Događaji

Bilo je i vrijeme

Ukida se izjednačavanje stručnih i sveučilišnih studija

Ukida se izjednačavanje stručnih i sveučilišnih studija
Leonard Kvarantan

Vlada je u četvrtak u saborsku proceduru uputila izmjene i dopune Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru kako bi se, slijedom odluke Ustavnog suda kojom je ukinuta odredba o jednakim razinama stručnih i sveučilišnih studija, stručne studije na odgovarajući način uklopilo u HKO.

"Ustavni sud Republike Hrvatske donio je odluku kojom je ukinuta odredba o jednakim razinama stručnih i sveučilišnih studija, uz obrazloženje da stručni i sveučilišni studiji ne mogu biti na istoj razini Hrvatskog kvalifikacijskog okvira", rekao je na sjednici Vlade ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Novim zakonskim prijedlogom propisuje se 13 razina kvalifikacije i to tako da se na razini 6 razlikuju razina 6.st. (kvalifikacije stečene završetkom preddiplomskih stručnih studija) i razina 6.sv (kvalifikacije stečene završetkom preddiplomskih sveučilišnih studija). Jednako tako na razini 7 sada postoje razina 7.1.st, koja se odnosi na kvalifikacije stečene završetkom specijalističkih diplomskih stručnih studija i razina 7.1.sv, koja se odnosi na kvalifikacije stečene završetkom sveučilišnih diplomskih studija i integriranih preddiplomskih i diplomskih sveučilišnih studija.

"Očekujemo da će izmjena dovesti do konsenzusa svih zainteresiranih dionika te da će se predmetnim izmjenama izbjeći daljnji prijepori oko statusa stručnih vokacijskih studija u HKO, koji traju još od donošenja zakona 2013. godine. Time bi se osigurali uvjeti za dosljednu primjenu binarnog sustava u sustavu obrazovanja u Hrvatskoj", naglasio je Fuchs.

Izmjenama zakona omogućit će se i djelotvorna i brža provedba reformskih procesa, razvoja i uvođenja novih kurikularnih dokumenata u strukovnome obrazovanju i osposobljavanju i obrazovanju odraslih.

Osim toga, dodao je, mijenja se i uloga sektorskih vijeća "kako bi njihova uloga bila usmjerena na strateško promišljanje i ukazivanje na nužne kompetencije u skladu s potrebama i promjenama na tržištu rada i potrebama visokog i cjeloživotnog obrazovanja te društva općenito".