Vještak za željzničke nesreće
Grubišić: HŽ ne smije istražiti nesreću
Nedopustivo je da Hrvatske željeznice, kao mogući odgovorni za nesreću, kažu da su formirale ekipu od osam stručnjaka koji istražuju uzroke na mjestu nesreće
Vatroslav Grubišić, njemački sudski vještak za željezničke nesreće i dugogodišnji savjetnik Fraunhofer Instituta koji okuplja 60 instituta za primijenjenu znanost u Njemačkoj, još 2003. godine upozoravao je da su nagibni vlakovi nesigurni zbog osovina, spreman je svojim stručnim znanjem pomoći u istrazi o nesreći u Rudinama.
Iako je kaže još prerano za zaključke o uzrocima nesreće, Grubišić skandaloznim smatra ono što je pročitao po hrvatskim portalima:
- Nedopustivo je da Hrvatske željeznice, kao mogući odgovorni za nesreću, kažu da su formirale ekipu od osam stručnjaka koji istražuju uzroke na mjestu nesreće. Karikirano to izgleda kao da mogući sumnjivac za ubojstvo istražuje mjesto zločina - kazao je za Jutarnji list Grubišić.
Ovaj stručnjak smatra kako je čudno da su otkazala sva tri kočnička sustava na nagibnom vlaku, a iako ne isključuje, teško mu je prihvatljivo objašnjenje da su kočnice zakazale zbog toga što su tračnice bile premazivane nekim sredstvom protiv korova.
- Policija iz HŽ-a već morala uzeti svu dokumentaciju o održavanju pruge i nagibnih vlakova, a državno odvjetništvo bi trebalo odrediti neovisan tim stručnjaka koji će ispitati uzroke nesreće. Smatram da u Hrvatska ima takvih stručnjaka, ali ako me državno odvjetništvo pozove, pomogao bih im u istrazi - kazao je Grubišić.
Hrvatski je stručnjak 2003. uputio dopis HŽ-u da Bombardierovi nagibni vlakovi imaju problema s osovinama i da naše pruge nisu prilagođene tim vlakovima. Isto upozorenje uputio je i njemačkim željeznicama koje su nakon toga obavile kontrole i otkrile pukotine na osovinama.
- Policija iz HŽ-a već morala uzeti svu dokumentaciju o održavanju pruge i nagibnih vlakova, a državno odvjetništvo bi trebalo odrediti neovisan tim stručnjaka koji će ispitati uzroke nesreće. Smatram da u Hrvatska ima takvih stručnjaka, ali ako me državno odvjetništvo pozove, pomogao bih im u istrazi - kazao nam je V. Grubišić.
Hrvatski je stručnjak 2003. uputio dopis HŽ-u da Bombardierovi nagibni vlakovi imaju problema s osovinama i da naše pruge nisu prilagođene tim vlakovima. Isto upozorenje uputio je i njemačkim željeznicama koje su nakon toga obavile kontrole i otkrile pukotine na osovinama.
Vezane vijesti
-
Vagon je podignut i deponiran u Solinu, a danas ujutro bit će podignut drugi vagon, doznaje se od direktora regionalnog ureda Hrvatskih željeznica Split Slavka Šerića
-
U teškoj nesreći nagibnog vlaka u Rudinama poginulo je šestero putnika, dok h je 55 bilo teže i lakše ozlijeđeno
-
Strojovođin šok i teret da su u vlaku kojim je upravljao poginuli i stradali ljudi čini se da mu je gotovo nepodnošljiv
-
Izdvojeno
-
U prvoj utakmici 17. kola HNL-a Slaven Belupo je kao domaćin svladao Goricu sa 2-1 (0-1). Gosti su poveli golom Medina Gashija (8), no Alen Grgić (67) i Antonio Jagušić (82) su u nastavku preokrenuli.
-
U Dalmaciji će osobito na otocima puhati jako jugo, a popodne sjeverozapadni vjetar. Bit će promjenjivo, povremeno uz kišu, lokalno moguće i obilnim pljuskovima. Jutarnja temperatura zraka od 6 do 10 °C, u unutrašnjosti niža, između 2 i 4 °C, a popodnevna od 9 do 14 °C
-
Bacivši pogled na impozantan niz priznanja koje je Audiardov najnoviji i svakako najluđi uradak u dugovječnoj karijeri do sad prikupio, čovjek bi lako mogao steći krivi dojam kako se pred njim doista nalazi najimpresivnije filmsko ostvarenje godine, ali istina je potpuno drugačija.
-
Mjerenje inteligencije kod životinja prilično je škakljiva stvar. Međutim, provedeni su brojni pokusi kako bi se testirale sposobnosti sićušnih mozgova kukaca. Rezultati su iznenađujući.
Reci što misliš!