Događaji

sanacija bušotine Ivana D

Greenpeace: INA izbjegava svoje obaveze

Greenpeace: INA izbjegava svoje obaveze
Slaven Branislav Babic/PIXSELL

U vezi s priopćenjem INA-e o početku “sanacije bušotine Ivana D”, Greenpeace smatra da je riječ o kozmetičkom rješenju kojim INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.

Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine. Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela - Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora MINGOR-a, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš. Nedavno je slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.

Naime, MINGOR je pokrenuo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i ‘sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana’. Nije jasno zašto nije provedeno Rješenje DIRH-a i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben. Nadalje, ovih dana objavljeno je i Rješenje MINGOR-a iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo.  

Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova.


Reci što misliš!