Događaji

Privatizacija

Objavljeni natječaji za brodogradilišta

Objavljeni natječaji za brodogradilišta

U obveznim uvjetima svih natječaja su i obveza da restrukturiranje uključi odgovarajuće kompenzacijske mjere te da ponuđači osiguraju najmanje 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja

Hrvatski fond za privatizaciju danas je u dnevnom listu Vjesnik, na svojim i internet stranicama Ministarstva gospodarstva objavio natječaje za privatizaciju šest hrvatskih brodogradilišta u većinskom državnom vlasništvu, a rok za podnošenje ponuda je 30. rujna ove godine do 14 sati.

Po posebnim uvjetima, za jednu kunu, država prodaje od 83,32 posto do 99,53 posto dionica u četiri brodogradilišta - riječkom 3. maju, Brodograđevnoj industriji Split, Brodotrogiru i Kraljevici.

Prodaja po nominalnoj cijeni dionica predviđena je pak za Brodosplit-Brodogradilište specijalnih objekata (BSO) kod kojeg se prodaje jedan poslovni udjel koji čini sto posto temeljnog kapitala BSO i početna je cijena za njega 18,16 milijuna kuna.

Po nominalnoj cijeni prodaje se i većinski udjel, 59,25 posto, pulskog Uljanika, uspješnog brodogradilišta koji će u privatizaciju po drugačijim uvjetima. Početna cijena za većinski paket Uljanika je 397,49 milijuna kuna.

Natječaje će HFP, kako se doznaje, ovisno o rezervaciji prostora, objaviti i u Financial Timesu, The Economistu, Lloyd's Listu, norveškom TradeWindsu, a i hrvatska su veleposlanstva u inozemstvu kao i veleposlanstva drugih država u Hrvatskoj obaviještena o natječajima.

Prema tekstovima natječaja, nekoliko je obveznih uvjeta koje potencijalni ponuđači moraju ispuniti - trebaju dati poslovni plan za razdoblje od najmanje pet godina, a koji predviđa i restruktuiranje u trajanju od najviše pet godine te plan ulaganja s iznosom potrebnim za provođenje restruktuiranja, uključujući tehnološku obnovu.

Kod Uljanika poslovni i plan ulaganja potencijalni kupci mogu dati ako ne prihvaćaju poslovni i program razvoja Uprave tog brodogradilišta.

U obveznim uvjetima svih natječaja su i obveza da restrukturiranje uključi odgovarajuće kompenzacijske mjere te da ponuđači osiguraju najmanje 40 posto ukupnih troškova restrukturiranja.

Trebaju se također obvezati i na dokapitalizaciju brodogradilišta u novcu, a radi osiguranja poslovanja, pokrivanja gubitaka i tehnološke obnove.

Ponuditelji će se trebati izjasniti i koji će dio obveza brodogradilišta koja su pokrivena državnim jamstvima preuzeti na sebe i za to dati zamjensko jamstvo prvoklasne banke, dok će dio koji oni ne preuzmu na sebe preuzeti hrvatska država.

Među obveznim su uvjetima i obveza usuglašavanja i prihvaćanja programa restruktuiranja s Agencijom za zaštiti tržišnog natjecanja i Europskom komisijom, kao i usklađivanje proizvodnih kapaciteta s izračunom kapaciteta po brodogradilištu koje će, nakon završetka privatizacije svih šest brodogradilišta, izraditi Ministarstvo gospodarstva.

Uz te obvezne, mogu i preuzeti obvezu zadržavanja postojećih radnih mjesta, otvaranje novih radnih mjesta, ili preuzeti obvezu provođenja programa zbrinjavanja eventualnog viška zaposlenika u skladu s pozitivnim propisima.

Također, mogu ponuditi i sklapanje sporazuma sa socijalnim partnerima, kao i ponuditi da u roku šest mjeseci od dana provedbe dokapitalizacije, do 25 posto dionica prodaju radnicima pod posebnim uvjetima (inicijalni popust od pet posto i dodatni popust jedan posto za svaku godinu staža).

Ta je mogućnost predviđena u natječajima za pet brodogradilišta. Specifičan je Uljanik za kojeg je Vlada to već utvrdila u svojoj odluci o raspisivanju natječaja. Vlada je tom odlukom zadužila HFP da 25 posto dionica Uljanika proda radnicima po posebnim uvjetima koje će utvrditi posebnom odlukom.

Potencijalni kupci ponude za kupnju većinskih paketa dionica u hrvatskim brodogradilištima mogu dostaviti do konca rujna, a kupnjom ponudbene dokumentacije mogu zatražiti ovlaštenje HFP-a za provedbu due dilligence, odnosno dubinskog snimanja brodogradilišta.

O odabiru ponuda odlučivat će posebno povjerenstvo, u kojem će biti predstavnici Vlade, HFP-a, Hrvatske brodogradnje-Jadranbroda, kao i predstavnici uprava i sindikata svakog pojedinog brodogradilišta, a konačnu će odluku, na prijedlog Ministarstva gospodarstva, donijeti Vlada.


Reci što misliš!