Reakcija
Reagirali Nezavisni sindikati
Ovo bi poskupljenje moglo natjerati još veći broj sudionika u prometu na korištenje tih lokalnih cesta na kojima se cestarine ne naplaćuju, a njihovo održavanje itekako košta, posebno lokalne zajednice
Nakon što su Hrvatske autoceste poslale prijedlog Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture o poskupljenju cestarina za 15 posto reagirali su i Nezavisni hrvatski sindikati s Krešimirom Severom na čelu.
U ovoj sveopćoj pošasti poskupljenja doista smo se pitali kad će "iskoračiti" i cestarine pa nas zahtjev za njihovim poskupljenjem nije iznenadio. Vjerujemo kako bi to bio izdašan dodatni prihod Hrvatskih autocesta, Autoceste Rijeka-Zagreb i koncesionara, a pogotovo ako se odobri na samom početku turističke sezone.
Čak i ako se poskupljenje odgodi do početka jeseni, udar će svejedno biti jak. Zbog toga to poskupljenje treba zapriječiti. Nije to samo pitanje turista koji ulaze u Hrvatsku već razljućeni prisilnom kupnjom slovenskih vinjeta, a i hrvatskih građana koji putuju na more, već posljedica koje će to poskupljenje izazvati.
Trošak cestovnog prijevoza već je ionako prenapregnut prema granicama izdržljivosti, kako upozoravaju i sami prijevoznici, zbog stalnih poskupljenja goriva, posebno dizelskih. Naravno kako bi dodatno poskupljenje ionako nejeftinih cestarina, prijevoznici morali preliti na cijenu prijevoza roba i putnika, odnosno u konačnici i isključivo na građane.
Dio prijevoznika, ali i onih koji putuju osobnim automobilima sve se češće odlučuje za korištenje sporednih pravaca i cesta gdje nema naplata cestarina. Tako zbog povećanog prometa i često lošeg i nedovoljnog održavanja dodatno stradaju i same te ceste, a u prometnim nesrećama i ljudi.
Ovo bi poskupljenje moglo natjerati još veći broj sudionika u prometu na korištenje tih lokalnih cesta na kojima se cestarine ne naplaćuju, a njihovo održavanje itekako košta, posebno lokalne zajednice.
Posebno je pitanje i dosadašnja naplata cestarina u punim iznosima na pravcima ili dijelovima pravaca gdje autocesta nije u funkciji u punom profilu zbog nedovršenosti gradnje same ceste, tunela, vijadukata, prijelaza i slično ili zbog raznih popravaka i "presvlačenja" novim slojevima asfalta. Tako vrlo često korisnici tih autocesta plaćaju i nešto što u cjelini ne dobivaju, a sada bi im i to još trebalo poskupjeti.
Stoga još jednom upozoravamo kako će traženo poskupljenje cestarina na hrvatskim autocestama, ako se odobri, izravno utjecati na daljnje poskupljenje života u Hrvatskoj i srozavanje već ionako srozanog životnog standarda hrvatskih građana.
Pa ako Vlada RH i ne može puno utjecati na neka globalno uzrokovana poskupljenja i cijene kojima nas obasipaju privatna poduzeća te ne nalazi zadovoljavajuća rješenja, na naplatu cestarina sigurno može i mora, stoji u dopisu Nezavisnih hrvatskih sindikata koji potpisuje Krešimir Sever.
Vezane vijesti
-
Prosječna potrošačka košarica četveročlane obitelji za mjesec prosinac iznosi 6.361, kunu što je za 0.35 posto više nego u studenom
-
-
-
Izdvojeno
-
Hrvatski košarkaški reprezentativac Mario Hezonja, kojeg je u srijedu Euroliga kaznila s 8.000 eura zbog "nepoštivanja sudaca", odgovorio je da je ta organizacija hrabra kada treba kažnjavati, a da istovremeno odbija rješavati ozbiljne probleme u europskoj košarci.
-
Kakvo nas vrijeme očekuje danas i sutra u Dalmaciji?
-
Plesni odjel Glazbene škole Blagoje Bersa Zadar poziva vas na predstavu Na krilima baštine, koja će se održati 12. prosinca 2024. godine u 19 sati na pozornici HNK Zadar.
-
U župnoj dvorani župe sv. Anselma u Ninu predstavljena je monografija „Ecclesia Nonensis - O prošlosti Ninske biskupije“ urednika izv. prof. dr. sc. Zdenka Dundovića, u izdanju Sveučilišta u Zadru.
Reci što misliš!