Događaji

važan projekt za otočane

Traju radovi na rekonstrukciji pristaništa Žigljen

Traju radovi na rekonstrukciji pristaništa Žigljen
J. Portada

Na gradilištu trajektnog pristaništa Žigljen na Pagu već nekoliko mjeseci traju radovi na rekonstrukciji i dogradnji, koji bi trebali biti završeni do studenoga 2023. godine. Nedavno je potpisan i ugovor o dodjeli više od 35 milijuna kuna za uređenje ribarske luke u Novalji.

Za gotovo 48 milijuna kuna radove izvodi tvrtka Graditelj svratišta, a trenutačno se izvode iskopi i postavljaju kameni blokovi. Ukupna vrijednog projekta je 73,4 milijuna kuna, a većim dijelom se financira iz Kohezijskog fonda. Za nešto više od dvije i pol godine zahvaljujući šupljim rampama bit će lakše održavati trajektne linije i po jačim burama, što je žiteljima Paga izuzetno važno.

"Nama je to zimi vrlo važno, jer recimo, bilo je i ove godine i potkraj prošle da smo bili zatvoreni i s jedne i s druge strane", kaže ravnatelj Lučke uprave Novalja Igor Vidas.

A s druge strane Velebitskoga kanala, Lučka uprava Senj planira se natjecati za europska sredstva, kako bi i Prizna imala dvije rampe i mogućnost istodobnog priveza dvaju velikih trajekata, što bi značajno smanjilo gužve tijekom ljetnih mjeseci

Bez obzira na radove, trajektni promet se odvija nesmetano, kaže Vidas i dodaje da je upravo potpisan i ugovor o uređenju ribarskoga dijela Luke Novalja. Projektom se planira potpuna rekonstrukcija sjevernog lukobrana ukupne dužine 279,59 m te produženje za cca 78 m, na način da će se na vanjskoj strani obnoviti zaštitni kamenomet veličinom kamenih blokova primjerenih uvjetima na lokaciji, dok će se na unutarnjoj strani obaviti temeljna rekonstrukcija obalnih zidova razgradnjom postojećih te dogradnjom na novom dijelu lukobrana. Širina lukobrana u konačnosti od 20,90m će omogućiti širinu šetnice uz priveznu obalu te prometnice s parkiralištem od 12,00 kao i zaštitni kamenomet na vanjskoj strani parapetnog zida. 

Sada se ribari snalaze kako znaju i umiju. Kada se uredi ribarska luka imat će normalne uvjete za rad.

"Krajnji cilj ovog projekta je dobivanje stalnih vezova za ribarske brodove i brodice kao i povećanja dužine operativne obale", dodaje Vidas.

Vrijednost radova je više od 35 milijuna kuna, s udjelom europskih sredstava od 75 posto, dok ostatak financira država. U tijeku je postupak izdavanja lokacijske dozvole, koja će vrijediti za cijelu luku u Novalji.


Reci što misliš!