Događaji

zabrinjavajuće

Porastao broj nesreća koje su skrivili pijani vozači

Porastao broj nesreća koje su skrivili pijani vozači

U organizaciji udruge Sigurnost u prometu jučer je održan stručni skup ''Značaj konzumacije alkohola na sigurnost cestovnog prometa''.

U organizaciju su uključeni i Ministarstvo unutarnjih poslova i Fakultet prometnih znanosti u čijim je prostorijama i održan skup. Povod je, između ostalog, bio i podatak MUP-a da je broj prometnih nesreća koje su skrivili pijani vozači porastao u ovogodišnjih prvih deset mjeseci za 15,5 posto.

Prema podacima MUP-a 2016. godine evidentirano je ukupno 32.757 prometnih nesreća od kojih su 4.282, skoro 13% prouzrokovali vozači pod utjecajem alkohola, što čini svaku osmu nesreću.

U ovim prometnim nesrećama poginule su 73 osobe što predstavlja gotovo 25% od ukupno poginulih osoba u prometnim nesrećama (307).

Sudionici skupa iznijeli su niz mjera čiji je cilj smanjenje vozača pod utjecajem alkohola u prometu.

Potrebno je povećati učestalost kontrola vozača, osobito na lokacijama i u vremenu kada se događa najveći broj nesreća vezanih uz alkoholiziranost vozača. Kontrolama na godišnjoj razini treba obuhvatiti najmanje 20% vozačke populacije. Smanjiti dozvoljenu koncentraciju alkohola u krvi vozača - preporuka 0,2 promila.

Dovoljno je samo vidjeti koliki je rizik nastanka nesreće pod utjecajem alkohola. Oni koji imaju više od 1,5 promila imaju i 200x veći rizik od onog koji nije konzumirao alkohol. Stoga obvezno treba oduzimati vozačke dozvole vozačima pod utjecajem alkohola, jednako kao i smanjiti ili potpuno zabraniti dozvoljenu koncentraciju alkohola u krvi mladim vozačima.

Pri koncentraciji alkohola u krvi od 0,2 do 1,4 promila vozačka sposobnost opada progresivno, kada se već može smatrati da vozač nije sposoban za vožnju. Vidno polje pri mirovanju iznosi 140°, pri brzini 25 km/h 100°, a pri brzini 100 km/h 40°. Prosječno vrijeme reagiranja pri brzini vožnje 50 km/h približno je 1,0 s, a pri brzini 100 km/h oko 2,0 s. Kod umornih vozača, početnika, vozača pod utjecajem alkohola i sl. vrijeme reagiranja se udvostručuje, pa i utrostručuje, istaknuo je Mario Ćosić s Fakulteta prometnih znanosti.
 


Reci što misliš!