih kompetencija naših učenika. Sektor osobnih usluga kojem pripadaju ova zanimanja zahtijeva stalno praćenje novih modnih trendova, a međunarodni aspekt projekta pružio je učenicima jedinstvenu priliku za jačanje njihovih društvenih i komunikacijskih vještina koje su ključne za rad s ljudima.

Nakon prijave na školski natječaj i razgovora s povjerenstvom izabrano je 15 učenica, 6 kozmetičarki, 6 frizerki i 3 pedikerke koje su u pratnji dva profesora provele dva tjedna u Brayu i Dublinu.

Učenice su za vrijeme trajanja projekta svakodnevno ispunjavale dnevnike prakse u koje su zapisivale što su radile na praksi tog dana i što su novog naučile.
Po povratku iz Irske ispunile su anketni upitnik, a projektni tim škole je vrednovao dnevnike prakse kako bi procijenio jesu li ciljevi mobilnosti ispunjeni.

Za izabrane učenice održane su pripremne aktivnosti, organizirale su se vježbe iz engleskog jezika, a provedene su i radionice s fokusom na kulturološke pripreme i upoznavanje učenica s tradicijom i poviješću Republike Irske. Na roditeljskom sastanku prije polaska, roditelji i učenici dobili su potrebne odgovore na pitanja o smještaju kod obitelji, iskustvenom radu u salonima i praktične savjete za što bolje snalaženje u novoj sredini.

 

Prvog dana mobilnosti učenice su se smjestile kod obitelji koje su ih odvele u obilazak grada, upoznale ih s mogućnostima korištenja javnog prijevoza i mjestima koje mogu posjetiti u slobodno vrijeme. U salonima su najprije upoznate s organizacijom rada, kolegama, radnim uvjetima, opremom i zaštitom na radu.

Kozmetičari su se upoznali s tretmanima lica, asortimanom preparata za njih i različitim tehnikama njihovih izvođenja. Radili su različite vrste depilacije lica i tijela, uređivanje obrva i trepavica u skladu s najnovijim trendovima, analizirali kožu lica i tijela i savjetovali klijente o njezi lica i kože.

Frizeri su naučili različite tehnike šišanja i bojanja kose, utvrđivali su frizure prema obliku lica i profila i radili različita oblikovanja kose kao i različite vrste upleta i punđi. Provodili su analizu vlasišta i kose prije bojanja i koristili različite vrste škara, naprava za kovrčanje i peglanje kose.

Pedikeri su provodili analizu kože šake i noktiju, skraćivali i oblikovali nokte
te ih polirali i lakirali. Bavili su se obradom hiperkeratoza, provodili su preglede stopala i noktiju, te pedikuru. Svi učenici su svakodnevno komunicirali s klijentima, savjetovali ih o njezi i tako vježbali komunikaciju na engleskom jeziku.

Učenice je najviše obradovala mogućnost sudjelovanja na proslavi sv. Patrika koja svojom bogatom tradicijom i slikovitošću privlači mnogobrojne turiste iz cijelog svijeta. Cijeli grad je okićen zelenim ukrasima u čast irskog nacionalnog simbola djeteline s tri lista. Poneki suvenir i fotografija ostat će trajna uspomena na ovaj događaj.

Posjet Klifovima Moher jedno je od najimpresivnijih iskustava mobilnosti u Irskoj. Protežu se na 8 kilometara dužine i čak 214 metara iznad razine mora i s njih se pruža prekrasan pogled na Atlantski ocean i okolni krajolik. Vrijeme je bilo vrlo promjenjivo, pa se slojevito odijevanje pokazalo kao odličan potez.

Rezultati dvotjedne mobilnosti su višestruki. Učenici su naučili koristiti nove tehnike i tehnologije rada, unaprijedili svoje komunikacijske i društvene vještine, svoje znanje o Irskoj i Europskoj uniji i što je najvažnije upoznali način života u Irskoj i sklopili nova prijateljstva. Diseminacija ishoda projekta također je bila vrlo uspješna, prezentiranjem ishoda iskustvenog rada na sjednici Nastavničkog vijeća, sjednicama razrednih vijeća i satovima razrednika. Iskustva učenika podijeljena su  i sa predstavnicima struke prezentacijom projekta u Obrtničkoj komori, te u mnogobrojnim medijima.

Na satovima praktične nastave učenici koji su bili na mobilnosti predstavili su nove tehnike i trendove koje su upoznali u irskim salonima i prezentirali ih svojim kolegama iz škole.

Škola je ovim projektom unaprijedila svoju europsku dimenziju i razvila dodatne kapacitete za buduće međunarodne suradnje i tako osigurala visoku kvalitetu obrazovanja svojim učenicima.


Reci što misliš!