Događaji

Fešta od šokola

Ana Matulj pobjednica 8. Ninske šokolijade

Ana Matulj pobjednica 8. Ninske šokolijade

Ninjani su ponosni na svoju manifestaciju Ninsku šokolijadu budući je uključeno puno volontera iz redova mladih i iznajmljivača, a upravo entuzijazmu Ninjana ova manifestacija sve više raste, a u natjecanje se prijavljuje sve više njihovih prijatelja

Uspješno je održana 8. Ninska šokolijada tradicionalna manifestacija ninskog kraja koja je kao takva postala jedinstvena i posebna te privlači velik broj posjetitelja.

Organizator je Turistička zajednica Grada Nina uz pokroviteljstvo Grada Nina, Zadarske županije, Hrvatske turističke zajednice, Turističke zajednice Zadarske županije i Hrvatskog farmera Zagreb.

Šokol je jedinstveni gastro proizvod koji se od davnina proizvodi u samom Ninu i ninskom kraju. Nakon cijelog niza organizacijskih aktivnosti jučer je u prostorijama Turističke zajednice grada Nina povjerenstvo za ocjenjivanje šokola od 6 članova u sastavu: Ante Kolega, Danijel Segarić, Gordan Kurtović, Marijan Tomac, Nedjeljko Jusup i Branimir Vučetić odabrao najboljeg šokolara na ovogodišnjoj manifestaciji.

Pobjednica odnosno najšokolarica Ana Matulj iz Privlake rođena u Ninu osvojila je visokih 164 bodova. Drugo mjesto najboljeg šokolara 2010. zauzeo je Ivan Zdrilić iz Poličnika osvojivši 157 bodova, a Miroslav Šango iz Privlake, čiji su preci porijeklom iz Nina, osvojio je treće mjesto s jednim bodom razlike osvojivši 156 bodova.

Večernji dio programa počeo je u 20, 30 sati nastupom Trio fešte koja je otvorila ovu manifestaciju, nadalje su nastupili Tamburaški orkestar KUD-a „Branimir" iz Nina, klapa „Kondura" Nin, KUD „Sv. Mihovil" iz Vrsi, KUD „Kukljica"iz Kukljice, KUD „Nadin" iz Nadina, KUD „Zrmanja" iz Obrovca, KUD „Sv. Kata" iz Zemunika i KUD „Privlaka" iz Privlake.

U folklornom programu su također nastupili Ivan Grbić ninski cvitaraš (svirač usne harmonike iz naroda). Zatim su svoje umijeće prikazali Mile Nimac diplar iz Zemunika i Dane Jurić narodni guslar iz Šibensko-kninske županije.

U sklopu manifestacije predstavili su se razni proizvođači autohtonih proizvoda, pa su turisti mogli kupiti: ninsku sol i suvenire od soli, inćune, ulje i suvenire od lavande, pekmez od smokava, vino i maslinovo ulje, ninski šokol i slično.

Manifestaciju svake godine posjećuje sve više ljudi kako domaćih tako i stranaca ove godine broj posjetitelja bio je preko 6 tisuća ljudi. Djevojke u narodnim nošnjama dočekivale su na Donjem gradskom mostu goste s tradicionalnim dalmatinskim slasticama-kroštulama, a gosti su također imali priliku degustirati ninski šokol koji se prodavao na štandovima. Djevojke su također publici na tribinama i onima u blizini scene nudile besplatnu degustaciju tanko narezanog šokola iz natjecateljskog programa.

Prvenstveni ciljevi ove manifestacije su promocija autohtonog ninskog šokola. Ninjani su ponosni na svoju manifestaciju Ninsku šokolijadu budući je uključeno puno volontera iz redova mladih i iznajmljivača, a upravo entuzijazmu Ninjana ova manifestacija sve više raste, a u natjecanje se prijavljuje sve više njihovih prijatelja. Šokol se tu večer mogao pronaći u svakom restoranu, mnogi su ga izabrali kao predjelo.

Za potrebe manifestacije 2010. godine podijeljeno je 442 kg mesa i sudjelovalo je 43 natjecatelja. Na ovogodišnjoj manifestaciji provedeno je anketno istraživanje u suradnji s Institutom za turizam kako bi se dobili podatci o atraktivnosti manifestacije, kulturološkim obilježjima i utjecaj manifestacije na privlačenje turista u Nin za vrijeme održavanja tog vrijednog kulturološkog zbivanja.

Kao njegovanje tradicijske baštine i jedan od elemenata razvoja i posebnosti grada Nina manifestacija Ninska šokolijada pridonijela je dobivanju prestižne nagrade EDEN za 2010. god. koja je starohrvatski grad Nin uključila u obitelj Europskih destinacija izvrsnosti.

Mediji koji su u najvećoj mjeri pridonijeli promociji šokola i Ninske šokolijade jer rado prihvaćaju pokroviteljstvo, a medijski pokrovitelji za ovu godinu su: HRT Radio Zadar, Novi radio, Radio Centar, Radio 057, VOX TV, Gradska televizija Zadar, Zadarski list, Narodni list, Zadarski regional, E-Zadar i časopis za turizam i kulturu življenja Turist plus.

Producentica Ninske šokolijade Marija Dejanović ovom je prilikom izjavila kako je prepoznata potreba da se ovaj projekt pokrene kako bi se sačuvala tradicija pripreme šokola i kako bi se natjecatelji potaknuli na povećanu i organiziranu proizvodnju, a pažljivim i predanim radom tim Turističke zajednice grada Nina uložio je veliki trud koji je nagrađen povoljnim ocjenama Ninjana i turista.

"Od početaka Ninske šokolijade 2003. godine pa do ove godine sudjelovalo je sveukupno 114 natjecatelja iz Nina i okolice.Ove godine imamo jednu damu na čelu čuvanja tradicije izrade šokola što je posebno radosno primljeno u njenom rodnom Ninu. Šokol je postao zaštitni znak (brand) Grada Nina i Zadarske regije te postaje sve poznatiji u Hrvatske", rekla je Dejanović.


Reci što misliš!