#automobili
Kriza u opskrbnim lancima uzima danak, na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se deset mjeseci
Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci, a globalni problem nestašice poluvodiča za autoindustriju mogao bi trajati godinama, piše u subotu Večernji list
Pandemija covid-19 posredno je donijela velike probleme za autoindustriju. Poluvodiča, koji su neizostavni dijelovi novih automobila, a moderni automobili koji sadrže sve više multimedijskih funkcija trebaju ih sve više, jednostavno nema na tržištu, navodi dnevnik.
Zbog toga su rokovi isporuke za nove automobile produljeni, a za neke posebno naručene modele čeka se i više od godinu dana. Mnogi su proizvođači poput Opela, Forda, Toyote, Škode, Mercedesa smanjili proizvodnju, organizirali rad na pola radnog vremena za desetke tisuća radnika ili čak potpuno zaustavili proizvodnju. Trenutačno je vrlo neizvjesno kada će vam automobil biti isporučen ako ga danas naručite.
Osim ako ga trgovac nema na lageru i kupujete točno određeni automobil koji je već stigao u Hrvatsku. No, ako želite baš određeni automobil, primjerice, godinama najprodavaniji model novih automobila u Hrvatskoj Škodu Octaviju, na isporuku ćete čekati najmanje devet mjeseci ako kupujete automobil s ručnim mjenjačem, odnosno deset mjeseci ako želite Octaviju s automatskim mjenjačem.
"Povećali smo rok isporuke baš zato što su automobili kasnili kupcima koji su naručili automobil i uplatili kaparu. Do ljeta je rok isporuke bio šest mjeseci, no sada je devet odnosno 10 mjeseci", rekao je prodavač iz Škodina salona automobila.
Mnogi su naručeni automobili proizvedeni, ali zbog nedostatka čipova stoje na skladištu i čekaju te male poluvodičke pločice kako bi mogli biti dovršeni i isporučeni kupcima. Neki su se proizvođači prilagodili pa u pojedinim svojim modelima više ne nude multimedijske ekrane jer je upravo najviše poluvodiča potrebno za njihovu proizvodnju.
Na tržištu se tako događaju paradoksalne situacije, kupci danas praktički ne žele kupiti automobil bez središnjeg pa i vozačeva zaslona u boji i za to su spremni platiti, a proizvođači odnosno trgovci ih od njih odgovaraju, jer je zbog nestašice mikročipova trenutačno mnogo lakše proizvesti automobil bez tih dodatnih dijelova infotainmenta koji služe za zabavu, donosi Večernji list.
Vezane vijesti
-
Autoindustrija više nema prostora za spuštanje cijena
-
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić poručio je u četvrtak da će Vlada učiniti sve da od travnja iduće godine dođe do što manjeg porasta cijena plina i struje, no kako je ipak razvidno da će do njega doći.
-
Tifon će svoja premium goriva prodavati do istekla postojećih zaliha, dok će opskrba ostalim gorivima biti neometana i kontinuirana, priopćila je ta tvrtka u nedjelju, navodeći kao razlog negativan utjecaj Vladine uredbe o ograničavanju cijena goriva.
-
Savez samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) pozvao je u utorak Vladu da hitno donose mjere koje će ublažiti negativan utjecaj povijesnog poskupljenja goriva na gospodarstvo i standard građana te spriječiti još veću ukupnu inflaciju.
Izdvojeno
-
Mjere koje je ovog tjedna predstavio ministar demografije Ivan Šipić vezane uz poticanje roditeljstva demografi Ivan Čipin i Ivo Turk pozdravljaju kao pozitivan iskorak, no napominju da samo financijske potpore nisu dovoljne za značajno povećanje stope fertiliteta.
-
Sinoć su legendarni Bajaga i Instruktori na splitskim Gripama još jednom dokazali zašto su već četiri desetljeća jedan od najomiljenijih bendova regije.
-
Na koncertu Doris Dragović na Višnjiku sinoć je nastupio i zbor polaznika Glumačkog studija HNK Zadar uz mentoricu Iva Mustać Klarić
-
Istezanje svako jutro može poboljšati fleksibilnost i opskrbiti vas energijom za dan koji je pred vama. Većina ljudi ima potrebu protegnuti se nakon buđenja kako bi ublažili ukočenost zglobova i poboljšali cirkulaciju.
Reci što misliš!