Događaji

Komentar: Lako je njima - komercijalnim televizijama

Komentar: Lako je njima - komercijalnim televizijama

Čudnih li vremena, čudnih li običaja! Davno, davno - čak 50-tak godina prije rođenja Isusa Krista, čovjek imenom i prezimenom Marko Tulije Ciceron, rimski govornik i političar, tu je rečenicu javno izgovorio.

Osobe koje razumiju latinski jezik (a takvih je puno, puno u hrvatskoj državi) znaju da se radi o Ciceronovoj znamenitoj izreci „O tempora, o mores!". I, netko bi rekao, što je tu neobično!? To svi znamo! Netko će reći:„ Vidi ti mudraca prije 2000 godina!". Ili, vidi ti mudraca novinara nakon 2000 i nešto godina poslije koji se usuđuje napisati i spomenuti tu rečenicu. A, mora se. Na žalost. Ili, nekome na sreću.

Čemu Ciceron u uvodu teksta?

Vrlo jednostavno. Jer osobe u našem „medijskom svijetu", koji bi često trebali slijediti nauk rimskog govornika, ne slijede put istine i onoga što se stvarno događa oko nas, u puku, u narodu. Oni „rade" po narudžbi! Svejedno odakle je poziv. Ili, s Trga žrtava fašizma u Zagrebu, Iblerovog trga ili Pantovčaka.

Oni će (mediji !) govoriti ili pisati ono što može svakoga, uglavnom, jedino omalovažiti ili prikazati nesretnim. Važno je najaviti dramu, katastrofu, veliku poplavu, sudar vlaka u Kini .... I nema kraja. Da se iz vječnih počivališta, Bog im podario pokoj, nekadašnji urednici i novinari poput Joška Kulušića, Ivana Hetricha, Borisa Mutića i brojnih drugih te velika grupa iskusnijih novinara koji su još uvijek na životu, ali ne rade(!) skamenili bi se. Od srama... Ni od čega drugog.

I zato je mudri Ciceron rekao svoju rečenicu, koju danas možemo prevesti na dalmatinsku uzrečicu: „Sve u svoje vrime!"

Baš zato je nevjerojatno neobična rečenica novinarke jedne komercijalne televizije koja se prati po cijeloj zemlji, a izrečena je 3. siječnja u udarnom terminu, terminu glavne informativne emisije. Novinarka je naime, izjavila doslovno, od riječi do riječi, sljedeće:

„Sada ćemo vidjeti što su u predsjedničkoj kampanji danas radili SDP-ov kandidat Ivo Josipović te Milan Bandić, SDP-ov odmetnik."

Tko ovo nije čuo uživo, teško da bi i povjeravao. Ali je istina, koja se čula po cijeloj Hrvatskoj. Stvarno nije jasno, niti jednom ozbiljnom čovjeku, kojom se to retorikom služi određeni krug novinara i tko uređuje program komercijalnih televizija, mada je slična situacija i na javnoj televiziji koja se po sadržaju i koncepciji programa sve više približava privatnim televizijama.

Zar nije logično da je novinarka (drugo je pitanje da li prima uredno plaću ili je honorarac) kazala sljedeće: „Sada ćemo vidjeti što su u predsjedničkoj kampanji danas radili SDP-ov kandidat Ivo Josipović te nezavisni kandidat Milan Bandić." To je činjenica. Jedina!

Tako stoje stvari. No, nekome očito nije stalo do objektivnog informiranja. Zato ljudi novinare doživljavaju u ovoj zemlji gorom nepogodom od poplava ili lavina. Teško narod može ispraviti sve ono što neki novinari izgovore ili napišu - jer im replike nitko nikada, ili rijetko, netko objavi. Osobito ne na komercijalnim televizijama. Baš u to ime objavljuju raznorazne ankete i pozivanju gledatelje na sudjelovanje u njima kako bi više zaradili, dok ankete i odgovore na postavljena pitanja objavljuju na „kapaljke".

Pametnom dosta. Ali neće biti manje komercijalnih televizija u Hrvatskoj. Naprotiv. Bit će ih još više! Zašto? Zato jer će neki novi tajkun (no, više takve ljude nitko tim imenom ne naziva u Hrvatskoj; zovu ih sada menadžeri, op.a) opet iskoristiti svoju novčanu moć i osnivati televizije u kojima će nepismeni „novinari" ostvariti karijeru u godinu dana. I što onda? Ništa. Jer nitko u ovoj državi neće moći, ili htjeti, reagirati na - činjenice.

Valjda će nekome u najužem vrhu hrvatskog medijskog prostora, vladarima 21. stoljeća, doći do pameti da narod kojem se televizije i tiskovine obraćaju - nije glup! Sjetite se Cicerona...


Reci što misliš!