Ignorirano upozorenje
HŽ ignorirao upozorenje sudskog vještaka još iz 2004. godine
Te nesreće nastajale su uslijed lomova osovina, a pričao je i o opasnostima do kojih može dovesti nedostatak mjerenja bočnih sila prilikom većih brzina u zavojima, prenio je tada tjednik Nacional.
Grubišić, ugledni sudski vještak, nije dobio odgovor ni od Ministarstva ni od HŽ-a te je njegov apel HŽ-u i Ministarstvu bio da provjere prema kakvim normama su potpisani ugovori o proizvodnji nagibnih vlakova za Hrvatsku ostao neuslišan.
Recimo i to da je Grubišić napravio ekspertizu velike željezničke nesreće koja se u lipnju 1998. dogodila brzom vlaku ICE 884 Wilhem Conrad Rontgen, u blizini Eschedea, na relaciji Hamburg – Hannover, u kojoj je poginuo 101 putnik.
Zagreb 1974: 152 mrtva
Željeznička nesreća s najviše žrtava u Hrvatskoj se dogodila ona 30. kolovoza 1974. godine kada je na zagrebačkom Glavnom kolodvoru život izgubilo 152 ljudi, a 90 ih je ranjeno.
Nesreća se dogodila zbog prevelike brzine kojom je vlak koji je prometovao od Atene preko Zagreba do Dortmunda ušao na kolodvor, izletio iz tračnica te su se vagoni sudarili.
Uslijed velikog radnog iskustva na tom polju, Grubišić je rekao da 'postoje veliki izgledi da se zbog povišenih bočnih sila u zavojima slome podvozja vlakova i dogode nesreće poput one u Norveškoj 1999. ili iskakanja kompozicije brzog nagibnog vlaka ICE VT 605 između Nurnberga i Chemnitza'.
U intervju danom Nacionalu Grubišić je istaknuo da su vlakovi Regio Croatia, koje je kupila Hrvatska, građeni prema istim normama i s potpuno istim podvozjem kao i vlakovi Regio svinger 612, nasljednici nagibnih vlakova ICE VT 605 koji su nakon nesreće između Nurnberga i Chemnitza povučeni iz upotrebe 2003. godine.
Vlada RH posao s Bombardiereom sklopila je bez javnog natječaja, tako da su ostale nepoznate stavke ugovora među kojima i uvjeti po kojima se predviđa da taj vlak mora biti isproban, kao i njegov vijek trajanja, rekao je Grubišić.
Vezane vijesti
-
Vagon je podignut i deponiran u Solinu, a danas ujutro bit će podignut drugi vagon, doznaje se od direktora regionalnog ureda Hrvatskih željeznica Split Slavka Šerića
-
U teškoj nesreći nagibnog vlaka u Rudinama poginulo je šestero putnika, dok h je 55 bilo teže i lakše ozlijeđeno
-
Strojovođin šok i teret da su u vlaku kojim je upravljao poginuli i stradali ljudi čini se da mu je gotovo nepodnošljiv
-
Izdvojeno
-
U Dalmaciji će s promjenjivom naoblakom gdjegod pasti uglavnom samo malo kiše, i to češće prema otvorenom malo do umjereno valovitom moru
-
U organizaciji Hrvatskog odbojkaškog saveza i OK Zadar od petka, 17. siječnja do nedjelje 19. siječnja održat će se završnica prvenstva Hrvatske u odbojci za juniorke i juniore.
-
Najava događanja u Gradskoj knjižnici Zadar za tjedan od 20. do 25. siječnja 2025.
-
Jeste li se ikada zapitali zašto vas obuzme neobjašnjiv umor nakon obilnog ručka? Ovaj fenomen, poznat kao postprandijalna somnolencija, često je iskustvo mnogih, no rijetko tko razumije njegove stvarne uzroke.
Reci što misliš!