Događaji

u petak

Javna sociologija donosi predavanje "Društvene klase u hrvatskom kontekstu"

Javna sociologija donosi predavanje
Društvene mreže

U petak 18. svibnja s početkom u 18 sati u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar izv. prof. dr. sc. Karin Doolan (Odjel za sociologiju Sveučilišta u Zadru) i dr. sc. Branko Ančić (Institu za društvena istraživanja u Zagrebu) održat će javno predavanje pod naslovom „Društvene klase u hrvatskom kontekstu“.

Predavanje se održava u sklopu ciklusa javnih predavanja i diskusija „Javna sociologija“ u organizaciji Odjela za sociologiju.

Problem sve izraženijih društvenih nejednakosti na globalnoj i nacionalnoj razini privlači pozornost kako akademskih krugova, tako i donositelja javnih politika i medija. Društvene nejednakosti u posljednjih su nekoliko godina postale i važnim razlogom prosvjeda po cijelome svijetu, izražavajući se kroz transparente s natpisima poput: „Mi smo 99%“ i „Slijedi klasna borba“.

U sociološkoj tradiciji, „skliski“ pojam „klase“ koristi se kako bi se teoretiziralo i istraživalo društvene nejednakosti. Pridjev „sklizak“ u ovom se kontekstu upotrebljava kako bi označio tekuće rasprave o tome je li klasa i dalje primjeren pojam u suvremenim društvima, kao i rasprave oko različitih pristupa definiranju i istraživanju klasnih razlika.

Suvremeni sociološki pristupi klasi kreću se od dominantnog neo-veberovskog pristupa do Bourdieuove klasne analize, zatim neo-marksističke klasne analize te više mikro pristupa kao što je primjerice istraživanje „duševne ekonomije klase“. Fokus predavanja i diskusije koji će se održati u sklopu „Javne sociologije“ 18. svibnja 2018. je primjerenost pojma „klasa“ za raspravu o nejednakostima u hrvatskom društvu.

Specifično, prikazom preliminarnih rezultata jedne od istraživačkih dionica projekta „Društvena stratifikacija u Hrvatskoj: strukturni i subjektivni aspekti“, čiji je nositelj Odjel za sociologiju Sveučilišta u Zadru, a koji sufinancira Hrvatska zaklada za znanost, odgovaramo na pitanje kako izgleda klasna stratifikacija u hrvatskom kontekstu inspirirana neo-veberovskim pristupom klasnoj analizi.

Jedan od krajnjih ciljeva spomenutoga projekta je usporedba tih nalaza o klasnoj stratifikaciji s nalazima dobivenima drugim pristupima klasnoj analizi kao što je to Bourdieuovska klasna analiza.


Reci što misliš!