Događaji

Radionica o zrakoplovnim nesrećama

Crnu kutiju moguće je naći na 10.000 metara dubine

Crnu kutiju moguće je naći na 10.000 metara dubine

Glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće u Hrvatskoj Dinko Vodanović je rekao da se najsuvremenijom tehnologijom mogu uhvatiti signali odaslani s dubine do 10 tisuća metara

'Organizacija Europskih zrakoplovnih vlasti dogovorila je scenarij ove međunarodne vježbe još prije pola godine, a tragični slučaj Air Franceovog zrakoplova na Atlantiku gdje se u pretraživanju podmorja u potrazi za ostacima aviona koriste iste metode kao i na ovoj međunarodnoj vježbi tužna je koincidencija', rekao je novinarima glavni tajnik Europske konferencije civilnog zrakoplovstva Peter Kirk nakon završetka trodnevne međunarodne vježbe o zrakoplovnim nesrećama koja je okupila stručnjake i inspektore iz 44 zemlje.

Radionicu je organiziralo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH

'Radionicu smo fokusirali na lociranje i otkrivanje ostataka zrakoplova u podmorju, kao i tzv. crnih kutija. Zahvalio bih na suradnji hrvatskim vlastima i na sudjelovanju Hrvatske mornarice, s čijeg smo broda pretraživali podmorje', rekao je Kirk, a na novinarsko pitanje koji su najčešći uzroci zrakoplovnih nesreća odgovorio da je i sam sudjelovao u istraživanju 200 slučajeva i preko 100 zrakoplovnih nesreća i da uzrok ni u jednom slučaju nije bio isti.

Naglasio je i da na toj konferenciji nemaju ovlasti govoriti ni o kojem slučaju osim o samoj međunarodnoj vježbi. Praktični dio radionice odvijao se u akvatoriju otoka Koločepa gdje su primjenjene iste suvremene metode pronalaženja crnih kutija u podmorju kakve se trenutačno primjenjuju na Atlantiku, piše Jutarnji list.

Glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće u Hrvatskoj Dinko Vodanović je rekao da se najsuvremenijom tehnologijom mogu uhvatiti signali odaslani s dubine do 10 tisuća metara. Također je dodao da bi istražiteljima bio olakšan posao kada bi i mali zrakoplovi imali ugrađene crne kutije, što većina njih zasad nema.


Reci što misliš!