Događaji

Ulaganja

Biograd sezonu dočekuje s dva kružna toka na Jadranskoj magistrali

Biograd sezonu dočekuje s dva kružna toka na Jadranskoj magistrali

Suvremena infrastruktura je preduvjet svakog razvoja i bržeg protoka roba i usluga

Ako sve bude išlo predviđenom dinamikom, Biograd na Moru će iduću turističku sezonu dočekati s dva kružna toka na Jadranskoj magistrali.

Prema riječima gradonačelnika Ivana Kneza, jedan kružni tok gradit će se na zapadnom ulazu u Biograd, kod motela, a drugi na istočnom ulazu, kod skretanja za poslovnu zonu Bućina i kamp Soline. Oba kružna toka dobila su suglasnost Hrvatskih cesta koje bi trebale i financirati njihovu izgradnju u visini dva milijuna kuna.

- Bez kvalitetnih prometnih rješenja nije moguće planirati i širenje grada. Suvremena infrastruktura je preduvjet svakog razvoja i bržeg protoka roba i usluga. Biograd se mora i želi razvijati i ova, ali i druga prometna rješenja za koja smo također dobili suglasnost Hrvatskih cesta, nužna su da bi se to moglo ostvariti - kazao je za Slobodnu Dalmaciju biogradski gradonačelnik.

Druga prometna rješenja koja spominje Knez također su već ugrađena u gradski prostorni plan, a trebala bi biti realizirana u idućem kratkoročnom razdoblju od tri do pet godina. U tom bi vremenu, osim kružnih tokova, Biograd dobio još dva nova cestovna prolaza ispod magistrale koji bi izravno povezivali sjeverni i južni dio grada te izravan spoj na autocestu. Sredstva za te projekte, procijenjene na oko 25 milijuna kuna, Biograd namjerava osigurati uz pomoć Hrvatskih cesta iz europskih fondova.

Financiranje nakon izbora

Biogradske prometne planove potvrdio je voditelj ispostave HC u Zadarskoj županiji Ante Šarić, ali ne i financiranje kružnih tokova.

- Mi jesmo dali suglasnost gradu Biogradu na sva prometna rješenja, no dinamika njihove realizacije ovisi o puno čimbenika. Naime, iako smo kandidirali dva kružna toka za financiranje u idućoj godini, još uvijek nismo sigurni hoćemo li dobiti ta sredstva. HC trenutačno funkcionira na privremenom (tromjesečnom) proračunu, a više ćemo znati nakon izbora, kada se bude usvajao državni proračun - kazao je Šarić.

Isplativost nije upitna

- To će biti cesta na dvije razine. Jedna na spoju Kose Zapad-Bošana, a druga u smjeru Kosa Istok-Granda. Cesta će prolaziti ispod magistrale i moći će je koristiti samo osobna kola i pješaci. Za potrebe denivelacije izgradit će se i dva podvožnjaka ispod magistrale. Jedan kod bolnice, koji će iz Zadarske ulice ići izravno do marine Kornati, a drugi kod Crvene luke - tumači gradonačelnik Knez.

Spoj na autocestu u dužini 16 kilometara ide trasom preko Polače i Zapužana. Njegova isplativost, kaže Knez, uopće nije upitna, ali je svjestan da će na to morati pričekati još nekoliko godina. Sadašnja stara cesta koja ide preko Jankolovice ne bi se zatvarala već samo obnovila.

- Na nama je da planiramo i izrađujemo dokumentaciju kako bismo mogli tražiti financijska sredstva za naše razvojne projekte. Hoće li to biti Hrvatske ceste ili europski fondovi, vidjet ćemo, ali od zacrtanih pravaca ne namjeravamo odustati, poručuje Knez.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.